wat is reeel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

champanjee

Re: wat is reeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 17:37

Deze mensen zijn niet erg rijk (moeder zegt zelfs dat ze.altijd rood staan).
Ze willen haar het liefst zelf halen en brengen. maar geeft aan da ze hier weinig tijd en geld voor heeft.
Daarom heeft ze vijftig euro ook aan de hoge kant zegt ze

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:38

Ik vind €50 ook erg goedkoop ja!
En zij hebben jou benaderd of ze op jou pony kon rijden & lessen?
Hier bij ons (flevoland) kost een manegeles al ongeveer €14,-
Denk dat als je dus 2 x 14 = 28 x 52 / 12 = 40 euro per maand. (Voor 1x in de week lessen)
Stel ze lest op de manege 3x per week, zijn ze al gauw €120,- kwijt per maand, vaak word hier dan weer wat korting over verrekend dus kan je €100 in de maand stellen.

Aangezien jij haar haalt, brengt en er elke keer bij bent, en er veel tijd aan kwijt bent,
vind ik dat je hier ook ruim €20,- voor mag rekenen.
Ook stallingskosten e.d. vind ik dat er een beetje in meegerekend moet worden,
zeg dat je daar nou zo'n €30 weer voor rekent. (weet niet hoe en waar je pony staat natuurlijk :P )
Maar dan kom je totaal toch wel op zo'n €100,- uit..

edit:
als ze zelf aangeven dat ze vaak rood staan dan zal ik uberhaupt niet aan paardrijden beginnen,
t is toch wel een heel dure sport...
Laatst bijgewerkt door CuteApplePie op 23-09-12 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:39

Ze zijn meer op zoek naar een verzorgpony denk ik... Een adresje waar dat meisje alle vrije uren die ze heeft wat kan omknuffelen en een beetje hobbelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:42

Rood staan, hum dat is toch echt hun probleem.
Geen geld voor halen en brengen, maar jij kan haar wel halen en brengen op de fiets.

Krijg het gevoel dat er behoorlijk op je emotie wordt ingewerkt.

champanjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 17:43

Ze zijn inderdaad op zoek naar een verzorgpony. Echter laat ik geen meisje van twaalf met mijn paarden alleen. (heb een erg eenkennig paard in mijn kudde dat raar uit een hoek kan komen).
Daarbij stelde ik voor af en toe les te geven. En grepen zij dit aan dta ze dit wel elke keer wilde.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:44

champanjee schreef:
_Prisca_ schreef:
Even contact op nemen met haar ouders lijkt me, om te vragen hoeveel hun willen geven..

Zij vonden vijftig euro al aan de erg hoge kant. Dit gaven zij al aan. Ik twijfel dus heel erg of ik dan teveel vraag. Of dat zij goedkoop willen?

Hahaha die zijn gek zeg, aan jou hebben ze een goedkope babysitter, je moet zelfs haar ophalen en wegbrengen, kom nou. vinden ze het te veel, dan houdt t op.

Ik zou eerder 100 vragen, want je haalt en brengt t kind weg en houdt haar per keer 3 uren bezig en dat dan paar keren per week.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:45

Trouwens, een meisje van 12 zal toch al wel zelfstandig kunnen fietsen zit ik me zo te bedenken..?
Toen ik 12 was had ik een verzorgpony in het buitengebied, dik een halfuur tot 3 kwartier fietsen,
dat deed ik ook alleen..
Dat je de 1e 2 of 3 keer meefietst snap ik, zodat ze weet hoe ze zal moeten fietsen,
maar meer dan dat zal ik zelf eigelijk niet doen en is ook eigelijk onnodig toch....?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:45

Dan moet je je afvragen of jij wel wilt bieden wat zij zoeken :)
Je bent gek als je voor €50 haar een paar keer in de week haalt, brengt en begeleidt.

champanjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 17:45

Sylvia_B schreef:
Rood staan, hum dat is toch echt hun probleem.
Geen geld voor halen en brengen, maar jij kan haar wel halen en brengen op de fiets.

Krijg het gevoel dat er behoorlijk op je emotie wordt ingewerkt.

Dit deed vaders inderdaad. Vandaar dat ik ook zo twijfel.. Ik had zestig in mijn hoofd. Voor twee keer weeks.
Maar zij vonden vijftig al erg hoog.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:47

ik zal zeggen dan het bedrag wat jij vind,
en erbij vertellen dat dit een heel erg laag bedrag is aangezien je hiermee 2x zo goedkoop uit ben dan op de manege,
én het persoonsgericht is waardoor ze meer leert.
dan ligt verder de keuze bij hun.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:48

Dan zeg je toch daaaaaaaaaag, hun probleem, die vent weet jou te bespelen zeg.

Straks zit je eraan vast en wordt het een verplichting. Je kan zeggen: ga maar naar een manege, begeleiding zat en paarden zat.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:51

ik vind 50 euro echt spotgoedkoop
Vroegr betaalde ik ook al gauw 120 per maand voor 2 a3 x per week en dat zonder les.

Ik vind dat ze echt heel erg blij met jou mogen zijn ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:57

MMM... hoe oud ben jij zelf, wat kan je haar leren met les en/of vezorging? ( in je profiel staat niets n.l)
Ben je zelf meerderjarig, wat ik eigenlijk wel denk, en dan halen brengen en een jong kind ook nog les geven en in de gaten houden voor 50 euro.... heb je wel eens gekeken wat kinderopvang kost???????????? :D :D

Estrellas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:01

Als je een Iphone te koop zet op MP
en er reageerd iemand met een zielig verhaal..
die hem voor €25,00 over wil nemen, maar dan moet je hem ook komen brengen, want het arme mens heeft geen auto.
Hoe erg je het die persoon ook gunt.. je moet jezelf niet vergeten! :P

Ik zou aanbieden wat ik je voor gesteld heb,
als ze vaker wil komen zou ik zeggen dat je €5,00 vraagt voor een extra les..
Maar dan moeten ze haar zelf komen brengen en halen. Als compromis.
Als hun dochter echt zo graag wil komen, moeten ze de tijd er maar voor vrij maken wat jij anders doet voor een andermans kind.

Zat leuke meiden die nog zullen reageren,
als dit het niet wordt komen er vanzelf wél mensen langs die het kunnen betalen.

Je leent ook geen geld van iemand met "Ja ik wil zo graag paardrijden maar kan het niet betalen"
"Oh hier, alsjeblieft, veel plezier ermee"
Zo gaat dat niet.
Ik ben 17 en wil al vanaf dat mijn Pony is verkocht (11 jaar) een eigen paard.
Op mijn 16e heb ik met mijn spaargeld mijn merrie gekocht, ik zit op het MBO en werk om haar te kunnen betalen..
Fiets zelf elke dag naar haar toe sinds ik haar heb.
Heel simpel, mijn ouders zeiden; JIJ wilt paardrijden, dan moet je er zelf naartoe fietsen, je bent niet verplicht om te gaan, JIJ wil dat.
JIJ wilt een paard, dan moet je het zelf betalen, je bent niet verplicht om een paard te hebben.. dat doe je zelf..
Klinkt hard, maar zo is het wel. Je moet er wat voor over hebben, maar als je dat niet op kan brengen is dat jammer.. maar niet
een andermans probleem.

Estrellas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:06

Btw, mijn ouders sponseren al hun 4 kinderen in hun hobby's..
Maar geen enkele is zo duur als paardrijden, daarom is dat voor mijn eigen rekening.
Af en toe zeggen ze wel; nou die ijzers krijg je dan van mij,
maar zelfs mijn rijlaarzen/broeken betaal ik zelf.
Turnpakje kost niet boven de €100,00 hoor.. mijn broeken wel.. vandaar.
Als ik er echt een nodig heb krijg ik die wel, netzoals scheenbeschermers bij voetbal..
maar extra's... lekker zelf betalen.

champanjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:30

aerdenhout1 schreef:
MMM... hoe oud ben jij zelf, wat kan je haar leren met les en/of vezorging? ( in je profiel staat niets n.l)
Ben je zelf meerderjarig, wat ik eigenlijk wel denk, en dan halen brengen en een jong kind ook nog les geven en in de gaten houden voor 50 euro.... heb je wel eens gekeken wat kinderopvang kost???????????? :D :D

Ik heb zelf al een kind. Dus ik ben goed op de hoogte wbt kinderopvang :D
Ik ben dus ook meerderjarig :+

Ik ben zelf mijn hele leven al in de paarden. zon twintig jaar nu. waarvan twaalf jaar eigen paarden.
Ik ben gewend beginnerlessen te geven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:32

Ze willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Tja, zo werkt het niet :)

Zou ze klusjes kunnen doen om die €50 aan te vullen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:37

champanjee schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ik heb zelf al een kind. Dus ik ben goed op de hoogte wbt kinderopvang :D
Ik ben dus ook meerderjarig :+

Ik ben zelf mijn hele leven al in de paarden. zon twintig jaar nu. waarvan twaalf jaar eigen paarden.
Ik ben gewend beginnerlessen te geven.

Dan weet je toch dat die vader lekker misbruik wil maken van deze situatie als je volwassen bent. Ik zou zeggen ga lekker verder zoeken.

En geniet zelf lekker met je eigen kind en je paarden.

champanjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 19:20

F_Orumster schreef:
Ze willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Tja, zo werkt het niet :)

Zou ze klusjes kunnen doen om die €50 aan te vullen?

Nee. eigenlijk niet. het enige dat er te doen is is het tuig vetten. Maar dit wil ik zelf doen in behoud van. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:23

Minimaal 5 euro per uur dat je er mee bezig bent.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:59

Hmm lastig! Snap dat ze het zo goedkoop mogelijk willen, zeker als ze financieel niet goed zitten. Je kunt zeggen 50 euro en dan zelf brengen en halen, maandje proef om te kijken hoe het van beide kanten bevalt?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:37

Lastige situatie zeg!
Voor die ouders is het inderdaad wel heel erg makkelijk, er wordt steeds op hun kind gepast, die ouders hebben extra vrije tijd, en het kind is blij met de pony.
Maar wat levert het jou voor voordelen op? Zelf kan je de pony in veel minder tijd verzorgen en kwa vergoeding hoef je het dus ook niet echt te doen.. Gaat je eigen kind in die tijd naar opvang of is die al ouder?

champanjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 22:40

Die gaat dan naar opvang (meestal mijn ouders of mijn man zelf).

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:55

Hmm, ik zou anders je bedrag aanpassen als ze haar zelf komen halen, of er eventueel ook bij blijven. Of het niet doen.. Straks komt ze iedere dag omdat ze het zo leuk vind ( ik weet hoe enthousiast meisjes kunnen zijn, ik deed vroeger precíés het zelfde, en was heel de week bij de paardjes ik hoefde er dan ook niks voor te betalen) En anders gewoon eens kennis gaan maken met de ouders en het meisje, wie weet klikt het wel helemaal niet?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:02

tja zoals jijzelf het wil doen zou ik idd zo rond de 80/90 euro per maand zitten. Vooral als je bedenkt dat je bijrijdster 50 euro betaalt, maar die kan je zelfstandig haar gang laten gaan, dus dat kost je verder geen tijd.
Maar 2 keer in de week komen (en ik begrijp dat het meisje zelf liever veel vaker zou willen komen) en dat je dan 3 uur minstens van je tijd kwijt bent aan haar per keer om les te geven in verzorging/grondwerk en rijden en dat voor minder dan 50 euro in de maand zoals haar moeder dan max wil betalen? Nou dat gaat je denk ik zeer snel tegen staan als je dat voor maar 30 euro of zo per maand zou doen...om maar een vb bedrag te noemen, want dat zal het bedrag zijn waar moeders dan max aan zit te denken vermoed ik.
Dat zijn bij elkaar heel wat uren die je niet aan je eigen dingen en kind kan besteden. Dus dat zou ik zeker niet doen.

Beter dat ze dan gewoon verder kijken naar een adres waar een pony staat die niet eenkennig is, maar zo'n echte kinder, knuffel pony zodat ze voornamelijk zelfstandig bezig kan, dan dat jij ze een plezier gaat doen, wat na een tijdje voor jou een verplichting word die je eigenlijk diep in je hart niet wilt.

Je zou het misschien kunnen proberen voor bv een maand, wie weet is het iemand die dingen razendsnel oppikt en die ook niet te beroerd is om te helpen met bv mesten van de andere paardenboxen, voeren, helpen binnenzetten ofzo. En kan je een aantal dingen (bv mesten en voeren) haar al snel zelfstandig laten doen. Dan kost het je ook al niet zo veel tijd meer en word een kleine vergoeding van maar 50 euro al weer een stuk reeeler omdat ze dan ook klusjes voor je doet. Naast zelfstandig laten mesten en voeren zou ze ook bv kunnen helpen met hoofdstellen en zadels schoonmaken en invetten.

Je gaat haar tenslotte een hoop leren, dus daar mag dan ook wat voor tegenover staan. Bij een manege leert ze alleen maar rijden. Bij jou gaat ze ook wat over verzorging en verdere omgang met paarden dan rijden alleen leren. Dus ze leert heel wat meer dan bij een manege.