hoe hooinet beste knopen en ophangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:50

Lynn_Nikita schreef:
[ Afbeelding ]

Om dit net gaat het, bovenin zijn lussen.
ik denk dat het werken met een haakje, zoals ik het eerst had niet gaat werken met zulk net.
ik kan ook gewoon http://www.dehuisdiersuper.nl/thumb.php ... =200haakje vastmaken op een andere plek waar ik eraan kom en het net daar aan vast maken

Hoe knopen jullie het touw zodat je in de winter niet hoeft te frunniken om het los te krijgen, maar dat het niet door de paarden losgetrokken kan worden

ik heb ook deze netten en ik hang ze aan een karabijn of paniekhaak op precies onder waar de knoop in het koord van het net zit, dus aan het koord onder de knoop

Lynn_Nikita

Re: hoe hooinet beste knopen en ophangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 16:51

ik heb het vanmorgen met het lussen maken zoals ik topic stond, en heb de tip met de strop ermee gecombineerd.

ik maak dus net als met schoenveters strikken eerst een halve knoop en erna lussen. door die 4 lussen haal ik gaan karabijn ( want dan zat die erg vol, erg dik koord) maar haal daardoorheen een touw met aan de ene kant een lusje, en aan de andere kant een karabijnhaak.
Deze trek ik door de lussen van het net door, haal de karabijn door het lusje aan de andere kant, en hangt het zo op aan de haak.

Hoop dat jullie het volgen hoe ik het omschrijf