Debbie00 schreef:In Januari kan je de ponymeter laten komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot ze nu is.
Ik denk dat ik ze ga laten opmeten door de staleigenaar, hij kan het ook, en dan weet heel stal het ineens.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ragdollcat schreef:En dan is geld het probleem.. Bij de wei zou ik niet hoeven te werken, maar bij de privestal wel.
Niet dat ik vies ben van werken. In de week heb ik geen tijd. Ik kom om 18:30 terug van school, en dan zou ik naar pony gaan en dan snel huiswerk en bed in. In het weekend kan ik inderdaad werken. Liever zou ik rusten, omdat ik elke dag om half 6 naar school moet vertrekken over opoffering voor je school en studie gesproken
Lees jouw bloedeigen tekst bovenaan. geld is het probleem en je hebt weinig tijd. anders raak je overmoeid en overvraag je jezelf.
Maar dat is jouw leven en jouw tijd, ik bemoei me er niet mee maar ik zeg wel gewoon dat ik het niet zou doen. Stel dat je problemen krijgt met iemand van die wei en je moet wegwezen en dan.......... wat doe je dan........... er is geen geld voor een stalling op een pensionstalling.
Daar moet je ook rekening mee houden, dit is veel te onzeker/onstabiel.
kvika schreef:kijk naar mensen met ijslanders, ik vindt het zuke onzin om te roepen dat je te lang bent voor een pony.
Buffelo schreef:Ik vind je persoonlijk niet mooi passen op de pony, ik zou voor een paard gaan.
Leen_ schreef:Buffelo schreef:Ik vind je persoonlijk niet mooi passen op de pony, ik zou voor een paard gaan.
Voor het plaatje is ze net iets te lang, maar niet zo dat het in het nadeel van de pony is.
Bedenk of je het allemaal qua tijd aankan en dan zou ik 100 percent voor de pony gaan. Indien je toch twijfelt of het je gaat lukken zou ik geen van beide opties kiezen maar even wachten.
Ik had vroeger ook een paard wat ik reed, en toen ik hoorde dat ze verkocht was wou ik kost wat kost haar hebben. Wat ben ik nu blij dat mijn ouders toen nee hebben gezegd. Ik heb nu een paard wat ik als mijn eigen mag beschouwen. Zonder de kosten maar met de verantwoordelijkheid. Wanneer ik eens niet kan zal de eigenaar wel de stallen ed doen.
Calanddra schreef:Staan ze in de winter ook op dat weiland? En heb je dan wel tijd om bij te voeren, water bij te vullen (met vrieskou moet dat meerdere malen op een dag)? En je zegt zelf dat je als hij op de weide kan je niet hoeft te werken omdat dat gratis is. Maar hoe doe je dat dan met voer, hooi, etc?
Als je er niet 100% zeker van bent moet je het niet doen
Calanddra schreef:Maar zou je dan niet liever er zelf voor willen werken? Ik moet er niet aan denken dat ik financieel afhankelijk zou zijn van mn moeder en mijn tante. Wat als zij het niet meer kunnen betalen?
Ik wilde ook jarenlang al mijn eigen paard, heb ook een keer mijn droompaardje moeten laten staan. Maar ik wilde er zeker van zijn dat ik niet afhankelijk zou zijn van andere mensen. Dus dat ik het zelf zou kunnen betalen en zelf 7 dagen in de week zou kunnen komen. Uiteindelijk op mijn 19e mijn eigen pony gekocht.
anjalover schreef:Als je tante en moeder het kunnen betalen en je zelf buiten je school om zeker weet dat je genoeg tijd hebt voor je paard dan zou ik het zeker doen!
Debbie00 schreef:Niet te veel aantrekken van wat mensen zeggen.
TeckTonie schreef:anjalover schreef:Als je tante en moeder het kunnen betalen en je zelf buiten je school om zeker weet dat je genoeg tijd hebt voor je paard dan zou ik het zeker doen!
Zo denk ik er ook over! Maar ik zit echt dwars met alle mensen die me zeggen dat ze te klein voor me is, dat ze zeker na haar 16 al niet meer berijdbaar is omdat haar rug gaat doorzakken, sommige zeggen zelfs al dat die rug na 2 jaar rijden al gaat doorzakken etc...
En die stal.. Mensen willen daar enkel rijden. Een paard dat mank is? VERKOPEN!
Paard stout? Ophaalbit/scharenbit zal je helpen!
Paard wilt niet springen? Gaan we toch fijn allemaal aan de zijkant van de sprong staan en geluidjes maken?
anjalover schreef:TeckTonie schreef:Zo denk ik er ook over! Maar ik zit echt dwars met alle mensen die me zeggen dat ze te klein voor me is, dat ze zeker na haar 16 al niet meer berijdbaar is omdat haar rug gaat doorzakken, sommige zeggen zelfs al dat die rug na 2 jaar rijden al gaat doorzakken etc...
En die stal.. Mensen willen daar enkel rijden. Een paard dat mank is? VERKOPEN!
Paard stout? Ophaalbit/scharenbit zal je helpen!
Paard wilt niet springen? Gaan we toch fijn allemaal aan de zijkant van de sprong staan en geluidjes maken?
Haha lekker laten kletsen joh als de pony over 2 jaar al door gezakt zou zijn moet je wel ontzettend groot en zwaar zijn maar op je foto te zien is dit zeker niet her geval! Al zou je voor het ideale plaatje net iets te groot zijn dat maakt toch niks uit zolang je het paard er niet mee in de weg zit. En wat is er nou leuker voor een paard dan heel de dag lekker buiten op de wei staan met vriendjes, niks toch? Zoals ik al zei als het allemaal lukt qua geld en tijd wat houd je dan tegen?
TeckTonie schreef:Niet dat ik heel wedstrijdgericht ben, maar ik heb 1 keer meegedaan met haar aan een onderlinge wedsteijd met echte jury (niet echte echte, waren mensen die al verder in de paardensport zaten en dit graag deden) en ik was toen 4de met haar, ik heb in heel de tijd dat ik haar ken nog geen 20x op haar gereden, en ik was gewonnen van mensen uit hogere lessen? Dus zou ik ook officiele wedstrijden met haar willen doen, maar ga ik dan niet ongelofelijk veel negatieve commentaar krijgen?"
Twist1991 schreef:Waarom moet het perse of een pony van 1.43 of een groot paard zijn? Kan je nie kijken naar een e pony? Die zou dan ook op de wei kunnen staan maar heb je toch een wat grotere pony waar je misschien wat beter op past
TeckTonie schreef:kvika schreef:kijk naar mensen met ijslanders, ik vindt het zuke onzin om te roepen dat je te lang bent voor een pony.
Goh, ik zou het wel terecht vinden als ik met mijn lengte op een C-pony kruip, wat ik al heb gedaan voor wandelingen naar de winkel. Maar echt rijden vind ik niet eerlijk tegenover zo'n pony.