Hoeveel kost een D-pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:40

Wij zijn rond de 400 per maand kwijt. exclusief eventuele ziektekosten/medicijnen, wedstrijdkosten(knhs kosten, vereniging kosten etc.) en harnachement.

Maar koop alsjeblieft geen pony zonder dat je er verstand van hebt en geen idee hebt waar je aan begint. Buiten dat het ontzettend veel geld kost, kost het ook nog ontzettend veel tijd. Je moet ook naar school en goede cijfers halen het combineren school en paard is heel erg moeilijk. Onderschat het niet weet waar je aan begint. Als je je pony geen redelijk leven kan bieden zoek een verzorgpony of bijrijdpaard

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:44

Luz_ElenaE schreef:
Wij zijn rond de 400 per maand kwijt. exclusief eventuele ziektekosten/medicijnen, wedstrijdkosten(knhs kosten, vereniging kosten etc.) en harnachement.

Maar koop alsjeblieft geen pony zonder dat je er verstand van hebt en geen idee hebt waar je aan begint. Buiten dat het ontzettend veel geld kost, kost het ook nog ontzettend veel tijd. Je moet ook naar school en goede cijfers halen het combineren school en paard is heel erg moeilijk. Onderschat het niet weet waar je aan begint. Als je je pony geen redelijk leven kan bieden zoek een verzorgpony of bijrijdpaard

TS is al 33 en heeft een paard gehad.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:45

Ariebren schreef:
Luz_ElenaE schreef:

TS is al 33 en heeft een paard gehad.

Uhm, ts is 14 :')

Ariebren

Re: Hoeveel kost een D-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:46

Er worden weer wat gegevens door elkaar gegooid.
Wie is nu TS en wie is 33 jaar ??

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:48

TS zègt dat ze 33 is (lees haar spelling ook maar eens goed door, vréselijk!) maar in het andere topic waarvan de link in 1 van de posts hierboven staat, geeft TS toe dat ze 14 is, een krantenwijk loopt en daarvan heel graag een pony wil gaan betalen.

Edit: deze post
Cath_16 schreef:

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:54

ik moet eerlijk zeggen toen ik je OP zag dacht al van , *zucht niet weer een penny*
toen keek ik even bij je berichten en zag dat je , tegelijk, wel en niet een pony mag en
33 en 14 bent :D

je kan beter eerlijk blijven , zo verpest je bokt helemaal , ( zover het nog niet verpest is )

*edit: sms's taal verwijderd , was het helemaal vergeten sorry*

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:56

Ariebren schreef:
Er worden weer wat gegevens door elkaar gegooid.
Wie is nu TS en wie is 33 jaar ??

ze is 14 en 33 tegelijk :j

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:57

nou ik snap het niet meer hoor eerst zeg ze dat ze 33 en daar na lees je dat ze 14
wat maak het nu uit hoe oud je bent om daar over te liegen

ik ben niet zo veel kwijt om dat me vader zelf boer is dat scheelt ook weer met hooi en stro en als je die pony heb dan kan je denk ik ook nog het besten nog les nemen

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:58

lovelady1 schreef:
nou ik snap het niet meer hoor eerst zeg ze dat ze 33 en daar na lees je dat ze 14

ik ben niet zo veel kwijt om dat me vader zelf boer is dat scheelt ook weer met hooi en stro en als je die pony heb dan kan je denk ik ook nog het besten nog les nemen

Wist je dat nog niet, het is een trend om je als een vrouw met kinderen voor te doen als je jong bent

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:00

sistar schreef:
lovelady1 schreef:

Wist je dat nog niet, het is een trend om je als een vrouw met kinderen voor te doen als je jong bent

:')

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:35

Ik dacht echt dat het penny gebeuren weer over zou zijn.
De scholen zijn begonnen, dus de penny's moeten weer aan de studie.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:37

Hmm, ik denk dat TS heeft gezegd dat ze ouder is omdat er in het begin van dit topic moeilijk werd gedaan over dat ze het van te voren niet wist..
dus zo leek het alsof ze er verstand van heeft omdat ze 33 is en al een paard heeft gehad :j

Jajaa :+

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:41

Oud of niet oud, TS zit nog steeds met hetzelfde probleem :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:41

Ts, woon je toevallig in het noorden?
Gelukkig beginnen de scholen weer morgen :D

Meiske, als je een serieus antwoord wil, moet je zelf ook eerlijk een serieus zijn natuurlijk.

Met 45 euro kun je geen paard onderhouden. Maar dat snap je zelf ook wel lijkt mij :)

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:53

Luister meid.

Ik ben 15 en ik werk 3 keer in de week.
Ik verdien ongeveer 150 euro per maand.

Mijn vader betaalt de stalling voor mijn paard en de hoefsmid en andere zaken.
Mijn moeder dan de lessen. Ik betaal de dingetjes zoals voer enz.
Per maand zijn we ongeveer 300 euro aan het paard kwijt.

Laat staan dan nog het voer en andere nodige dingen.

Met 45 euro kom je niet ver als je een eigen paard wilt / krijgt.

EN :

Ik vind het ook een beetje vaag dat je zegt dat je 33 bent en al een paard hebt gehad.
En dan nog naar de kosten voor een D pony vraagt.
Ja het ene paard kost iets meer dan het ander. Maar onder meer kost elk paard evenveel kwa verzorging.
Als het dier op en top gezond is.

Ik neem aan dat als je een paard hebt gehad, en je zou 33 zijn, dat je dan onderhand al weet wat de kosten zijn voor een paard/pony en niet 4 weken van te voren er nog over na gaat denken?

Ik geloof je verhaal niet zo erg.

Zoek een verzorg pony oid. Of ga lekker lessen op de manege.
Maar niet met dit soort onzin andere mensen lastig vallen.

Sorry als het bot over komt :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:53

TS, wat is nu de waarheid?
Heb je de pony al gekocht of moet dit nog gebeuren?

En weet je zeker dat je gratis bij vrienden kan staan? Is wel erg bijzonder maar zou mooi voor je zijn.

Hoefsmid kost mij per 6-8 weken 25 euro
Ontwormen 4x per jaar 20 euro
Entingen 1x per jaar, prijs?
Tandarts 1x per jaar 50 euro
Zadel aangeschaft vorig jaar, aanschaf plus aanmeten 1000 euro. Dit jaar komt ze weer controleren, 80 euro.
Vliegenspray, staart en manenspray, shampoo enz per jaar ongeveer 50 euro.

Daarnaast betaal ik dan 200 euro per maand voor het stalgeld, daar zit het werk, voer en stalbedekking bij in. Geen idee wat brokken kost of stro.

Hooi was ik eerder voor mijn D pony 1 baaltje per 3 dagen nodig in de winter. Dit x 5 euro per baaltje.
Dus ruim 10 euro per week aan hooi. Komen brokken dus nog bij.

Als je ouders achter je staan dan kun je het doen. Als je het zelf moet betalen lijkt het mij erg verstandig om de pony als nog af te zeggen. Dat ga je financieel niet redden.

Je moet ook de kosten van les, tuig, borstels, dekjes, wedstrijden enz nog meerrekenen en een extra spaarpot hebben voor DA kosten mocht je pony ziek of kreupel worden.

Laatste tip: wees eerlijk op Bokt. Als je je anders voor doet dan je bent of liegt over dingen zal niemand je serieus nemen en antwoord geven op je vragen.

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:55

Ariebren schreef:
Ik dacht echt dat het penny gebeuren weer over zou zijn.
De scholen zijn begonnen, dus de penny's moeten weer aan de studie.

Achja..
Sommige penny meiden vallen mensen liever lastig met onzin verhaaltjes op Bokt.
Dan dat ze een verzorg pony zoeken!

:+

boeiroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 07:30

Me dochter is 14 jaar we doen samen account anders heb ik zoon 20 wachtwoorden van alles en vooral een 14 jarige meisje wil ik in de gaten houden vroeger had ik een paard en hij werd toen erg ziek doen zei ik tegen me dochter je neemt geen paard ik betaal er geen cent aan maar ik dacht bij mezelf ik heb het ook een keer meegemaakt moet zei het ook een keer meemaken.

Mensen mensen wat een onrust gelijk. Ik heb genoeg geld om een pony onderhouden daar heb ik al nagekeken maar weet niet wat het exact kost.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:39

boeiroos schreef:
Me dochter is 14 jaar we doen samen account anders heb ik zoon 20 wachtwoorden van alles en vooral een 14 jarige meisje wil ik in de gaten houden vroeger had ik een paard en hij werd toen erg ziek doen zei ik tegen me dochter je neemt geen paard ik betaal er geen cent aan maar ik dacht bij mezelf ik heb het ook een keer meegemaakt moet zei het ook een keer meemaken.

Mensen mensen wat een onrust gelijk. Ik heb genoeg geld om een pony onderhouden daar heb ik al nagekeken maar weet niet wat het exact kost.

Je schrijft anders wel als een 14-jarige zeg!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:45

Waarom zoekt je dochter dan een verzorgpaard als jij er weer 1krijgt. Beetje vaag allemaal.

Maar goed ik drnk dat je nooit een exacte prijs kan noemen.. Het verschild gewoin per pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:54

Ze wil al geen pony meer staat in het andere topic. :')

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:42

Haha is dit weer zo topic met verschillende ts?????

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:52

TS, mag ik vragen hoe je dochter je dan heeft omgepraat, aangezien jij en je man (?) er eest geen cent aan wilde uitgeven? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:58

Allereerst: je geeft aan dit account met je dochter te delen.
Het is niet toegestaan om met meerdere mensen op 1 account te posten, precies om dit soort onduidelijkheden te voorkomen ;)

Het probleem van de 20 verschillende wachtwoorden die je aangeeft lijkt me makkelijk opgelost: gebruik voor beide accounts hetzelfde wachtwoord.

Verder is je taalgebruik erg onduidelijk en komt het inderdaad meer overeen met het taalgebruik van een jonger persoon.
Hierdoor is het erg moeilijk inschatten of je echt de moeder van 33 bent of haar dochter van 14.
Helemaal omdat je dochter in haar topic aangeeft dat haar ouders (waar jij dus een van zou zijn) geen cent aan de pony uit willen geven, wat zou betekenen dat je wel heel snel 180graden gedraait bent in je mening.

Verder om antwoord op je vraag te geven:
Ik neem aan dat je, als je al een paard gehad hebt, op de hoogte bent wat de kosten zijn om die te onderhouden.
Een pony zal ietsje goedkoper zijn, maar veel zal het niet schelen en met € 45 per maand red je het zeker niet.

Als dit alles is wat je kan missen, zou ik toch adviseren om een verzorgpaard te zoeken ipv een eigen pony aan te schaffen.
Ook een pony kan namelijk een keer ziek worden en de meeste DA rekeningen zijn niet mals.
En dan heb ik het nog niet eens over voer, bodembedekking, hooi, hoefsmid, tuigage, etc gehad ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:49

Omdat het niet toegestaan is om accounts te delen hier een slotje.