pyjama dag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: pyjama dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:26

@Suus, nu ze op eigen land staan ga ik dagelijks naar mijn pony's maar hooguit 4x per week naar mijn paard die in pension staat. Vroeger ging ik koste wat kost alle dagen maar als 14-jarige heb je een iets ander leven en een andere dagindeling dan iemand die fulltime werkt, een eigen huis en een relatie heeft. Dan worden er andere dingen ook belangrijk.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:32

in principe kan ik elke dag ( 2x per week les ( door de week ) en weekend kom je al op sowieso 4 dagen en de andere 2 zijn geen probleem )
ik ken de eigenaren van de stal goed ( ik krijg les van ze :D ) en de stal hulpen . verder ken ik bijna iedereen op stal dus jaa ik weet waar ik voor ga en zij komen hun afspraken na

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:38

fabjheu schreef:
its_just_me : ik weet wat ik doe

ik weet waar ik aan begin en heb des noods een goede achtervang.
ik ben niet lui maar mijn zusje wel en die zat er bij en zij wil ook een paard maar ja...

ik kan zelf mijn paarden niet kwijt in mijn tuin, dan moet er het een en ander gesloopt worden ( fietsen stalling enzo )
maar in een straal van 3 km zijn veel stallen dus 15 min fietsen en je bent er sowieso .

de plaats waar ik mijn paard zou stallen heeft zeker genoeg wei dus ja

mijn toekomstige paard en ik weten wat goed is

en verder; ik weet waar ik aan begin

Kijk, dit vind ik dan wel weer een goede instelling. :) Wat eerder ook gezegd is, maak goede afspraken over de verzorging van je paard, zodat je erop kan vertrouwen dat het ook werkelijk gebeurt als je zelf een keer niet kan.
Ik heb mijn paarden aan huis staan en doe de gehele verzorging zelf inclusief een stukje verzorging voor het paard van een ander wat ook bij ons staat. Uitslapen is er niet bij, daar de paarden ook hun eten willen. En hooguit een week in het jaar gaan we op vakantie. Mede doordat mijn vriend een veehouderij bedrijf heeft en ook niet makkelijk weg kan. Voor mijn paarden zorg ik dan voor een achterban waar ik op kan vertrouwen.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:43

haha nou ik heb dus toegang tot weide en in de winter heb ik ook nog genoeg vrienden die goed genoeg kunnen rijden en de eigenaren willen dat ook doen :)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:44

uhm wat moet ik me eigenlijk bij een pyamadag voorstellen? :=

ik kom ook wel eens niet bij mn paard i.v.m. dan een erg lange werkdag (en vandaag niet omdat de auto ineens stuk was :') ) Heb dan geen achterban, maar ze krijgen sowieso hun hooi en water e.d. (en ze hoeven (nog) niet te werken).
Maar niet naar paard gaan is nooit echt een keuze voor mij. Het is dan gewoon even niet mogelijk.
Wel doe ik het vaak even snel als ik lange werkdagen heb.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:47

eh gaan.. :+
Ik heb in mn hele leven nog nooit een pyjama dag gehad.. :+ (behalve als ik ziek ben dan..)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:47

als ik ziek ben, verzorgt mijn moeder hem.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:50

thnx voor de reacties

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:03

Ik heb nu 18 jaar paarden en ik heb echt wel dagen dat ik geen zin heb en dan ook niet ga. Met name de zomermaanden lenen zich daar prima voor want dan lopen ze toch buiten.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:49

ik blijf toch echt vinden dat geen zin een erg slechte smoes is!
zou grappig zijn als de eigenaar/personeel van je volpension dat zou zeggen.
krijg je paard geen eten, stal niet gedaan.
en al staat hij dag en nacht buiten, ja je hoeft niet persee.. maar waarom een paard nemen als je er niet altijd voor wil zorgen.
een hond kun je ook niet een dagje niet uitlaten omdat je even geen zin hebt..

mijn paarden staan aan huis, dat betekend 2/3 keer per dag ben ik er mee bezig,
voeren/buitenzetten binnenzetten/stal/voeren en het rijden/longeren/ andere verzorging.
als ik doodziek ben is het heel jammer maar mijn paarden willen toch echt eten.
en tuurlijk als het egt niet kan regel ik iemand anders.. maar als ik geen zin heb.. dan is het toch echt pech!!! had ik geen paard moeten nemen!!!!

ik woon dan ook op een boerderij, mijn vader zij altijd.. als ik ziek ben moeten de koeien ook gemolken worden!! en dan bel je niet zomaar een ander! zelfs met een gebroken been stond hij koeien te melken! wel met hulp maar hij deed het.
hetzelfde met zijn hand die geopereerd was!
hetzelfde toen hij een kwartier geleden nog niet goed geworden is door zijn diabetes...

jij wilt dieren! neem dan ook je verandwoording..
neem anders ook geen kinderen! die kun je ook geen dagje overslaan! omdat je geen zin hebt

sorry voor spellingsfouten, ben dislecties! sorry dat hier beetje boos van wordt, maar kan me zo ergeren als iemand er zo simpel over denkt. en nee ts heb het niet over jou, zie in latere berichten dat je wel elke dag zou gaan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:54

Pyamadag? Wat is dat?
Eerlijk gezegd verlang ik ook wel eens naar een dagje lekker niets doen, maar de paarden gaan voor 'niets doen' en ik bezoek mijn paarden echt iedere dag. Wat je kan doen is gewoon lekker in je trainingspak je paard(en) bezoeken, het hoognodige aan verzorging doen (In mijn geval; drollen uit de stal, beweging geven, borsteltje er over en een aai over de bol), dan ben je ook binnen een uurtje klaar en kan je de rest van de dag lekker chillen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:55

jameyskatje schreef:
Pyamadag? Wat is dat?
Eerlijk gezegd verlang ik ook wel eens naar een dagje lekker niets doen, maar de paarden gaan voor 'niets doen' en ik bezoek mijn paarden echt iedere dag. Wat je kan doen is gewoon lekker in je trainingspak je paard(en) bezoeken, het hoognodige aan verzorging doen (In mijn geval; drollen uit de stal, beweging geven, borsteltje er over en een aai over de bol), dan ben je ook binnen een uurtje klaar en kan je de rest van de dag lekker chillen.

nou idd! :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:22

Ik heb de paarden semi aan huis (huurwei op 5 minuten stap-afstand) dus ik moet wel elke dag gaan. Op hele luie dagen durf ik gewoon met pyamabroek m'n laarzen in te stappen, paardenjas aan en even vijf minuten heen en terug om de paarden te checken en dan terug de zetel in te ploffen :P

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:32

Jeetje, wat een verontwaardigde antwoorden allemaal! Als het paard gewoon naar buiten gaat met z'n vriendjes, kun je rustig een paar dagen wegblijven. Paardlief merkt er weinig van. Heel veel paarden gaan hier 24/7 naar een ander weiland in de regio, die krijgen hooguit 1 x per week bezoek van de baas.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:39

Ik heb dat ook wel eens dat ik echt geen zin heb maar die van mij krijgt medicijnen dus ik moet wel gaan... als ik echt ziek ben vraag ik mn moeder gewoon om even medicijnen te geven. Ik ga ook wel een in mn joggingbroek en dan ff eropz zonder zadel om ff beweging te geven. Want ik heb ook van die dagen dat ik helemaal in jas broek laarzen en al ga gewoon omdat ik dressuur wil rijden en omdat ik daar zin in heb :P

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:45

Jeetje zeg.....
Mijn paarden staan bij mij om de hoek. Ze worden 's morgens gevoerd, de rest van de verzorging komt op mij neer: stallen, voeren, en de hele mikmak.
Als ik geen zin heb, zal ik toch in de avond moeten gaan anders krijgen ze geen krachtvoer. Zodra het een beetje weer i staan ze 24 uur per dag op de wei dus krijgen beweging zat.
In de winter is het voor mij zwaarder want dan staan ze op de paddock en voer ik ze om 17.00 uur en gaan ze de stal op. Dan 's avonds nog terug om hooi te geven en het licht uit te doen. En als je dan doodmoe om 21.30 uur op de bank hangt is het niet leuk om te gaan maar ja, de paarden hebben ook honger.

Als je iemand hebt die de parden voert en verzorgt en ze krijgen genoeg beweging is het geen probleem als je een dag niet gaat. Ik ga toch ook niet mijn 3-jarige iedere dag uitgebreid longeren???? En zelfs mijn wedstrijdpaard had altijd minstens 1 dag vrij per week.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:48

Om dan maar niet te zeuren over vakanties..... Als je op vakantie gaat, kun je ook niet heen en als je paard elke dag buiten komt, vind ik het geen bezwaar.
Ik ga elke dag naar mijn paard ook al is het om haar even buiten en binnen te zetten. Dat doen ze hier niet, dus dat is luxe als je dat hebt!
Kan ik een dag niet b.v. door werk of ziek kind, dan doet mijn man het voor mij!

Ga ook weleens in mijn joggingbroek heen hoor!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:56

Dat zou dus ook betekenen dat je nooit meer op vakantie kan. Want je moet volgens Bokt "verplicht" naar je paard.

Nee hoor, ik heb de mijne al 6 jaar, staat vol pension (bewust) en in de zomer lekker buiten.
Het boeit hem echt niets of ik nou wel of niet kom.
Ze komen buiten, krijgen eten en voldoende aandacht.

Ik ben de eerste 4 jaar echt iedere dag naar mijn knol geweest en nu laat ik het wat makkelijker los.
Ik vind het prima en hij ook.

Het is een ander verhaal als je zelf de zorg op je heb genomen.
Dan moet je er dagelijks naar toe om te mesten voeren enz enz dan kan je inderdaad lekker in je pyama gaan.

Morgen wordt er een kies getrokken bij me en hij is gewoon 2 dagen vrij, zet zijn bakjes met muesli en poeders neer voor 2 dagen en hij zoekt het maar lekker uit.

Niet zo moeiijk over doen jij werkt ook geen 7 dagen per week en als blijkt uit je afgelopen jaren dat je goed in staat ben om voor je verzorgpony's te zorgen dan heb je al laten zien wat je waard ben... toch.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:00

Wanneer ik een dagje weg ga of op vakantie. Zorg ik ervoor dat iemand mijn paard binnen en buiten zet!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:06

tsja... tuurlijk kan het voorkomen dat je een keer niet kan. Dan zou incidenteel een stalgenoot of de stalhouder wellicht je paard een keer kunnen doen. Maar voor een pyjama dag??? Ik geloof niet dat ik daar iemand voor zou durven vragen. Dat heb je met dieren en kinderen, die zijn afhankelijk van je dat is een keuze, dat neemt verplichtingen met zich mee. Van te voren goed over nadenken of je bereid bent je pyjamadagen ervoor op te geven (of goede afspraken maken met iemand) anders niet aan een dier beginnen... zou ik zeggen.
@ Mando: is er dan wel iemand die naar je paard kijkt de degen na het trekken van de kies? Mijne heeft een keer een ontsteking aan dr kaak gehad en dat is best nog even heftig geweest... Je weet maar nooit...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:15

Er lopen de hele dag mensen in en uit en onderling houden we de paarden van elkaar in de gaten.
Staleigenaren lopen de hele dag op het erf rond, doen er hun ding en checken de paarden ook als ze binnen komen en buiten gaan.

Aangezien ze allemaal in "open" boxen staan en eigenlijk altijd met hun hoofd naar buiten zie je wel gelijk als er iets aan de hand is.
Ze kennen de paarden door en door en weten dat als de mijne zich niet dapper zou voelen wat ze moeten doen.

Op woensdag gaat mijn bijrijdster weer en ik ga pas donderdag weer eens om het hoekje kijken.

Een pensionstal heeft zo zijn voordelen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:24

Als ik dat zou doen, zou dat betekenen dat mijn paarden geen eten krijgen, niet van de paddock het gras op worden gezet ed.
Staan met z'n 2en op een kleine(particulier) stal, alles erop en eraan wat betreft de paarden, maar wel allemaal doe het zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:36

wilmatj schreef:
ik blijf toch echt vinden dat geen zin een erg slechte smoes is!
zou grappig zijn als de eigenaar/personeel van je volpension dat zou zeggen.
krijg je paard geen eten, stal niet gedaan.
en al staat hij dag en nacht buiten, ja je hoeft niet persee.. maar waarom een paard nemen als je er niet altijd voor wil zorgen.
een hond kun je ook niet een dagje niet uitlaten omdat je even geen zin hebt..

mijn paarden staan aan huis, dat betekend 2/3 keer per dag ben ik er mee bezig,
voeren/buitenzetten binnenzetten/stal/voeren en het rijden/longeren/ andere verzorging.
als ik doodziek ben is het heel jammer maar mijn paarden willen toch echt eten.
en tuurlijk als het egt niet kan regel ik iemand anders.. maar als ik geen zin heb.. dan is het toch echt pech!!! had ik geen paard moeten nemen!!!!

ik woon dan ook op een boerderij, mijn vader zij altijd.. als ik ziek ben moeten de koeien ook gemolken worden!! en dan bel je niet zomaar een ander! zelfs met een gebroken been stond hij koeien te melken! wel met hulp maar hij deed het.
hetzelfde met zijn hand die geopereerd was!
hetzelfde toen hij een kwartier geleden nog niet goed geworden is door zijn diabetes...

jij wilt dieren! neem dan ook je verandwoording..
neem anders ook geen kinderen! die kun je ook geen dagje overslaan! omdat je geen zin hebt

sorry voor spellingsfouten, ben dislecties! sorry dat hier beetje boos van wordt, maar kan me zo ergeren als iemand er zo simpel over denkt. en nee ts heb het niet over jou, zie in latere berichten dat je wel elke dag zou gaan.

Dramaqueen.
Je verantwoording nemen kan ook betekenen dat je zorg inkoopt. Welcome to the real world. Er is méér in het leven dan paarden alleen.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:01

Nou nou waarom nu een dramaqueen? Zo is het. Zeker als je paarden aan huis hebt. Zorg inkopen... Lekker decadent! Zit er niet voor iedereen in...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:03

Ik ben zo vaak wezen rijden in pyama. :') En dat op een vrij grote stal. :j