Geschoren, en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:38

SANEX schreef:
Whuh ? Nooit van gehoord... heeft dat nou echt nog een functie of is het gewoon voor de looks ?

Voor zover ik weet is dat gewoon zodat het er een stukje netter uitziet. Anders krijg je een wat vreemde overgang naar de staart.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:49

in mijn avatar zie je het driehoekje, niet echt duidelijk maargoed.

ik doe met losstappen en de eerst 5 min met draven een uitrijdeken op. en met uitstappen ook gelijk weer de uitrijdeken.
ik gebruik zelf een waterdichte met fleece binnekant.
als het regent houd ik hem de hele tijd op.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:02

siesti schreef:
Maar Dyonne, ik vroeg me af hoe je dat doet als je gaat buitenrijden? Laat je dan de hele rit een deken om?

Ik reed er niet mee buiten, als het heel koud was, een fleece erover. Maar heb nu nog niet buitengereden sinds hij geschoren is, aangezien de ijzers los hangen. En ik geen goede smid kan vinden. Scheve mond
Maar ik gebruik de uitrijdeken ook voor mijn geschoren verzorgpony, en laat dan idd de deken de hele weg opzitten. Ik rijd ook niet echt veel hard. Veel stappen. Dus dan gaat het prima met de uitrijdeken op.
Een wollen deken houdt aardig wat regen tegen, maar die wordt zo zwaar. Dus daarom heb ik nu een uitrijdeken.

Driehoekje bij de staart wordt normaal niet geschoren. De precieze reden weet ik niet, maar lijkt me dat je anders misschien per ongeluk een stukje staart meeneemt.

Sting: Waarom scheren als je pony geen wintervacht heeft? Mijn pony werd wollig, en door zijn wintervacht bleef hij 6 uur nat. Dat vond ik geen doen. Als je een model wilt doen waar je weinig last van hebt kun je deken- of streepmodel doen. Maar zelf doe ik alles op benen en hoofd na, omdat ik dat mooier vind. En het niet erg vind om een dikkere deken om te doen.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:44

Vraagje: Waaro scheer je niet gewoon een patroon? Ik heb Pjelk vorig jaar alleen in het strengenmodel geschoren (lees alleen de onderkant van hals, borst en buik kaal) en hij was veeel sneller droog dn met zijn teddyberen vacht. Ook had hij niet zo gek veel extra bescherming nodig met dit model. Ik heb hem alleen een deken op gedaan (300 grams) als het vroor of als hij buiten stond. Ook heb je geen uitrijdeken nodig bij het in en uitstappen of bij het buitenrijden. Scheelt een hoop gedoe vond ik!
Dit jaar ga ik het dan ook weer zo doen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:47

Idd, dat is het voordeel van een model. Mijn pony zweette echt over heel zijn lijf, dus daarom toch helemaal scheren. Daarnaast vind ik het mooier. Ook zijn benen zweetten flink vorig jaar, maar toch heb ik die laten zitten. Dat scheelt je namelijk heel veel warmte.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:05

SANEX schreef:
Whuh ? Nooit van gehoord... heeft dat nou echt nog een functie of is het gewoon voor de looks ?

Nee geen funktie gewoon voor de looks Haha!

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:10

Dyonne schreef:
Idd, dat is het voordeel van een model. Mijn pony zweette echt over heel zijn lijf, dus daarom toch helemaal scheren. Daarnaast vind ik het mooier. Ook zijn benen zweetten flink vorig jaar, maar toch heb ik die laten zitten. Dat scheelt je namelijk heel veel warmte.

Als ik mijn haflinger ga scheren (wat ik nu zeker van plan ben) wil ik hem helemaal scheren. Omdat hij ook overal zweet en ik zo ijdel ben dat ik dat toch mooier vind.
Hij heeft toch altijd dag en nacht een deken op en komt niet veel buiten, dus dan kan het wel lijkt mij.

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:28

ik zou als je je pony hebt geschoren maar wel een extra deken erbij opdoen, want dan heeft ie zelf toch een jasje uitgedaan, mijn paard heeft sinds hij geschoren is onder zijn deken een dekbed, die ik ook om zijn hals heb gedaan, zodat zijn hals nu ook lekker warm blijft

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:56

Hoi,
Sting heeft nu nog geen wintervacht, maar ik verwacht dat hij dat nog wel gaat krijgen.Hij zweet nu wel, maar nog niet zo extreem, maar toch lijkt het mij wel makkelijk als hij geschoren is, want dan heb je niet zo veel last van dat gezweet telkens.
Dat model van Pjelk lijkt me wel wat...

carina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 18:03

Pjelk schreef:
Vraagje: Waaro scheer je niet gewoon een patroon?

Ik vind het niet mooi. Scheren vindt ik sowieso al niet zo heel mooi staan, dus dan maar het minst erge. In mijn ogen is dat dus helemaal, zonder hoofd en benen. Bovendien zweet Carina over haar hele lijf.

Ik ben er inmiddels wel uit, ik laat haar scheren. Als ik lees dat Loulou dag en nacht buiten staat, dan moet Carina toch zeker die paar uur dat ze buiten komt overleven.

Overigens vind ik het nog steeds een eng idee, maar ja, waarschijnlijk heb ik er alleen maar plezier van.
Kan ik tenminste weer eens 's middags of 's ochtends rijden, zonder dat ze de heel dag daarn aop stal moet blijven omdat ze doorweekt is