stalling: 150 euro wat mag je daar voor verwachten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:45

Onze stal is uiterst goedkoop. Mijn paard staat op een boerderij in Terwolde. Het is er verre van netjes, maar de paarden hebben fijne stallen en komen zeer veel buiten. Voor een paard betaal je daar €70 in de maand. Je krijgt hiervoor:
*kuil/hooi/stro (geen biks)
*zomers veel weidegang (wel zelf binnen/buiten zetten).
*swinters maisland (wel zelf binnen/buiten zetten).
*redelijk ruime/frisse stal
*redelijke buitenbak
*verschillende plekken om je paard af te spuiten met koud water
*in de winter is er warm water beschikbaar
*je moet zelf voeren/uitmesten/buiten en binnen zetten etc.

Je moet bij ons op stal dus wel veel zelf doen, maar omdat we met ongeveer 15 meiden op stal staan, verdelen we de taken.
Ik heb het er erg naar mijn zin en mijn paard ook!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:22

Ik betaal 100 euro per maand..Sta op een boerderij..
Dit is niet heel luxe,maar dat hebben we (nog) niet nodig..

Mijn paard wordt binnen en buiten gezet,dekens worden verwisseld..Er wordt uitgemest,gevoerd..Alles inclusief.Ik heb geen binnen of buitenbak,maar maak gebruik van een grote weide.Uitrijmogelijkheden zijn er niet,tenzij je het geen probleem vind tussen traktoren ed te rijden..

De boer heeft zelf een pony en dan staat er nog een andere pony,maar die eigenaresse zie ik bijna nooit..Héérlijk rustig dus..(kon ik wel gebruiken na hectische tijden..en stalruzies..*zucht*)

Het belangrijkste vind ik nog,dat er echt over alles gesproken kan worden en dat die boer helemaal dol is op mijn paard,en andersom.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 02:55

Ik betaal 80 euro per maand, de paarden werden 's morgens buiten gezet en 's middags weer naar binnen.
Er werd uitgemest, gevoerd en daar zat dan brok en kuil bij in.
We hebbenalleen een buitenbak met verlichting. Lachen

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:12

voor rhana betalen we 140 euro. weiedgang van ongeveer mei tot oktober. worden buitengezet. een keer per week worden de stallen uitgemest. hooi plus brokken inbegrepen. mooie omgeving. buitenbak (geen goede kwaliteit bak)

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:44

160 euro per stal.(pony)
2 buiten bakken,
Longeerkraal (roundpenn)
Wordt 2 maal daags gevoer.
Worden buiten gezet, hebben heel veel weilanden.
Goeie uitrijmogelijkheden (zitten aan de bieschbos)
Tis incl, voer, stro en hooi.
Uitmesten moet je zelf doen.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 11:00

€ 157,- Hiervoor wordt er 6 dagen per week uitgemest, ze worden elke dag in het land gezet en er 's avonds weer uitgehaald. Het is inclusief stro, 2 x per dag kuilgras en 2 x per dag bix.
We hebben 2 verlichte buitenbakken, zitten vlak bij duin en strand, dus mooie lokatie (erg schaars).
We helpen wel, door onze eigen stallen te schilderen en 1 keer per jaar het terrein / bakken op te knappen, maar dat is alleen maar gezellig.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:52

betaal € 113.45 p/mnd inclusief:
weidegang van ongeveer april t/m november
1 grote paddock
2 kleine paddocks
1 bak (beetje zwaar vaak maar wel heel het jaar te berijden geen plassen)
hele ruime binnenboxen, kleine buitenboxen
onderhoudsbiks (merkloos)
kuilgras (hooi in de winter 10,00 p/md bijbetalen)
stro, vlas of zaagsel exclusief maar kun je er wel kopen
zelf uitmesten
worden buiten/binnen gezet
spuitplaats met koud water

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:48

Nathalie schreef:
Ik geloof dat ik rond de 130/140 euro betaal per maand. 6 dagen per week worden ze buiten en binnen gezet. Er wordt uitgemest, gevoerd. Spuitplaats met warm en koudwater. 20 x 40 binnenbak (2e binnenbak op komst, maar dan zal vast de prijs omhoog gaan). 2 buitenbakken van 20 x 40 en 20 x 60. En goede uitrijmogelijkheden.

Hoe bedoel je verschil per regio!
Ik betaal ongveer hetzelfde (geloof ik), en daarbij zit voer, buitenzetten (kunnen ook in de winter het land op) en een longeerbakje.

Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:15

Nou er is zeker verschil per regio want de prijzen die jullie noemen heb ik in mijn omgeving nooit gehoord. Prijzen van 200 euro zijn heel gewoon in ZH. Vaak is er geen weidegang bij dus buitenzetten is nvt, er wordt dan wel voor gevoerd en uitgemest. Je moet dan alleen niet vragen hoe en wat voor voer......(daar heb je ook vaak nog weinig tegen in te brengen dan ook voor dat geld Boos! )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:50

mijn stalling is 125 euri
daarbij zit een binnenbak, biks en hooi en een stapmolen
paard mag altijd naar buiten maar dat moet je dan wel zelf doen en mesten ook zelf doen

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:25

ik betaal lekker helemaal niets!! en k heb een stal, weide voor zolang ik wil (tot ze het gaan vertrappen) en een OPA! Tong uitsteken haha marco, fancy en roos staan dus bij mijn opa! (jah de rest ook Tong uitsteken) en opa mest zelfs afentoe de stal voor me uit!! heel lief van hem! maar meestal doe ik het zelf hoor!!! verder voert mijn opa elke dag en hij doet ze buiten maar als ik wil dat ze binnen blijven laat hij ze voor me staan. Heel soms moet ik zelf voeren als me opa niet kan maar dat komt bijna niet voor!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:48

Voor 150 euro had ik Tos op een gezellige pensionstalling staan, waar gemest wordt, op zaagsel, grote binnebak (25x60), en gedraineerde buitenbak, elke dag van 9 tot 5 naar buiten. zomers op de wei, swinters op paddocks.
Helaas zijn paarden iets duurder...

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:03

Hai hai,

Bij mijn vorige stal betaalde ik 200 euro p/m, daar zat alleen voer en een paar plakjes stro bij in.

Bij mijn huidige stal betaal ik 165 euro en hier zit voer en stro bij en de boer zet de paarden op het land (mits het weer het toelaat.). OK dan!

Bij beide stallingen moe(s)t ik zelf uitmesten en zit er een verlichte buitenbak bij. Haha!

Het hangt er wel vanaf waar in nederland je woont want als ik sommige stallingen op internet bekijk in de regio brabant enz. betaal je het zelfde maar heb je vaak betere faceliteiten zoals een binnenbak.

Groetjes Sas

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:04

Bij ons is het stallingsgeld 300 euro.
Dan heb je (quote van de website, kost minder typwerk Schijnheilig ):
Voor pensionklanten hebben wij een scala aan faciliteiten in huis. De grootste binnenhal (70 x 30 meter) is altijd beschikbaar voor pensionklanten, net als de verlichte buitenbaan (20 x 60 meter). Naast ruime boxen (stro of zaagsel) hebben wij voor je beschikbaar: stapmolen, paddock, longeerring, spuitplaats (warm/koud water), solarium, opbergkastje (af te sluiten). Je paard/pony krijgt 's ochtend en 's avonds sportbrok en kuilgras, zijn stal wordt elke dag opgestrooid en tweemaal per week uitgemest. Speciale wensen zijn uiteraard altijd bespreekbaar.

En er is nu nog een buitenbak en spuitplaats bij en er komen ook nog nieuwe stallen bij en een paar rijen stallen worden vernieuwd.

Hier in de buurt zijn er trouwens geloof ik niet eens stallen die 150 euro vragen, ik ken er iig geeneen.. Zijn allemaal duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:27

waar mijn bijrijdpaard staat.op een manege/pensionstal,krijg je voor 150 euro
ruime stal
hooi
stro
biks
weidegang
uitmesten
voeren
binnen buiten zetten
2 binnebakken
1 buitenbak
afspuitplaatsen
kantine
zadelkasten

vreseljk goedkoop dus.

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:27

bij luck op stal kost het 160 euro. en dan nog 12 euro per maand voor onbeperkt kuil. stro ligt daar en is iets van 3 euro per baal.
voer moet je zelf bestelen en word dan gebracht.
je hebt geen bak, wel een soort bakje dat bij de wei van 2 ponys horen.
je hebt wel een longeerbakje.
hele ruime stallen, s'zomers dag en nacht wei, s'winters dag en nacht stal en tussen door af/opbouwend.
ehm...je hebt spuitplaats en stal grenst meteen aan bos.
je moet trouwens zelf uitmesten.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:36

300 euro is wel heel veel geld per maand voor een hobby.... Staan daar veel mensen? Nou, voor mij dan maar geen binnenbak, voor het zelfde geld heb ik 2 paarden op pension,echter zonder binnenbak!!!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:19

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:32

Ik betaal 150 Eur per maand, dit is excl brok en stro/zaagsel. Ik mest zelf

Ik heb de beschikking over een grote binnenbak, buitenbak, longeercirkel en paddock.
De paarden worden 's middags naar buiten gedaan en het ligt aan het weer of dat ze ook weer naar binnen worden gehaald of dat je dat zelf moet doen.
De stal is niet echt groot, er staan ongeveer 20 paarden in pension.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:22

Ik betaal 250 euro per maand, hierin zit:
-3 keer per dag voeren
-elke dag uitgemest of opgestrooid
-in de zomer worden ze op de wei gezet en er terug af gehaald
-2 binnepistes (alletwee 20x40)
-2 buitenpiste (20x40 en 20x60)
-2 paddocks
-1 longeerpiste
-2 spuitplaatsen met koud water
-overdekte stapmolen
-heel groot bos grenst aan de manege, je moet niet over de weg
-crossterein van de manege
-zadelkast in verwarmde kamer

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:10

Ik wou dat ik 150 euro hoefde te betalen.. Tis hier in Utrecht allemaal vele malen duurder....

anke2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:31

Er is inderdaad erg veel verschil qua prijs!
Ik betaal per maand 130 euro.Ze krijgen dan alleen hooi in, ander voer moet je zelf kopen. De paarden worden buiten gezet, maar we moeten ze zelf binnen zetten. Ook moeten we zelf uitmesten.We hebben alleen een buitenbak met verlichting, maar die is niet echt van goede kwaliteit.

jessielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:05

Ik sta op dezelfde stal als rebeltje en dan zal k ff vertellen wat we daar allemaal hebben:
-Goede buitenbak waar nooit plassen in staan
-Grote losgooibak
-Goede weidegang
-afspuitplaats
-caravan waar we in de winter dan ook allemaal in zitten
-grote lichte stallen
-goede sfeer

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:25

Anjatjeuh, 250 euro per maand en dan niet eens warm water op de spuitplaats en een solarium? AFZETTERS!!! Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:58

Ik ga 145 euro betalen , daar zit bij in uitmesten kuil en stro binnen en buiten zetten voeren en grote en een klijne buiten bak eventueel dekens verwisselen