pony verveelt zich op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 21:17

dancer_ schreef:
Ga je toch de hele dag met een krantje op stal zitten <<)

Dat is ook wat ik nu zo ongeveer aan het doen ben :')
Maar binnenkort moet ik weer naar school.

vuurneon

Re: pony verveelt zich op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:20

Zeggen tegen die mensen;
Lichamelijk ben ik niet aanwezig maar geestelijk wel? Met een grote poster van jezelf bij de bak?
Telt dat ook? :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:25

Leest reden dat wei weg moet. Is een PP aanleggen dan geen optie? Heeft stalbaas nog steeds moestuin en paarden kunnen lekker naar buiten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:41

Ik zou rondkijken voor een andere stal...

Als je pony niet meer in de wei kan, die blijkbaar de grootte had van een flinke groentetuin?, en ook alleen maar in de bak mag als je er bij kunt zijn, dan is dit niet echt een geschikte stal...

Oplossing van Tamary is mooi, maar waarom zou die stalhouder dat willen, terwijl diegene niet eens wil dat de paarden overdag een dagdeel in de bak kunnen staan, of dat er minstens een paddock wordt gemaakt ter compensatie van het gebrek aan weidegang...

Het is nu de tijd van weidegang, straks komt het najaar en dan kunnen vele weides niet meer goed gebruikt worden. De kans dat je pony dan nog buiten komt, terwijl je zelf weer naar school moet, is dan erg klein.

Tijdelijke oplossing: heel vaak komen en zoveel mogelijk je pony uit de stal halen, voer in slowfeeder, krachtvoer (als je dat al zou moeten voeren) in een speelbal zodat de pony er langer over doet, wandelen, grazen aan de hand (kan je je pony super gelukkig mee maken) voor het rijden eerst even longeren of na het rijden nog even uitstappen langs de weg of een buitenritje maken (dus langer rijden, maar dan ergens anders zodat het niet te saai wordt) 2x per dag beweging geven in plaats van 1x per dag ('s ochtends even los en dan longeren of rijden en wandelen, dan einde van de middag of begin van de avond nog een keer rijden of longeren en nog even los... Maar goed, zodra je weer naar school moet, wordt dat lastiger en dat duurt niet zo lang meer denk ik, einde zomervakantie zal wel in zicht zijn!

PerfectIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:47

liksteen? bal in zn stal leggen? hooirek?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:18

vuurneon schreef:
Lickits bestaan voor 99 procent uit suiker, dus dat is voor mens al niet gezond, laat staan voor dieren. Slecht voor tanden en gewicht.

Hoelang moet je paard op stal staan?

en dat nog niet alleen, ik had er tot vorige week een hangen (jaarling ongeluk gehad en staat verplicht op stal/mini-paddockje, maar snoept er gelukkig niet teveel van), tot ik hem met dit warme weer vol wespen zag hangen. Mooi klaar mee, ding eruit, dus heel erg oppassen met warm weer, want het is een feestje voor wespen
Je kunt beter een Snack-a-ball nemen, daar dieetbrokjes indoen bv, of gewoon zn voerbeurten in de bal geven.

horses27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:32

mijn pony verveelt haar dood op stal ze draait altijdt rondjes en zwiert met haar hoofd buiten de stal is dat van de stress ? :?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:12

TS vervelende situatie. Hoe dan ook een andere pensionstal zoeken, waar hij gewoon buiten kan. Dit is echt niet goed voor de pony. Maar tot dan kun je zorgen voor zoveel mogelijk knabbelmateriaal (fijnmazig hooizet., strobaal, wilgentakjes) en wellicht een speelbal waar af en toe een brokje uit valt als ze ermee rommelen, misschien een jollybal ophangen ed
Maar realiseer je wel dat het noodoplossingen zijn en dat een andere definitieve oplossing gezocht moet worden. Als de pensionhouder zo gemakkelijk de wei afpakt van zijn klanten omdat hij er opeens een moestuin wil maken, kun je je afvragen of je nog wel wil betalen voor een dergelijke stalling

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:52

Horses27 idd dit is stress. Het heet stereotypisch gedrag. Er komt door het gedrag een stofje vrij waardoor dieren zich even beter voelen. Het werkt maar tijdelijk omdat de stress uiteindelijk voor gezondheidsklachten kan zorgen. Sommige dieren in dierentuin doen dit ook, rondjes lopen. Het is eigelijk heel triest dat je paard dit soort gedragingen doet uit verveling. Alleen de eigenaar kan uit liefde voor zijn dier hier iets aan veranderen. Soms is het dan nodig om andere stal te zoeken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:43

horses27 heeft wel een hele bijzondere pony. 5 minuten nadat hij/zij hier dit bericht heeft geplaatst over een pony die stresst op stal plaatst hij/zij dit in een ander topic......

mijn pony staat op een NH stal, en dus 24/24 op de wei.
Ik ken alleen maar voordelen !!!!
lekker rennen in de wei !!!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:42

Zou Horses27 dit dan gekscherend hebben bedoeld en haar paard juist op NH stal hebben ? Hmmmmm vreemde zaak....

horses27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:19

sorry heb het een beetje raar geformuleerd ! mijn pony stond op stal omdat ze mankte, ze MOEST op stal staan ! en dat was ze niet gwn, sinds vandaag staat ze op een stukje wei en doet ze weer helemaal normaal !!! /3

tessaxbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:01

mijnpaard verveelt zich ook supererg op stal ,
we hebben een bal gekocht en nog eentje waar je likstenen in kan doen ,
ze krijgt extra kuil en met mijn verzorgers heb ik afgesproken zodat ze elke dag genoeg uit stal komt ,
ze trapt nu haast nooitmeer tegen dr stal aan ofzo :)

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 00:05

maak met een stenleymes gaten in een jerrycan. (Voorzichtig!!)
werk dit af met schuurpapier zodat er geen scherpe randjes meer zijn! Vul de schoongemaakte jerrycan met hooi waardoor je een of twee handjes brok/musli gestrooid hebt.
Hang de jerrycan op in de stal of leg hem er los neer. Uren plezier verzekerd!
Een colafles heb ik eerst zelfgeprobeerd, deze overleeft het alleen niet langer dan een half uur! Dus echt de jerrycan.

waar ik verder een grote aanbidder van ben zijn van die speelballen _/-\o_ met zo'n handvat voor paarden eraan. Heb toen mijn pony kreupel was er twee aan elkaar gebonden met zo'n maatbeker/voerschep er tussen in. Die draaide ik dan met de platte kant tegen de wand aan en de ballen er voor/schuin naast. Dan deed ik in de schep wat geplukt gras,brokjes en/of hooi en ook daar was mn pony uren mee bezig!

verder zijn wilgentakken een optie en de radio aan vinden paarden meestal wel fijn!