KEUZE maken qua stalling van mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:42

Ik zou zeker voor de 2e optie gaan. 1 uur weide in de zomer.. Dat vind ik echt
heel zielig. En wat een rare regeling dat je paard 2x in de week moet meelopen als
je daar net staat?! Belachelijk... Het is jouw eigendom.. :n

Je went zo weer aan een nieuwe stal. (spreek uit ervaring, ben al vaker verhuisd)
en overal is wel iets dat niet 100% perfect is, maar de 2e stal klinkt echt vele male
beter en dan vooral voor je paardje. Ik zeg doen :D

PowerReiner

Re: KEUZE maken qua stalling van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:48

Dat je twijfelt is voor je jezelf, zou je ook twijfelen als je alleen aan je paard denkt?

Vind het wel raar trouwens dat jou paard verplicht met de manegelessen moet mee lopen. Dat zou ik echt niet willen voor mijn paard, dan was ik sowiezo al ergens anders gaan staan. En de weidegang is belabberd. Mijn paard staat iedere dag op de wei tot 6 of 7 uur. In de winter staat hij iedere dag tot 5 uur op de paddock. En nog denk ik soms, hmmm kan ik hem niet dag en nacht op de wei zetten.

Paard op stal is sneu, onnatuurlijk en ongezond. Ik zou m'n biezen pakken naar die andere stal, en wel meteen.

troi

Re: KEUZE maken qua stalling van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:18

Verandering is altijd eng, dat snap ik best maar ik in dit geval echt de gok nemen! Helemaal als je van andere pensiongasten referenties kan krijgen. Het dier zal er vast op vooruit gaan. Denk er wel om dat jij op een zeer net niveau rijdt en dat niet elke buitenbak in de winter nog echt geschikt is om te trainen. Maar goed dan hebben we het over een eventueel nadeel voor jou tegenover erg veel voordeel voor je paard..