Timer voor ontgrendelen schrikdraadpoort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Timer voor ontgrendelen schrikdraadpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:23

wat zijn dat voor gele dingen opdat kastje ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:42

Nou dat zou "mijn" kastje niet zijn, beetje prutserig zo :P

Ik heb dan toch iets dat wat steviger en meer doorontwikkeld is in gedachten (naast dat ik er zelf totaal geen behoefte aan heb :P ), maar wel leuk gevonden :j

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:45

ik denk dat als je een 'sloperig' en slim paard hebt, dat dan het kastje binnen 2 weken in stukjes in de paddock ligt haha.

dan zou je hem zo hoog moeten hangen dat het paard er niet bij kan.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:46

Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd hoe ze dat bakje bediend.

Ik zou het bakje buiten de weide hangen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:50

dat is niet zo heel moeilijk.

er is waarschijnlijk een schakeling die je na een bepaalde tijd een impuls kan laten geven. dat zit aan een hendeltje/haakje oid wat de 'klep' dicht houd. zodra dat hendeltje de impuls krijgt gaat hij open.
kan iedereen die een beetje handig is maken. schakeltjes kun je vast wel krijgen bij conrad.nl

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:04

@PocoGaucha: en wat bedoel je dan precies? Ik ben handig (met hout) maar van electronica heb ik weing kaas gegeten

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:09

tja, dat is lastig uit te leggen, ken je niet iemand die dat voor je kan doen?

ik denk dat als je conrad mailt met de vraag welke schakelaar etc. je nodig hebt, dat ze je ook kunnen helpen. alleen je zal toch echt zelf de schakeling moeten maken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:38

het is denk ik een prototype en ik denk dat die gele dingen de schok van schrikdraad doorgeven ofzo, zodat het bakje er niet afgeduwd wordt. Echt een in elkaar geknutseld uitprobeersel als ik het zo bekijk.
Gaat om het idee h`e, we zijn niet allemaal ster-doe het zelfers :P hahahaha, vond het in elk geval leuk bedacht en ziet er zeer eenvoudig uit om zelf te maken. Die andere dingen zijn veel chiquer, maar als je daar 4 van aan moet schaffen kun je zo ongeveer ook voor een combistation van een actiefstal gaan...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:21

Het mechanisme hoeft van zoiets ook niet chique hoor wat mij betreft :)

Maar wel een wandje ervoor, dat net eindigt over de rand van een ruif ofzo, zodat het hooi achter de wand in de ruif valt en er dus nergens bewegende delen (of zelfs maar het vallende hooi) binnen bereik van het paard is, gewoon voor de veiligheid :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:08

bedenk dat je paard de gehele dag de tijd heeft, en alle mogelijkheden om je bouwwerk dusdanig te inspecteren en te testen dat er aan het eind van een dag een hoopje brandhout en schroot over is.

Mechanisch vind ik gevaarlijk zonder toezicht.

Ik heb er eentje op stal die sloopt zelfs zijn voerbak als deze leeg is. Emmers zijn niet meer als dusdanig te herkennen.

Als je iets bouwt wat Hufter-proof is heb je een gat in de markt :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:08

Mijn vriend kwam nog met een goed idee, ze noemen het een Knecht, wel es van gehoord? :+

MrMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:11

Gypsy schreef:
Ik grap altijd tegen mijn vriend dat als ik ooit paarden aan huis heb, dat ik dan een knopje naast mijn bed wil om op zondagochtend het hekkie van de wei open te doen, zodat ik niet mijn bed uit hoef. :+

Maar eerlijk gezegd lijkt het me nogal eng, wat nu als het kapot gaat? Dan staan je paarden zonder eten.

Dat is niet zo moeilijk: Een IP-camera instaleren, IP camera app op je mobiel zetten. Mobiel naast je bed. Op de knop drukken, kijken hoe het gaat. Werkt het niet ga je daar heen. Werkt het, kan je lekker blijven liggen. :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 02:03

Als je toch je mobiel hebt, kun je ook je vriend, neef, ouders bellen en vragen of die willen voeren.
Heb je de gehele familie en vriendenkring gehad en niemand wil, kun je alsnog zelf naar buiten gaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:00

Hahahaha, of het pennymeisje een straat verderop, jij voeren, dan mag je vanmiddag een uurtje rijden. Zoiets zou ik wsl doen.

Zo'n camera lijkt me sowieso goeie gein, het allerleukste aan mijn paard vind ik eigenlijk gewoon kijken wat ze allemaal uitspookt. :o

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:05

ik vind alles er maar eng uitzien....wat is er mis met voeren voor je werk, als je thuis komt en als je naar bed gaat ???
Ik voer dermate hooi dat ze het netjes op hebben (of nét niet) bij de volgende voerbeurt.
In mijn geval is dat in de zomer: 07.00 uur handje brokjes en de wei in, om 15.00 de bak in, om 17.00 uur handje brokjes en hooi en om 22.00 uur wer hooi.
In de winter, GEEN weidegang om 07.00 uur brokjes en hooi , 15.00 uur hooi, 17.00 uur brokjes en 22.00 uur hooi.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:58

is dit niet iets?

http://www.ebay.de/itm/Futterautomat-fu ... 660wt_1156

het hooi wordt tegen het rooster geduwd waardoor het paard meer moeite moet doen om het te kunnen eten, voordeel het hooi blijft in deze automaat waardoor er weinig tot niet gemorst kan worden.

zit geen tijdschakelaar op, zit je dus niet met stroomaanvoer, schrikafrastering die uit kan vallen etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:48

Alane: dat is best een geinig ding maar heeft toch geen meerwaarde boven bvb. de slowfeeder-hooinetten? Ze krijgen direct toegang tot wat je klaar zet voor ze, en niet pas enkele uren later zoals de TS graag wil :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:30

Deze werkt met een veer, misschien dat je daar wat mee kunt stoeien dat deze met vertraging gaat werken zodat ze niet constant door kunnen blijven etetn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:58

Dat is nog wel een geinig idee ja :)