Mijn borstels zijn beschimmeld...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Re: Mijn borstels zijn beschimmeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 00:04

Oeps doet me ineens bedenken dat mijn poetskist (eer)gisteren ook in de regen heeft gestaan en nu nog steeds gesloten in de auto staat :+
Nu hopen dat ik morgenochtend dit topic weer naar boven zie floepen en de tips kan gebruiken :')

Dank je ts :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 00:17

Op leer helpt Azijn tegen schimmel. Dat doet het dan vast ook op borstels.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 10:12

Colway schreef:
SteffiiY schreef:
Is dit wel goed voor je vaatwasser? met al die haren? ook niet echt fris als je daarna weer je servies erin gooit?

zijn toch schoongemaakt? En een beetje schimmel is zo erg nog niet, doe je desnoods een beetje dettol of zijn in je vaatwasser, issie meteen gereinigd

Ik denk dat zeer weinig mensen het zouden appreciëren wanneer je iets beschimmelds in de vaatwasser stopt. Ik denk dat niemand daar zijn borden en bestek bij gaat leggen. En om nou dat ding te laten draaien alleen maar voor de borstels is ook niet echt miliebewust.

Als de schimmel minimaal is zou het ik zelf nog aandurven om de borstels in een warm sopje schoon te maken, maar als het best wel veel schimmel is zou ik ze wegkieperen en nieuwe kopen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:18

Emmertje met een sopje (bijv. dettol of bleekmiddel) maken en ze er opnieuw in gooien. Na het wassen goed uitspoelen en op een warme plek laten drogen, bijv. op de verwarming en dan het liefst met de haren naar beneden, zodat het vocht niet via de haren in het hout van de borstels trekt (als je hout aan je borstels hebt zitten tenminste).

Weggooien om wat schimmels vind ik nogal zonde van je geld en niet nodig, omdat het logisch is dat vochtige dingen in een afgesloten ruimte gaan schimmelen. En het is niet besmettelijk voor je paard hor! (Aangezien ik hier tips lees over imaverol en weggooien van borstels omdat men het niet aandurft vanwege de schimmel)

Annie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:43

uh weggooien nieuwe kopen ? :P

Kyralicious_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:18

Als ik jou was, zou ik ze gewoon weggooien en nieuwe kopen.

Schimmels zijn hartstikke onhygiënisch en die bacteriën blijven daar toch echt in broeden, daar werkt dethol of iets niet tegen.
Ook niet echt lekker om daarna je paard mee te borstelen, zou je zelf ook niet fijn vinden toch?

Dit bedoel ik totaal niet gemeen hoor, maar als jouw haarborstel bijvoorbeeld zou gaan schimmelen door weet ik veel wat, koop je voor jezelf ook een nieuwe haarborstel neem ik aan?

:j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:43

De meeste schimmels kun je gewoon "doden" hoor :')

Enkel als het er echt in is geslagen met allerlei vlekken is het hopeloos. (en geur blijft vaak hangen := )

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:48

Als ze beschimmeld zijn is het het best om nieuwe te kopen.