Ik word er gek van... mijn zadelkast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Ik word er gek van... mijn zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:46

Ik zou je poetskist vervangen door een poetstas en echt alleen de hoognodige borstels erin doen. Poetstas kan je aan je steun hangen of is in ieder geval 'flexibeler' dan een logge koffer.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:59

Bij de action hebben ze deze week een kapstok die je aan je deur kunt hangen in de aanbieding.
Hoef je geen schroefjes in je kast te zetten heb je wel extra ruimt.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:34

je kan een trap maken :) bij ons op stal hebben ze trapjes van 3 treden die heel makkelijk overal passen :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:00

Ik had foto's:
Afbeelding

Dit is de onderkant van de kast, was al begonnen met dingen er uit trekken. Toen bedacht ik, ohja foto.

Afbeelding

Dit is de bovenkant. Eigenlijk alles boven de onderste ring van de longeersingel ligt buiten mijn bereik. Met het trappetje kan ik nog bij de zadelsteun. Maar meestal duw ik me zadel gewoon omhoog aan de zweetbladen.

Afbeelding
Voor het beeld van de hoogte. En de ruimte er omheen.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:08

Mijn kast is vergelijkbaar groot(tot grote ergernis) alleen ik heb geen plankje. Als je dit weg zou halen, zou je curverboxen kunnen plaatsen en stapelen onder je zadel. Hier kun je veel in kwijt! Ik heb 2 hoofdstellen, 2 halsters, longeerlijn en meerdere halstertouwen aan haken aan de deur hangen. Dan binnenin, zoals jij de longeersingel, de zwepen aan de zijkant. Ik heb de preciese afmetingen opgeschreven en opbergboxen gekocht in die maten om echt alle rumte te benutten. Als ik nu iets nodig heb hoef ik er maar een kist uit te trekken. Je zou ook de zadelstang iets omlaag kunnen hangen en dan een plank daarboven, kun je daar je voer zetten, want op de foto zie ik dat je deze ruimte niet gebruikt...Succes!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:11

Dat is eigenlijk wel een goed idee, vraag me alleen af of ik die plank er makkelijk uit krijg. Vermoed dat het kreng gelijmd is.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:16

Als je de plank er niet uit krijgt kan je ook even mete hoe hoog het is... misschien dat er ikea samla bakken onderpassen! Heb ik zelf ook in mijn kluisje, ideaal :D (kan namelijk zowel met als zonder deksel).

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:28

Bij de Blokker kun je van die opplooikrukjes kopen voor nog geen 15euro dacht ik. Opgeplooit is ie nog geen 3cm, neemt dus echt niet veel plaats in.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:02

Oh wat is dit herkenbaar, heb dit ook gehad en ergerde me elke dag kapot!!! En wij konden dan nog ons voer ergens anders in een ton neerzetten.
Ik heb helaas geen bruikbare tips voor je, ik heb heel wat afgevloekt daar... als ik mijn zadel uit de kast pakte haalde ik mijn handen open aan de zijkanten van de (metalen) kast en viel de helft van mijn spullen uit de kast. Fijn was ook dat het met regenachtig weer altijd een modderig zootje was op de grond dus dan was alles vies. En als ik dan rechtstreeks vanaf mijn werk kwam had ik nog een tas bij me, mijn regenpak ed. Wat een ellende! Nu sta ik op een andere stal met een ruime kast van de grond tot ver boven mijn hoofd en wat er eventueel niet in kan kun je wel ergens anders kwijt, er wordt namelijk ook niets gejat in tegenstelling tot de vorige stal.
Ik wens je sterkte en succes met de tips van de andere bokkers!

mijn_pre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:27

Barcelano schreef:
Extra haken en daar aan de zijkant je longeer singel hangen met je longe eronder.
Ik weet niet of het een kast van metaal is?
Anders moet je even op deze site kijken: http://www.supermagnete.nl/magnets.php?group=hooks
Deze site heeft magneet haken, ik heb die van 20 kilo.
Erg makkelijk omdat je ze kan schuiven als je wil:)

Wat ik zelf heb ik me kast is zo plastic laden kastje van Xenos.

Kan je bijv dekjes op je kast neerleggen?

Wat een fantastisch idee!! Hier heb ik wat aan. Ik heb een kluis gekocht voor mijn spullen in op te bergen, maar ja, een kluis is inbraakwerend gemaakt, dus ff een gaatje erin boren om iets op te hangen is vergeefse moeite :D Maar dit is de oplossing! Super! Bedankt!

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:44

Wij hebben ook een behoorlijk kleine kast op stal. Volgens mij heeft hij precies dezelfde grootte.
Zo is hij ingericht:

-Zadelsteun zo laag mogelijk bij de bodem van het kastje. (wel hoog genoeg voor het zadel natuurlijk)
- 3 hoofdstel haken aan de deur (2 boven 1 beneden) daar hangen de longeerlijn, het halster, de hoofdstellen en andere longeerspullen aan
-Een plankje net boven het zadel ( zit een paar cm tussen voor het dekje)
Op het plankje staat een grote krat met allemaal spulletjes die ik niet dagelijks gebruik
En naast de krat liggen 2 zweetdekens en de caps van mijn zus en mij.
-Poetskoffer staat onder het zadel
En de peesbeschermers liggen overal.
(de laarzen van mijn zus passen er trouwens net in, die zetten we rechts im het kastje.)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:49

Heeee, zo'n kast heb ik ook. Ik vind het eerlijk gezegd goed te doen, en kan er genoeg in kwijt. In jouw geval zou ik wel echt zo'n opstapje kopen, nu gaat er ruimte verloren omdat je er niet bij kan komen. Als ik het niet vergeet zal ik vanmiddag eens een foto van mijn kast maken.