Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jeannette schreef:Bij ons is het stro nu goedkoper, zit nl. niet bij de stalprijs in. Ik gebruik 1 grote baal stro in de 4 weken.
Ik las in de krant dat de btw voor dieren die je kunt eten( sorry) niet omhoog gaat, maar wel voor voeding voor huisdieren. Zo wordt het cavia voer duurder en het konijnenvoer niet, want .... een konijn kun je ook eten.
Bij ons betaal je ook per kilo voer voor je paard, wie veel voer nodig heeft betaalt dus ook meer.

vuurneon schreef:Hier wel, inflatiecorrectie alleen dus is 20 euro oid per jaar
Dat kan niet alleen maar inflatiecorrectie zijn!!! Dat zou dan veeeel en veeeel minder moeten zijn. Weet je zeker dat het niet verhoogd word ipv die btw of dat vorig jaar verhoogd werd door de hoge prijzen van hooi en stro? Brilletje schreef:Ik vind het nog heel redelijk. 190 all in.
Bij ons is de stal vorig jaar met paar tientjes omhoog gegaan, wij zitten ruim boven de 300. Naar beneden gaan ze zeker niet. Maar zodra er iets in het nieuws komt waar men over prijstijging begint, is het mij opgevallen dat een helehoop stalhouders gelijk erover spreken dat men niet uitkomt en dat het omhoog moet. Soms denk ik wel eens dat er landelijk een richtlijn moet komen. In de randstad maken stallen naar mijn idee soms misbruik van hun positie. Waar ga je dan heen....
Dat er bijvoorbeeld een richtlijn komt, per service mag er dit gevraagd worden, nu is het een compleet vrije markt, zonder bescherming voor pensionklanten. Als je het er niet mee eens bent nu, heb je als pensionklant vaak maar 1 optie en dat is vertrekken.