Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarcR schreef:Mijn dochter heeft een gelijkaardige situatie : +/- 600 m2 tuin en +/-4500 m2 weide om kort te houden.
Na lang zoeken en advies vragen heb ik een goede oplossing gevonden maar we hebben ze nog niet gekocht.
Een kleine, tweedehands tractor +/- 20 pk vb Kubota L serie met er achter een Peruzzo Koala maaier.
Een Peruzzo Koala werkt met een klepelmaaier systeem en je kan er zowel gazon als een weide mee afrijden.
Je kan ook vertikuteren en de paardenmest in de weide mee opruimen
Kijk eens op http://www.peruzzo.it en op you tube staan er enkele filmpjes waarin je zo een Koala aan het werk ziet.
lukka63 schreef:zorro schreef:Wij hebben een behoorlijk grasveld en een boomgaard, en daar hebben we een stiga park voor, met mulch frontmaaidek, dus hij versnipperd de boel gelijk. Dat is ideaal, want de oppervlakte is veel te groot om het gras later nog weer op te ruimen. Hij heeft een breed maaidek, dus ook wat vlotter klaar. Ik vind het een top ding. Zit ook nog een koplamp in, voor savonds
EDIT: ik maai er ook regelmatig een stuk weiland mee (tijdje geleden ingezaaid en ik wil er een dichte grasmat in hebben) en dat doet hij ook prima. Raak regelmatig een flinke tak of steen, maar hij maait onverstoorbaar door.
EDITEDIT: Hij kan trouwens ook om zijn as draaien, dus je kan helemaal om bomen heen
12.5 PK met een 102 cm maaidek, aldus mijn vriend
daar heb ik ook naar gekeken ,hoeveel pk heb je ?