Hoe geef jij je paard een echt 'goede' wasbeurt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Re: Hoe geef jij je paard een echt 'goede' wasbeurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:13

Oke

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:23

Ik heb voor mijn paard de cowboy magic shampoo .. als het lekker warm is dan was ik haar helemaal vind ze ook echt heerlijk .. haar voetjes doe ik regelmatig alleen inn de winter niet..de staart ook regelmatig heb daar ook de cowboy magic conditioner voor dat wordt heerlijk zacht..heb voor mijn paard ook de glans spray heeft ze eigenlijk echt niet nodig maar vind het heerlijk om te tuttelen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:43

Met warme periodes, spoel ik mijn paard wel dagelijks minimaal 15minuten af om opgedroogd zweet weg te halen (hij gaat meteen jeuken anders als hij gezweet heeft ) en 1x op de maand, 2 maanden wordt hij gewassen met tea tree shampoo ivm zijn eczeem. Maar dit is dan ook alleen in de eczeem-periode en als het warm, zweterig weer is. Als het niet warm is, wordt hij ook niet gewassen verder.Ik spoel m altijd eerst helemaal lekker af, dan shampoo goed insmeren en daarna heel goed uitspoelen dat de shampoo goed eruit is. Verder gebruik ik geen paardenshampoo of iets dergelijks, puur alleen de tea tree shampoo in de eczeemperiode. En ik ga als laatste wel altijd met het zweetmes eroverheen.

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:46

tuinslang erop en met schampo en conditiner in 1 van de aldi en ze ruikt zoo lekker :~

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:51

Alles met Cowboy Magic, eerst paardje nat maken, dan met rosewater shampoo inmasseren met borstel (hoewel ik de autoborstel ook wel een heel goed idee vind :) ) en dan heel goed uitspoelen. Daarna conditioner eroverheen en ook weer uitspoelen. Voor de manen en staart gebruik ik de detangler shine, echt geweldig spul.
Overigens doe ik dat uitgebreide wassen bijna nooit. Was zomers een keer goed en de rest van het jaar niet,

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:55

Eigenlijk spoel ik alleen de benen of na het rijden en spons ik de rug een beetje af met water... Echt wassen heb ik nog nooit gedaan := Verstoort de hele beschermlaag productie volgens mij :?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:05

Mwah denk dat het ook samenhangt met Welk product je gebruikt en Hoevaak.
Elke week met shampoo wassen is inderdaad echt niet goed voor de beschermlaag. Maar mijn eczemer heeft er echt baat bij als ik hem eens in de zoveel tijd in de warme periodes goed met de tea tree shampoo was, en hij zit super in zijn velletje dus ligt denk ik ook eraan met welk beleid je wast :)

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:39

Wat is dat met die Cowboy Magic? Is het echt zo'n fijn spulletje? Ik heb babyshampoo van het kruitvat.. :+

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:47

Ik was ze niet vaak en ook niet altijd helemaal, meestal doe ik alleen maar de staart en de achterbenen omdat ze 24/7 buiten staan en nog wel eens helemaal onder de modder zitten. Maar als het lekker warm is was ik ze na het rijden vaak helemaal, gewoon de tuinslang erop zetten, helemaal nat maken, met de hand gewone huis, tuin en keuken shampoo erop, even inmasseren en uitspoelen. Daarna knip ik meestal de staart en alles nog een beetje bijknippen en anti-klit in de manen en staart, even uitborstelen, zweetmesje eroverheen en klaar.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:01

Ik heb vandaag onze bonte varken gewassen in aanloop naar de staldag op 16 september. Vond het wel handig te weten EN hoe pony reageert EN welk middel er nu goed werkt. Dame in kwestie is wit met bruine vlekken. Dus 4 hoog witte benen, witte staart en wit met bruine manen.

Ben begonnen met staart te wassen met biotex en in te laten werken, daarna haar moddervoeten (ze had tot over haar koten in de modder gestaan) eerst wat schoon gemaakt en daarna ook met biotex ingezeept. Dat alles uitgespoeld. Voetenw erden redlijk wit, staart was flink wat grijs en bruine troep uit, maar niet wit.

Heb daarna benen en staart met Cowboy magic shampoo gedaan (yellow out), weer inwerken en uitspoelen. Benen keurig wit :j staart nog steeds (!) gelig. heb daarna Hoba cultura (heet het geloof ik) shampoo voor witte paarden in de staart gedaan en weer goed uitgespoeld. Daarna met Detangler van CM ontklit en zag er prachtig uit. MAAR blijft GELIG!!

Heb hierna de manen gedaan met CM yellow out shampoo en daarna met de HC witte paarden spul. En ook weer ontklit. De manen zagen er na opdrogen prima uit. Pony heeft alles al kuil etend toegelaten :D

Wie heeft er DE tip voor wit krijgen van gelige staart?
Heb nog op mijn lijstje staan: Betadine shamp, zilversham en vloeib groene zeep... nog andere middelen (GEEN bleek..... :+ )

Oja, toen ik naar huis reed, kwam ik langs de wei..... mevrouw had in de modder gerold en stond tot over haar koten weer in de blub.... Ennnnnn bedankt he! ga haar de middag voor wedstrijd maar weer goed wassen en dan op stal opsluiten... wedden dat ze in de grootste drol gaat rollen die ze zelf legt die nacht }:0

xvanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:59

Vraagje; kan je je paard ook laten 'opdrogen' door een zweetdeken op te doen?

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:05

xvanny schreef:

Ik doe het eigenlijk nooit, volgens mij drogen ze het fijnste als ze lekker aan de buitenlucht op kunnen drogen :)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:53

....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:56

Paard lief vast zetten op de poetsplaats, eerst lekker nat maken met warm water,
flink inzepen met parfum vrije shampoo, staart wassen, witte voetjes goed insoppen en dan heel goed uitspoelen.

Zeker na een scheerbeurt was ik graag want al dat grijze stof vind ik echt vreselijk. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:58

xvanny schreef:

Als het koud is doe ik dat wel (als ik op show ga en dus mijn 90% witte paard moet wassen). En dan ook nog eens uit te wind, dus lekker in stal laten opdrogen.

Ynepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:00

Eerst helemaal nat maken,dan een paar flinke dotten groene Badedas er op,lekker inmasseren,afspoelen,klaar is klara! +:)+ Heb overigens een witte pony,en als ik ze dus gewassen heb,moet je een zonnebril opzetten als je naar haar wil kijken! 8-) Was haar overigens bijna nooit.... :P

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:10

eerst helemaal nat maken, dan de manen en voorpluk met betadine shampoo
die uitspoelen, dan alles insoppen met 2 in 1 shampoo van de aldi met de rosborstel der kont schoon schrobben (ook een witte)
dan alles uitspoelen, en der staart nog maals met cowboymagic
en der benen nog een keer met shampoo en een rubber handschoen.
dan der hoofd met de tuinslang en even soppen met een spons.
hoofd ook afspuiten alles nog maals afspuiten.
staart uit zwiepen, zweetmes erover.
anti klit in dr staart en uitkammen invlecht erin.

en dan is ze weer als nieuw!!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:15

Ghehe, leuke vraag! Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat anderen het anders doen :D

Ik was mijn pony eigenlijk nooit, laatste keer is al meer dan twee jaar geleden. Eerst natmaken natuurlijk. Ik gebruik dan biologische shampoo en spoel het af met een tuinslang. Ik heb een bonte, dus ik doe eigenlijk alleen de witte stukken, want ik ben lui en het is beter voor de vacht :+ Staart doe ik niet want die is gewoon bruin. Inwrijven met de handjes, afspoelen met water.

Daarna laat ik haar lekker rollen :')

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:52

Ik was eerst de manen, dan doe ik derest,
sokken doe ik met betadine shampoo op aanraden van dierenarst :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:55

Ik was mijn pony's wel vaker.

Mijn tinker heeft alleen witte sokken, maar die worden dus met zeer regelmaat gewassen.
1 van mn 2 welshjes zijn staart word eigs elk weekend voorwedstrijd wel gewassen, en vaak ook zijn lichaam (ligt aan het weer, anders alleen staart, voetjes, manen en witte vlek bij buik. ).

En gewoon met water en zeep, wat ik ook voorhanden heb, of het nou CM is of andrelon.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:48

Echt goede wasbeurt volgens mijn paard: Na het werk lekker het zweet er af spoelen en dan in het rulle zand laten rollen :D

Verder was ik alleen de benen voordat we op wedstrijd gaan, en heel soms de staart als die erg vuil is.

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:51

Ik meld mij even :+
heeft iemand ervaring met quick silver shampoo?
Is te koop bij Divoza

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:53

lauraatjxx schreef:
Ik meld mij even :+
heeft iemand ervaring met quick silver shampoo?
Is te koop bij Divoza

ja ik:)
super fijne shampoo en heeft ook een super effect echt een aanrader 2x wassen en het is echt silver:)

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:43

Lianne97 schreef:
ja ik:)
super fijne shampoo en heeft ook een super effect echt een aanrader 2x wassen en het is echt silver:)

Oke super! ik heb alles al geprobeerd op mijn pony maar het werkt allemaal niet zoals het moet vind ik.
Ik zal foto's maken van voor en na als het spulletje geprobeert heb :j

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:09

Haha ben benieuwd:)
Veel succes in ieder geval.