Goedkope omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Goedkope omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 12:32

Draad heb ik idd zelf nog liggen, paaltje zal ik moeten aanschaffen, maar dat is de wereld niet, die kan ik nadien gebruiken om een piste af te zetten bij de boer :)
het is vooral het schrikapparaat die veel geld kost voor de tijd dat ik het maar nodig heb, dus ik hoop dat ik die van men lesgever mag lenen :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:27

Duhelo schreef:
Draad heb ik idd zelf nog liggen, paaltje zal ik moeten aanschaffen, maar dat is de wereld niet, die kan ik nadien gebruiken om een piste af te zetten bij de boer :)
het is vooral het schrikapparaat die veel geld kost voor de tijd dat ik het maar nodig heb, dus ik hoop dat ik die van men lesgever mag lenen :)

Kijk, dat schiet op, (goed idee he O:)) dan hoef je alleen nog maar een batterijtje en palen te kopen. Zou op de hoeken wel lange houten palen gebruiken als ik jou was, want zelfs in een korte tijd trekken de plastic prikpaaltjes krom (neem aan dat je die voor de rest wilt gebruiken).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 14:32

Sientje schreef:
Duhelo schreef:

Kijk, dat schiet op, (goed idee he O:)) dan hoef je alleen nog maar een batterijtje en palen te kopen. Zou op de hoeken wel lange houten palen gebruiken als ik jou was, want zelfs in een korte tijd trekken de plastic prikpaaltjes krom (neem aan dat je die voor de rest wilt gebruiken).

:D
de houten palen had ik idd ook niet aan gedacht.
ik kan een deeltje gebruik maken van de bestaande omheining (die er nog half staat, maar waar ik wel de paaltjes van kan gebruiken :)
en die paaltjes kosten idd ook de wereld niet.
bedankt!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:38

Schiet me nog een klein puntje te binnen: Is je oudste wel gewend alleen te staan? Anders vrees ik, zelfs op droge dagen, nog het ergste voor de grasmat. :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 14:55

ohja, dat is geen probleem, mevrouw is de eenzaat van de kudde, en heeft al eens een zomer "alleen" gestaan (een toen onstabiele groep, en mevrouw jaagde constant de jaarling in een hoek in de stal om erop in te gaan meppen. dan heeft ze een maand of twee alleen op de weide gestaan.
er zijn daar wel enkele pony's op hoor en zie afstand.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:19

Mooi zo, dat scheelt weer in het onderhoud. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 01:57

en in het mest ruimen :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:27

zet houten palen op de hoeken en daar tussen gebruik je prikpaaltjes.

simpele draad kost bijna niks, is ook geen kwaliteit, maar dat is voor tijdelijk niet erg.

een stroomapparaat kost altijd geld. ik zou het zonde vinden voor die paar dagen om daar geld aan uit te geven. kun je hem daar niet af en toe een halve dag neerzetten en in de buurt blijven? en als je paard normaal respect heeft voor de draad zal hij echt niet weglopen zolang hij gras heeft. dan zet je hem er sochtends neer en haal je hem savonds weer op bijvoorbeeld?

ik denk dat je paard hooguit 5 dagen met het gras doet en dat je dus niet veel zult besparen, maar dat zul je snel zelf ervaren :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 23:34

ik mag gelukkig van een bevriende bokster een stroomapparaatje gebruiken :D, dus dat komt goed, draad heb ik zelf nog, er staan nog (delen van) omheiningetjes, dus als ik idd een paaltje of 20 bijhaal red ik me wel.
met dit paard, als ik een draadje zonder stroom op dertig cm hoogte plaats zou ze er nog achter blijven :D
Maar helaas met zelf niet héél dicht (in de zin van: aan de wei) te wonen, en geburen zonder paardenervaring, ga ik dat maar niet uitproberen :D
idd, erg veel besparen ga ik niet doen, eventueel volgende zomer wel als het dan nog niet verkocht is (dan kan ik wat meer tijd erin steken om de echte weide ook in orde te maken, en kunnen beide paarden daar twee maandjes blijven.