vuil drinkwater

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:30

capopjekop schreef:
Hier krijgen ze iedere dag schoon vers water en als de bakken vies zijn dan maak ik ze schoon. Ik vind schoon drinkwater toch wel bij de basisbehoeften van een dier horen en het lijkt me dat je op een gegeven moment ook bacteriën in je water krijgt.

Hier idem, maar wij hebben van die flexibele emmers die sowieso iedere dag minstens 1 keer helemaal leeg zijn en zo krijgen ze dus altijd schoon water en zodra er een laagje zand of wat dan ook inzit spoel ik hem gelijk uit.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:32

Dat dacht ik ook :)
We hebben nl. geen sloot of iets anders in de buurt dus dan zou ik al water van thuis moeten meenemen of een grondwaterpomp installeren (en dat kost denk ik wel wat)

De drinkbakken spoelen en wassen we ook regelmatig uit.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:08

Wij hebben 2 badkuipen naast elkaar, ik maak ze vooral schoon in de herfst met vallende bladeren, of als ze tijdje op de andere weide hebben gestaan. Het regenwater komt erop uit via een buis. Om eerlijk te zijn verschoon ik dat dus helemaal niet zo vaak. Ik pak regelmatig een schep water met mijn handen, zolang het helder genoeg is is het proper genoeg ookal ziet de kuip er soms heel anders uit van kleur.
Vanaf het in je handen al vies doen verschonen we het..

lotte_horses

Re: vuil drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 17:12

Goede tip! Die ga ik zeker gebruiken!