Wat vinden jullie van deze stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:35

Prikkeldraad vind ik ook gevaarlijk, heb wel eens gezien hoe paardenbenen eruit zien na een stoeibeurt met prikkeldraad, brrrr das niet best!
Het nadeel juist van prikkeldraad is dat het oprolt als het knapt, als je paard er dan met zijn benen in komt..
Hele dikke stroomdraad vind ik ook ook gevaarlijk, ik vind het fijnste stroomdraad draad met een bepaald breekpunt, als er -'zoveel'- kracht op komt te staan breekt het en dat is toch veel minder gevaarlijk dan prikkeldraad.
Je kunt er vast wel wat aan doen, zeker als je meebetaald.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:36

arwen21 schreef:
Ik denk dat veel afhangt van hoeveel gras of hooi er voor de paarden is en of er veel gras aan de andere kant van de weide staat. Als de paarden op een schrale weide staan zonder bijgevoederd te worden (met hooi), en aan de andere kant staat lekker groen gras, dan zou ik het niet vertrouwen. Is er voldoende eten, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Tenminste niet over gewone prikkeldraad. Maar er staat stroom op? Dat is bij mijn weten dan weer wel verboden (in België toch)..

als er een stroomdraadje voorhangt maakt groen gras niet veel uit hoor ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:58

Duhelo schreef:
arwen21 schreef:
Ik denk dat veel afhangt van hoeveel gras of hooi er voor de paarden is en of er veel gras aan de andere kant van de weide staat. Als de paarden op een schrale weide staan zonder bijgevoederd te worden (met hooi), en aan de andere kant staat lekker groen gras, dan zou ik het niet vertrouwen. Is er voldoende eten, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Tenminste niet over gewone prikkeldraad. Maar er staat stroom op? Dat is bij mijn weten dan weer wel verboden (in België toch)..

als er een stroomdraadje voorhangt maakt groen gras niet veel uit hoor ;)

Het lijkt me ook heel lastig als je aan strookbegrazing doet, dan is het gras áltijd groener aan de andere kant! :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:02

Zelfs bij een kaalgevreten weiland blijven onze paarden wel bij het prikkeldraad uit de buurt :) (wel een stroomdraad ervoor hihi), strookbegrazing moet inderdaad wel met gewoon schrikdraad en daar wil houdini ook nog wel eens doorheen gaan :') maar gelukkig staat hij dan nog steeds in de wei haha. Wel bij het groene gras :j zie je opeens een paard helemaal gelukzalig grazen, terwijl zijn vriendje (absoluut geen houdini, zelfs niet geschikt als assistent) heel beteuterd staat te kijken haha

Anoniem

Re: Wat vinden jullie van deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:11

Helemaal met jullie eens, zij doet wel aan strookbegrazing maar alleen de buitenomheining is van prikkeldraad, dus de draden die zij verzet voor een nieuwe strook is gewoon stroomdraad. Ze hebben daar gelukkig nog nooit een paard gehad die er doorheen gegaan is, denk ook niet dat ze er snel doorheen gaan aangezien achter de buitenomheining alleen maar bomen staan en geen gras meer.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:15

Wij hadden eerst een tinker en die ging gewoon overal doorheen als ze daar zin in had.. :+
Mijn arab durft niet eens in de buurt te komen, die schrikt zich al dood als een ander paard stroom krijgt!
En onze shet springt er altijd heel netjes tussendoor, kom je eraan springt hij terug, ga je weer weg húp, daar gaat hij weer.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:51

Haha Shetlanders en hun eigenwijsheid altijd... Ik had vroeger een shet achter 3 hoogtes stroomdraad staan en aan een kuur en meneer wist nog te ontsnappen....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:18

Ja shetjes zijn inventieve wezentjes! :')

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:07

Ik heb een fjord gehad met een wond van prikkel draad.
Ze is er niet door gegaan, maar er langs op gejaagt en ook dat kan dus vieze wonden geven.
Ze heeft altijd een litteken op haar shouder gehouden.
Voor mij dus geen prikkeldraad.

Maar verder klinkt het als een goed adres, jammer dat de mensen zelfer geen verstand van hebben, maar hoeft niet direct een probleem te zijn als jij er zelf dagelijks bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:06

Uudje, bedankt voor je reactie, ik ga daar zelf niet staan was puur nieuwsgierigheid wat jullie van deze stalling vinden, sta heel goed waar ik nu sta.
Maar op zich.naar mijn mening dat die mensen er weinig verstand van hebben, vriendin gaat zelf bijna elke dag heen dus als je een paard thuis zou hebben staan is er ook niet altijd iemand aanwezig die je paard natuurlijk de hele dag in de gaten houd. Kan natuurlijk altijd wat gebeuren..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:17

Mijn ouders letten in mijn vakantie ook op mijn paard (tussendoor dan, want heb wel stalgenoten) en die hebben ook geen paardenkennis. Is geen probleem; ze kunnen wel zien of er iets mis is met hem. Als hij niet naar het pepermuntje toe komt lopen, kreupel loopt of een ongezonde indruk geeft valt dat wel op.
Zal met die wei ook wel zo zijn; als je elke dag uitzicht hebt op de paarden, dan valt het wel op als 1 zich opeens anders gedraagt. Hoef je niet eens een kenner voor te zien immers.
Kreupel paard valt wel op, paard dat alleen maar rolt etc.
Is altijd handig als een huis aan de wei grenst :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:21

Zo'n weide klinkt ideaal als je hem in eigen beheer zou kunnen krijgen. Dus als je zelf het prikkeldraad weghaalt, stroomdraad of lint spant enz. En ook zelf lekker bepaalt wat je paard te eten krijgt en hoeveel.

Weinig verstand zou ik veel minder erg vinden dan verschillende opvattingen over wat gezond en goed is voor een paard }:0 :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:48

Ja vind ik ook koper...
Zij staat daar al een hele tijd en is nooit wat mis gegaan, ook al hebben.die mensen niet zoveel verstand van paarden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:23

Geen kennis van paarden is niet zo erg. Als ze maar idd het zien als een paard ligt en niet meer kan opstaan oid. En wie weet zijn het wel geïnteresseerde mensen die je wat basics kan bijbrengen. Bij voorbeeld dat voorbijgangers geen brood en groenafval in de wei moeten neergooien, en hoe je bij -18 kunt zien of een paard het koud heeft, dat soort dingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:29

Dat weet ik niet hoe dat precies zit bij haar maar dat zal vast wel goed komen.
Ik sta met mijn eigen paard ook bij familie die vrij weinig verstand hebben van paarden maar wel een paar shetjes hebben lopen, ik leer hun wel de basisprincipes en dat weiland staat gelukkig niet aan de weg maar op eigen terrein dus daar komen zowiezo geen voorbijgangers.