Bakregels sorrie...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:18

Mijn galop gaat meestal niet (veel) harder dan een draf...
En het geldt bij ons gewoon alleen voor stappen en stilstaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:37

Gewoon uit je doppen kijken en je gezond verstand gebruiken, dan kun je prima met meerdere mensen van een bak gebruiken.
In de praktijk werkt het toch het fijnst als je de 'regels' een beetje flexibel hanteert en gewoon rekening met elkaar houdt.
Voorrang moet je krijgen, niet nemen.
Scheelt vaak ook als je even zegt wat je gaat doen "Ik neem de buitenkant" ook al zou je strikt genomen volgens de voorrangsregels de binnenkant moeten nemen, maar ik vind dat nogal omslachtig als de ander toch al op de binnenhoefslag aan het rijden is om maar een voorbeeld te noemen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:13

bij ons houden de meeste mensen gewoon rekening met elkaar. in de zomer buiten is dat makkelijk, een bak van 40 bij 50 Tong uitsteken maar in de winter, binnenbak van 16x35 gaat dat wel eens fout. Dus dan idd de regels volgen.
en mensen die les hebben voorrang geven, dat gaat boven alles. dat wil je zelf ook als je les hebt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:42

Margreet schreef:
Scheelt vaak ook als je even zegt wat je gaat doen "Ik neem de buitenkant" ook al zou je strikt genomen volgens de voorrangsregels de binnenkant moeten nemen, maar ik vind dat nogal omslachtig als de ander toch al op de binnenhoefslag aan het rijden is om maar een voorbeeld te noemen.

Inderdaad Margreet
Het is ontzettend onhandig als iemand op de binnenhoefslag rijdt en jij daar nog eens aan de binnenkant langs gaat rijden Knipoog

Met losspringen op wedstrijd worden de regels ook niet altijd strikt gehanteerd In sommige gevallen is het gewoon handiger om ervan af te wijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 15:56

Yessy schreef:
bij ons houden de meeste mensen gewoon rekening met elkaar. in de zomer buiten is dat makkelijk, een bak van 40 bij 50 Tong uitsteken maar in de winter, binnenbak van 16x35 gaat dat wel eens fout. Dus dan idd de regels volgen.
en mensen die les hebben voorrang geven, dat gaat boven alles. dat wil je zelf ook als je les hebt.

Ja dat is ook wel zo maar het staat zo stom als je allebij links gaat omdat je niet weet wie er voorrang heb en het wordt zo'n zootje iin de bak en je kan niet lekker ontspannen rijden ik vindt dat je dan op eieren rijdt, dat vindt ik dan hoor!