Jerrycans voor water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Jerrycans voor water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:59

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:00

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:04

GamblersCup schreef:
Ik ken alleen de opening aan de voorkant: kraantje open draaien en het water loopt eruit met flink wat kracht. Eronder staat een ton met daarin een emmer, zodat we het water in de emmer op kunnen vangen en alles wat er naast gaat komt in de ton, wat we ook gewoon nog kunnen gebruiken. Ik zal vanavond eens kijken of er een makkelijke opening aan de bovenkant zit.

Ik denk dat de druk die er dan achter staat nog steeds te zwak is voor een H2go zak?

Met hevelen stroomt het gewoon lekker door, probeer het maar eens met een emmer water.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 18:22

Ik heb een aquarium gehad, moet ongeveer hetzelfde gaan... maar omdat het een zak is waar 80 liter water in kan en het met de kraan (waar flink druk achter zit natuurlijk!) al héél rustig ging, vraag ik me af of dat wel kan of dat dan maar de helft gevuld wordt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:45

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:40

Gini schreef:
Ik gebruik deze: http://www.amerikaantje.be/images/Artik ... can20l.jpg
Prijs weet ik niet precies meer maar was zeker onder de 10 euro per stuk.

De kraantjes daarvan gaan heel snel lekken.

Begreep dat TS inmiddels jerrycans heeft, anders althoff op marktplaats (en soms ook op de bokt markt) 20L was dacht ik 2 euro en hij verzend ook.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:49

Daar heb ik geen last van. Maar goed, het verschil tussen 20 en 8 euro moet ergens zitten idd. ;)

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:54

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 23:18

Omdat, zoals je hebt kunnen lezen, de ezeltjes een eind van de watertank staan. Ik moet dus water uit de watertank naar de ezelweide toe brengen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 23:21

En tamary, ik heb nog géén jerrycans... er was gewoon niemand thuis, stelletje aso's. Weer een typische marktplaats-actie hoor. Ik heb vanavond direct een mailtje gestuurd dat ik er niet blij mee was, maak je een afspraak om 19:00 (ik was er om 19:03, ik keek nog op het klokje, want ik moest even de straat hoog en weer terug rijden op zoek naar het juiste huisnummer) en dan sta je voor een dichte deur. Antwoord: "sorry, ik ben iets over 19 uur weggegaan want ik moest ergens anders nog gras maaien". fiets off, die zijn vóór 19 uur al weggegaan anders had ik ze gezien.
Het is dat ik ze hard nodig heb, en dat ze zo goedkoop zijn, dus morgen weer een poging. En als ik ze dan eindelijk daadwerkelijk heb en betaald heb, zal ik ze eens even héél duidelijk en recht voor z'n raap zeggen wat ik er van denk.

Maar goed, MP frustraties daar hebben we een apart topic voor :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:55

Wat balen zeg!!
Klein gelukje dat het een kwartier rijden was i.p.v. een half uur :P
Ben benieuwd of ze zich nu wel aan de afspraak houden!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:13

Ik was al met al toch een uur voor niets onderweg, heb daar ook nog staan wachten voor het geval die mensen gewoon wat later thuis zouden zijn. En mijn auto rijdt ook niet op water. Maar goed, ik heb net een mailtje gekregen dat ze er vanavond wél zijn en dat ik ze op kan komen halen. Ben benieuwd. Anders gaat er een steen door de ruit (nee grapje :D ).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:21

Nee tuurlijk is het super balen!! Heb je gelijk hun telefoonnummer gevraagd?
(misschien krijg je nog wel korting voor het ongemak :D )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:31

Korting op 75 cent per jerrycan? Denk t niet. :D Meneer doet ook zo laks alsof het helemaal niet erg is dat ik voor niets gereden ben. Denk dat t m geen moer interesseert.
Geen telefoonnummer gevraagd, heeft ook weinig zin. Is niet zo ver weg, ik weet nu waar het is. En als ze er niet zijn, dan steel ik gewoon die twee arme vlaamse reuzen die in een iniminihokje gepropt zitten en laat ze vrij ofzo. :D Gelijk een goeie daad gedaan!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:35

Heb je er nog wel vertrouwen in dat de cans in goede staat verkeren??
Krijg een beetje een raar idee bij deze persoon :o
(vind dat je sowieso die arme beesten wel mag 'redden'!! Maar dan niet vrij laten, want dan redden ze het misschien ook niet.....)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:39

Dan breng ik ze bij jou, ok? :D :D

Ja, heel zielig, twee van die enorme knijnen in zo'n standaard klein hokje waar zo'n nachthokje aan de zijkant zit. Is al te klein voor dwergkonijntjes. Met een beetje geluk kunnen deze twee zich bewegen, als ze allebei tegelijk opstaan en dezelfde kant op bewegen. Dat mensen zo dieren willen houden zeg.... en dat woont dan ook nog op een boerderij, plaats genoeg!

Maar goed, misschien zijn ze voor kerst en moeten ze alleen maar zo dik mogelijk worden.

De jerrycans op de foto zagen er gewoon goed uit, geen idee wat je fout kan doen aan een jerrycan :D En het is geen Ebay, als het niet bevalt, neem ik ze niet!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:42

Gezellig! :D

Geloof me, ik heb wel eens héle ranzige gezien en daar zou ik m'n beestjes écht geen water uit geven! Maar wat je zegt, je hoeft ze niet te nemen! (zou alleen wel super zonde zijn als je er dan 2x voor heen en weer gereden bent :P )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:53

Op de foto waren ze schoon. Dat die meneer vol aso is door gewoon weg te gaan terwijl hij een afspraak heeft, en konijnen op een zéér dieronvriendelijke manier houdt, wil niet automatisch zeggen dat ie ranzige jerrycans verkoopt _O- _O-
We zien wel. En dat is het risico van MP: je moet uitgaan van een foto, "live" kan het er heel anders uitzien. En ja, dan rij je voor niets (in mijn geval dan twee keer, toch maar die steen denk ik).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:56

GamblersCup schreef:
Op de foto waren ze schoon. Dat die meneer vol aso is door gewoon weg te gaan terwijl hij een afspraak heeft, en konijnen op een zéér dieronvriendelijke manier houdt, wil niet automatisch zeggen dat ie ranzige jerrycans verkoopt _O- _O-

1+1 is toch vaak 2. :')
Ik hoop voor jou van niet uiteraard, anders ben je weer voor niets gegaan. :(:)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:02

Bij een boer, die heeft blauwe jerrycans met spul om zijn melkmachines te reinigen.
Wel heeeel goed omspoelen!
Ik heb ze gehaald bij de plaatselijke camping. Daar hadden ze ze met gedistilleerd water
voor de zwembaden.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:07

Net wat Bluebontje zegt, boeren hebben vaak genoeg en kunnen best 1/2 jerrycans missen. Tenminste op de boerderijen waar ik wel geweest ben. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 23:40

Nou, gelukt. 10 jerrycans gehaald voor 7,50 euro! Dit keer waren ze thuis en hij had schone voor me klaargezet. Hij bood zijn excuses aan, hij was het gisteren helemaal vergeten.... de afspraak hadden we een paar uur vantevoren gemaakt. Maar goed, ik heb ze nu, ze staan voor de zekerheid nog een keer in de week, dan kan ik ze morgen gebruiken!

Nu nog een stukje tuinslang ergens vandaan halen om ze makkelijker te kunnen vullen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:59

Wat fijn dat het zo is afgelopen!! Ik zou ze zelf inderdaad ook nog voor de zekerheid schoonmaken :P
(wat heb je met de konijnen gedaan? }> )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:11

Nou ja, ze waren erbij, dus ik kon ze niet stelen :D

Ik heb wel tussen neus en lippen door gezegd dat de knijnen wel érg groot waren voor dat hokje. Werd niet op gereageerd. Vervolgens zei ik de dochter dat het waterflesje op de grond lag, was er af gevallen. Dat ze het maar weer snel op moest hangen. Ze knikte wel, maar liep later gewoon naar binnen. Ik heb dat flesje zelf maar opgehangen, lekker aso dat weet ik, maar kom op zeg, geen idee hoe lang ze al geen water hadden.
Ik kan daar zó boos om worden he, ben echt bereid een keer langs te gaan en die beesten daadwerkelijk vrij te laten op hun schapenweitje ofzo. Kunnen ze tenminste lopen en gras knabbelen. Ik weet nu ook precies wanneer ze er zijn en wanneer niet (dan zit het hek dicht met een hangslot, kom er niet met auto in maar kan er wel aan de zijkant langs klimmen, héb ik ook al gedaan toen ze niet thuis waren eergisteren) maar ik denk dat ik dan gezeik krijg :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:14

4 jerrycans hebben vannacht met reinigingsmiddel in de week gestaan, vanmorgen alles goed uitgespoeld en ze zijn klaar voor gebruik.

Wat ik wel weer een beetje jammer vindt is dat een tuinslang bijna een 10tje kost, en ik heb maar 50 cm nodig ofzo... de rest kan ik ook gewoon niet gebruiken. Zucht... leek me zo handig, jerrycans op de kruiwagen zetten (straks een bollerwagen hopelijk) en direct daarop kunnen vullen. Ik ga straks even bij de lokale kringloopwinkel kijken of ze een oude hebben liggen (zou wel heel toevallig zijn) of een trechter ofzo.