Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
myrthevh schreef:Nou, we hebben al eerder geweten dat het veel te lang is hoor!maar nu sinds kort gebruiken we bokt, en we wouden weten wat andere er van vonden, en wat die zouden doen..
Ik heb laatst nog geholpen bij zo één, wat een werk! Zo hard dat ie met een normale kniptang niets kon beginnen... Ze worden, wanneer ze weinig bekapt worden, ook indd wat langer gelaten door sommige (oude) smeden om de groei te geleiden en de stand van de voeten zelf goed te houden. Dit gaat gewoon héél anders dan wij gewend zijn, en ik keur het, nogmaals, niet goed, maar na uitleg respecteer ik het wel mits de stand goed blijft. Ik hoef er niet aan te denken om mn verwende zoetsappige pownys langer te laten, dan kunnen ze niet meer lopen en gaan de benen van stand veranderen
En denk vooral niet dat ze niet meer kunnen lopen ofzo zulke shetters, zelfs met lange voeten gaan zulke shetters nog vrolijk bokkend door de wei
en ze kunnen hard rennen als je ze dan wilt vangen... Dit is deels onwetendheid en deels "oude stempel" en dat zijn wij niet gewend... Ik merk het verschil hier ook met een nieuwe smid en een oude smid, als een oude smid mn paarden bekapt duurt het zo 2 of 3 maanden langer voor ze aan een nieuwe bekapbeurt toezijn terwijl je bij de nieuwe smeden na 6 weken echt weer opnieuw moet bekappen... 
amykimmie schreef:Misschien voor leggen aan de eigenaar om dan de kosten te delen?
40 euro ongeveer denk ik, eigenaar 20 en jullie 20. Das een tientje per persoon.
Dat zou ik eerlijkgezegd wel over hebben als ik een verzorgpony had.
Cowgirl schreef:amykimmie schreef:Misschien voor leggen aan de eigenaar om dan de kosten te delen?
40 euro ongeveer denk ik, eigenaar 20 en jullie 20. Das een tientje per persoon.
Dat zou ik eerlijkgezegd wel over hebben als ik een verzorgpony had.
Probleem is dat met 1x bekappen dit nog lang niet goed is. Lees de eerder geplaatste post hierover.
Als het al 2 jaar aan de gang is word het tijd voor een hartig woordje met de eigenaar door een inspecteur.
ik raad TS haar ouders dan ook aan 144 te bellen.
ik sluit me bij de rest aan 144 bellen , ik had het nummer vanmiddag ook gebruikt voor een chihuahua die opgesloten in een auto zat grrrrrrrmyrthevh schreef:Ja, iemand anders gaat bellen, die ze zelf ook verzorgt heeft, zo'n 7 jaar geleden.
Maar hoe oud ze zijn weten we niet, we hebben nog geen paspoort kunnen inzien omdat ze dat kwijt zijn.. Ook heel slecht dus. Maar ze zijn inderdaad al jaren niet goed bekapt, ja we hopen zelf ook dat dit goed afloopt, voor de pony's.