hulp gevraagd, welk bedrag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: hulp gevraagd, welk bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:36

tja met 20 euro zou ik wel tevreden zijn.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:42

Voor 1 dag zou ik gewoon niets vragen...en als ze persee wilt betalen zou ik 5 euro per uur dat je daar bent vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:45

Het paardenhotel rekent ongeveer 140 euro per week.
Dat is 20 euro per dag.
Oke, het zijn wel meer dieren maar het zijn wel vrienden van je.
Dus mij lijkt 20 euro per dag voldoende, zeker als ze ook je eten en drinken klaar hebben staan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:48

Ik zou er zelf niets voor vragen.
Als de pensioneigenaar op vakantie gaat verzorgen wij de boel ook, vragen we ook niets voor.

Bij jou gaat het maar om 1 dagje, en als je dan zegt '' ik kan thuis ook niets doen, bla bla bla'' dan zeg ik persoonlijk dat je het dan ook maar niet moet doen.
Ik zou het zelf leuker vinden als ze een kleingheidje meenemen of bv zorgen dat je daar wat te eten en drinken hebt....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:52

Ik zou inderdaad ook kijken of je het niet gewoon als een wederdienst kan zien, wat lekker eten / drinken in huis en misschien een keer hulp terug krijgen, of dat ze iets leuks geven dat je graag wilt, of dat je gewoon zegt dat zij mogen bepalen wat ze er voor geven.

Ik zou ze ook de tip geven om gewoon voor 50 euro een slowfeeder hooinet te kopen waar een half baaltje hooi in kan en waar het paard dan gewoon de hele dag mee doet zonder dat er iemand 5x hooi aan hoeft te vullen :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:51

ik zou er ook niks voor vragen, zeker als het vrienden zijn.
Zeg gewoon dat je niks hoeft, en het met plezier gedaan is. En als ze thuiskomen gaan ze vast wel iets geven of een cadeautje oid meehebben.
Maar een bepaald bedrag zou ik niet durven vragen ...

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:55

Ik zou ook niets durven vragen als het voor vrienden is, als ze iets willen geven, zullen ze dat toch wel doen waarschijnlijk, maar echt zeggen van 'ik vraag 20 euro' vind ik wat raar

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:03

Als het vrienden zijn, vraag je daar niets voor vind ik.
Mijn stalhoudster is ook een vriendin van me en ik vraag er ook niets voor als zij een week op vakantie gaat en ik daar moet slapen om alles in de gaten te houden.
Ben er ook vaak aan het helpen op mijn vrije dag met uitmesten, voeren, paarden buiten en weer binnen zetten en heb nog nooit om een cent gevraagd.

Als ik jou was zou ik dat gewoon gratis doen als het vrienden zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:40

Ik zou zelf iets van een zak drop oid zeggen, maar goed ik ben een snoepkont. Geld zou ik niet vragen aangezien het toch vrienden zijn en jij daar altijd gratis hebt mogen rijden.

Nandor15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:42

als iemand zoiets zegt, zeg ik altijd neem me maar een keer mee naar de bios ofzo (als ik die persoon goed ken). Dan hoef ik geen geld.. Of koop maar iets leuks voor mij. (of is dat arrogant als je dat vraagt...?!)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:32

Zeker aangezien jij daar altijd voor niets hebt mogen rijden vind ik het te gek voor woorden
Dat jij nu geld zou moeten krijgen voor een dagje oppassen en voeren.. Ik denk dat deze mensen meer uit beleefdheid hebben gevraagd wat je ervoor wilde hebben. Een geld bedrag hiervoor vind
Ik echt not-done :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:36

€0

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:40

Ik paste vroeger tijdens de vakantie (max 1 week) op het huis en beestenboel van de eigenaren van mijn bijrijdpaard. Ook toen dat paard er niet meer was en er niets anders geschikts voor mij was. Hier vroeg en kreeg ik 0 euro voor. En dat was prima.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:42

Wat heerlijk dat iedereen off topic gaat en loopt te zeiken. := Daar is het topic niet voor geopend.
20-40,- misschien? :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:47

Hoezo off topic? TS vraagt advies en krijgt als antwoord 0 Euro?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:54

Het is geen zeuren hoor, mensen geven gewoon hun mening ;)
En als dat niet is wat ze wil horen of het er niet mee eens is dan vraagt ze toch gewoon 50 euro?!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:56

Iemand vind de 0 euro die de meeste voorstellen offtopic en gezeik?!? En TS zegt "eindelijk een goede reactie" omdat iemand 50 euro voorstelt... mensen die het als vriendendienst zouden zien en er niets voor zouden vragen kunnen hun mond wel houden, TS heeft duidelijk dollartekens in haar ogen. Zoveel als mogelijk! Jemig, en dan altijd voor niets hebben mogen rijden, het zijn vrienden... ik zou daar niets voor willen vragen, een dagje wat dieren voeren, kom op zeg...

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 23:09

GamblersCup schreef:
Iemand vind de 0 euro die de meeste voorstellen offtopic en gezeik?!? En TS zegt "eindelijk een goede reactie" omdat iemand 50 euro voorstelt... mensen die het als vriendendienst zouden zien en er niets voor zouden vragen kunnen hun mond wel houden, TS heeft duidelijk dollartekens in haar ogen. Zoveel als mogelijk! Jemig, en dan altijd voor niets hebben mogen rijden, het zijn vrienden... ik zou daar niets voor willen vragen, een dagje wat dieren voeren, kom op zeg...

jij kan wel heel goed conclusies trekken... sorry hoor!
jeetje.. dit was helemaal niet mijn bedoeling. ik heb gezegd dat ik er niks voor hoef te hebben, maar die mensen staan er op. ik heb ook al gezegd, verzinnen jullie dan maar wat, maar hun hebben liever dat ik een bedrag bedenk... vandaar mijn vraag hier! Ik heb absoluut geen dollartekens in mijn ogen en vind jou reactie ook best wel respectloos als ik dat mag zeggen... een mening krijgen vind ik helemaal niet erg, ook als het eventueel niet in ''mijn straatje'' zou passen, maar wel op een correcte manier aub.

iedereen bedankt voor het meedenken! ik laat het hier verder bij, ik zie wel of ze zelf aankomt met geld of iets anders. zo niet vind ik dat ook prima. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:19

Ik ben het wel eens met GamblersCup, je hebt daar altijd gereden en je zegt zelf dat het vrienden zijn.
Ik vraag mijn vrienden niet om geld voor zoiets en geef hen ook niets als ze mij eens helpen.
Het is fijner te weten dat je vrienden hebt die je eens kunnen helpen als je erom verlegen zit, als je nu geld vraagt kun je hen ook niet vrijblijvend vragen om hulp.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:29

Je zou een kadobon voor iets kunnen vragen, maar dan zit je alsnog aan een geldbedrag vast.
Wanneer wij straks op vakantie gaan komt mijn nichtje op ons huis en de dieren passen. Wij zorgen voor een gevulde vriezer/voorraadkast en de boodschappen en reiskosten naar school betalen wij. Dus in principe krijgt ze niets betaald omdat wij haar extra kosten betalen. Wij vonden dat niet meer dan redelijk. Ze gaat verder weg wonen van school en werk en krijgt verantwoordelijkheid over een huis en de bijbehorende dieren. Meisje is over een week 19 en woont nog bij moeder/vader (gescheiden) en dus eigen verantwoordelijkheid niet echt gewend in een situatie zoals de onze. Overigens is het wel een verantwoordelijk meidje hoor ;)

Ook heb ik ook vroeger bij hun in huis gezeten. Kreeg daar geloof ik niks voor, maar ik woonde dan wel dichter bij mijn werk waardoor ik langer in bed kon blijven liggen, vond ik ook wel wat waard :) En een goede oefening voor daarna, toen ik op kamers ging wonen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:42

Als vrienden mij geld of dergelijke aanbieden voor zo iets. Dan ga ik ook geen nee zeggen. Wel zeg ik dan hou het bescheiden. En als iemand vraagt hoeveel, dan noem ik gewoon een bedrag.

Wat een onzin dat je daar geen geld voor zou mogen krijgen, omdat het een vriendendienst is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:44

Niemand zegt hier dat je er geen geld voor mág krijgen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:54

Ik regel dit soort zaken zoveel mogelijk met gesloten beurzen. Misschien is er iets dat zij een keer voor jou kunnen doen? Zo omzeil je het financiele stuk, want je ziet het: je kunt alles beredeneren, van 10 tot 100 euro...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:57

Ik zou het behoorlijk vreemd vinden als iemand eerst zegt er niks voor te willen en als ik zeg; Jawel, ik wíl je wat geven! Dat ze dan rond de 50 euro willen hebben :')

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 01:27

Ik heb een meisje van 20 jaar wat op mijn dierentuin let als wij op vakantie gaan, wij hebben 3 paarden, 3 geiten, kippen, een hoogbejaarde hond en een volière. Dat meisje krijgt 12,5 euro per dag, een goedgevulde keuken, en nog wat geld voor dingen die ze nodig zou kunnen hebben.
Ze is blij dat ze even op zichzelf is.
Voor een dag opletten geef ik haar meestal idd een kleinigheidje.