voor bokkers die hun ruiterbewijs hebben (gehaald)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 19:38

de theorie is een kwestie van goed leren en wanener je je paard onder controle weet te houden is dat genoeg een sprongetje en galopje danheb je m al..oja en natuurlijk een stuk langs de weg dus ga wel op een paard die verkeersmak is

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:13

Springen moesten wij idd ook in een weiland.
We moesten overigens ook een stuk zonder beugels lichtrijden...
Ik reed een jong paard, en die weigerde de eerste keer voor de hindernis, maar zolang je dat netjes oplost (bijv. even een volte doorgalopperen en opnieuw aanrijden) en er daarna gewoon overheen springt slaag je daar gewoon mee.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:20

die theorie ziet er zo ongelooflijk simpel uit op die website?
en sommige dingen kloppen ook niet, bij de vraag, wat is een schimmel, staat het juiste antwoord niet.
sommige zijn verschillende antwoorden mogelijk (34: 3e antwoord, in een lichte vorm), enzo.
theorie lijkt me niet echt moeilijk

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:37

Ja die theorie op die website vond ik hier en daar ook een beetje vaag. Ik heb het op mn 13e gehaald ofzo, das ong 6 jaar geleden. De theorie was voor mij supersimpel, ik las altijd al veel van en over paarden dus echt leren heb ik nooit gedaan, ik heb het boek 1 keer doorgekeken, maar alles was er in stond wist ik wel en zolang je logisch nadenkt is het ook niet echt moeilijk. Alleen die vraag die ook op de website staat, hoeveel meter legt een paard in stap per minuut af (was bij ons in draf) die staat niet in het boek, maar ook die vraag kun je goed beantwoorden als je logisch nadenkt. De meeste fouten worden trouwens gemaakt bij de verkeersregels, dus denk daar goed om! (de enige fouten die ik heb gemaakt destijds waren ook het verkeersgedeelte) En de praktijk, hangt af van de examinator, maar zolang je probeert op een zo goed mogelijke manier evt gevaar te ontwijken (vooral op buitenrit) ben je al een heel eind. En het dressuur en springgedeelte is echt heel erg simpel als je iig een beetje kunt rijden en je paard onder controle kunt houden.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:42

het simpelste voor de snelheden is 7 km/u in stap, 14 in draf, 21 in galop (1x7 , 2x7 , 3x7 Tong uitsteken dus)
kan je handiger uitrekenen.

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:02

ik vond het heel erg makkelijk!
ik dacht eerst dat ik het niet gehaald had met het verkeers gedeelte, want ik was vergeten mijn hand uit te steken 1 keertje toen ik moest inhalen... maar blijkbaar hebben ze dat niet gezien, want ik ben gewoon geslaagt!

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 18:47

JAAAAAAAAAHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO BEN GESLAAGD Haha! Haha! Haha! had 5 fouten in de theorie Scheve mond echt best moeilijke vragen ik had de moeilijkste versie zei me vriendin want de vragen die ik neit wist die ik aan haar vertelde wist zij ook niet en zij had makkelijkere vragen maargoed ben gelukkig geslaagd Haha!

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:21

jaah dat had ik ook, ik had geloof ik ook 5 fouten fout , hoewel mijn vrindin veel makkelijkere vragen had... maarjaah! als je maar geslaagt bent he! Haha!

GEFELICITEERD!! Haha!:D:D