Paard slaapt tegen deur -> kale staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Paard slaapt tegen deur -> kale staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 12:12

Zelfs goede boormachines gaan meedraaien in de deur := Daarbij vindt ik het ook niet echt een fijn idee om metalen oogjes aan de deur te maken als mijn paar daar tegenaan leunt. Hij is al Mr. Kluns en staat altijd al onder de schrammen. Hij komt vast met zijn oog in zo'n haakje :=

Ik weet niet of het aan de stugheid van de haren ligt, dus ik betwijfel of vet gaat helpen. Kromme vergelijking, maar een baby wordt ook kaal op het achterhoofd omdat het daar steeds op ligt. Dus zacht haar of niet, in mijn redenering wordt het gewoon al kaal van het leunen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:19

Wat enorm grappig dit.
Mijn paard doet exact hetzelfde. Gaat tegen de staldeur leunen met 1 voet op rust en gaat pitten. Als ik laat weg ga van stal (het is heel vaak heel gezellig) en ik ga nog even welterusten zeggen tegen mn paardje kom ik hem heel vaak zo tegen. Inderdaad ook een geschuurde staart.
Ik lees even mee :)

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:20

Gewoon eens proberen met vet (olie) , dan kom je er vanzelf achter of het werkt. :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:24

Precies op de goede hoogte en breedte een gat in de deur zagen zodat z'n staart de ruimte heeft :D.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:31

Maartje_M schreef:
Zelfs goede boormachines gaan meedraaien in de deur := Daarbij vindt ik het ook niet echt een fijn idee om metalen oogjes aan de deur te maken als mijn paar daar tegenaan leunt. Hij is al Mr. Kluns en staat altijd al onder de schrammen. Hij komt vast met zijn oog in zo'n haakje :=

Ik weet niet of het aan de stugheid van de haren ligt, dus ik betwijfel of vet gaat helpen. Kromme vergelijking, maar een baby wordt ook kaal op het achterhoofd omdat het daar steeds op ligt. Dus zacht haar of niet, in mijn redenering wordt het gewoon al kaal van het leunen.

als je in beton gaten boren kan, gaat t ook in hardhout, zal echt aan je materiaal liggen vrees ik,hoe zit de deur anders vast aan zn scharnieren? enne de oogjes draai je er natuurlijk aan de buitekant van de deur in en dan hang je t vachtje over de rand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:32

Of zo'n rond kussentje met een gat er tegenaan plakken :')

Tja, al met al lijkt een goed overleg met stalgenoot om de staldeuren open te houden zodat de paarden zelf kunnen gaan schuilen wanneer ze willen, me het makkelijkst.... en ook veel andere voordelen bieden.

veravogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:35

Idd iets zachts aan de muur/deur hangen

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:57

Dat de boortjes niet meer draaien in het hardhout is gewoon een kwestie van leren hoe je dat voorkomt en oplost. Is niet zo moeilijk hoor.
Verder hoef je er natuurlijk geen ringetjes in te draaien, je kunt ook met touwtjes werken als je dat veiliger vindt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 20:36

Maflinger_S schreef:
Precies op de goede hoogte en breedte een gat in de deur zagen zodat z'n staart de ruimte heeft :D.

:')

Sta als schuilstal is echt geen optie, want stal ligt niet aan het weiland. En als ze daar verder niet willen dat ik in de deuren ga boren, is dat dus ook geen optie.