Manen knippen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 20:07

Misschien dat ik later ook de manen laat 'trekken', maar nu wou ik ze eerst nog wat laten aandikken. Het zijn immers nog 'veulenharen' en op sommige plekken heeft ze echt weinig haar... En het is dan ook wat korter daar. Dus ik heb nu de grootste stukken bijgeknipt, en bij de kortere stukken enkel de topjes afgeknipt.

Hier een foto (let niet op de flatterende pose van Zelda -.-")
Afbeelding
Afbeelding

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:35

Mooi gedaan, die manen!
Heb er niet veel verstand van ( die van mij krijgen alleen een sexy coupe soleil aangemeten dmw van trekken) maar het ziet er goed uit!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:09

Ik knip de manen van mijn merrie zelf..knip zelf op gevoel ze heeft hele dikke manen..maar uiteindelijk vind ik mijn kunstwerk best mooi Haha..knip meestal na twee dagen een beetje bij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:12

Heb je nou de voorpluk ook geknipt? :=

Ik doe de manen naar 1 kant en knip gewoon grof op de lengte die ik wil.
Dan doe ik net als een kapper plukken recht omhoog en knip het in.
Daardoor wordt t wat minder "strak".

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 10:50

Needje schreef:
Heb je nou de voorpluk ook geknipt? :=

Jhup, ik heb haar voorpluk ook geknipt :D
Ik weet, het zier er een beetje grappig uit en om eerlijk te zijn heeft ze precies een froufrou nu :)) Maar de voorpluk bestond maar uit enkele plukjes droog haar... Het was echt geen volle voorpluk, dus hoop ik dat het nu wat verbetert :P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:42

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 14:32

Ik moet er vandaag nog eens met de schaar doorgaan heb ik zonet gemerkt :P
Er is nog 1 lange sprietel haar aan de voorpluk en ook tussen de manen zitten er nog enkele uitschieters die eruit mogen. Nu hopen dat mijn merrie even flink blijft staan als de vorige keer :D

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:42

PaulineLala schreef:
Soms kan je ook nog een beetje op je gevoel afgaan , ik heb vaak dan knip ik het en dan is het toch iets langer dan de rest , precies dat ene plukje knip je dan voorzichtig iets korter af en dan oliebol TE KORT en dan moet je de rest ook weer bij punten ... |o

that's me _O-

ook ik lees mee, herken het maar als te goed :')

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:44

ik snij ook het liefst. (met een kam waarbij de uiteindes sherp zijn, zo kan je je paard niet per ongeluk snijden! lijkt tig keer beter!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 14:51

Foto's van jullie 'knipsels' plaatsten mag ook hé mensen !! ^.^
Ik kijk graag naar de mooie kunstwerken (of iets minder kunstige manen) van andere mensen hun paarden en pony's. :P

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:36

Ik doe het altijd met het scheerapparaat. Trekken vind ik maar niks. Snijden duurt mij te lang (paard heeft een beetje dikken manen). Scheerapparaat gaat makkelijk en snel. Ik zal wel eens een foto maken en plaatsen voor de mensen die benieuwd zijn. Het ze vorige week nog gedaan.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 10:33

Angeline1990 schreef:
Ik doe het altijd met het scheerapparaat. Trekken vind ik maar niks. Snijden duurt mij te lang (paard heeft een beetje dikken manen). Scheerapparaat gaat makkelijk en snel. Ik zal wel eens een foto maken en plaatsen voor de mensen die benieuwd zijn. Het ze vorige week nog gedaan.

Volgens mij heeft je paard dan rechtopstaande manen, niet? Want ik zou niet weten hoe je lange manen met een scheerapparaat kan knippen eigenlijk x)

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:42

xLIESSSx schreef:
Angeline1990 schreef:

Volgens mij heeft je paard dan rechtopstaande manen, niet? Want ik zou niet weten hoe je lange manen met een scheerapparaat kan knippen eigenlijk x)

Nee hoor :D zijn manen zijn iets langer dan handbreedte. Ik zet scheerapparaat van onderuit in de manen en dan zo omhoog en dan scheer je heel makkelijk de manen eraf. Hier een foto van zijn manen.

Afbeelding

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 11:33

Ah zooo :)
Ziet er goed uit ook trouwens ;) Zo zou ik de manen van mijn merrie ook willen, maar ik durf er niet zoveel afknippen :+

rollster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:33

knippen vind ik persoonlijk niet mooi.
ik sij de manen altijd droog, zo kan je goed zien hoe de manen vallen.
soms zit er een kruintje in (een stukje wat omhoog gaat staan) en als je het droog snijdt kan je het beter zien