In het begin sloeg ze je weg als je haar voetjes op wilde tillen, bij de smid liep ze gewoon door sedalin en praam heen, had geen effect.
Nu we een goede geduldige smidd hebben gaat het goed, niet makkelijk, maar ze staat rustig en als ze haar voet wegtrekt dan kan je hem zonder ongelukken
zo weer op pakken.Dierenarts blijft een moeilijk verhaal, bij enten komt ze altijd omhoog, ze pikt het echt niet dat ie die naald in d'r borst ramt
Ook als hij voor andere dingen komt (heb haar laatst op laten voelen omdat ze met een jonge hengst in het land had gestaan) is hij niet veilig, en ik ook niet trouwens.
Ook het oren knippen is een drama, als ik gewoon aan haar oren zit (zonder schaar in de buurt) is er geen probleem, ziet of hoort ze echter een schaar dan gaat ze heel hard lopen en d'r hoofd wegtrekken alsof je in het oor zelf knipt, terwijl je er nog meters vandaan bent. Na een poosje (meestal als ik met heel veel moeite 1 oor heb gedaan) is z e zo boos en opgefokt dat je de rest moet laten zitten en haar los moet gooien in de bak, zodat ze de boosheid eruit kan rennen. Het andere oor komt dan een paar dagen later wel.
In het begin mocht je ook haar hoofd niet poetsen, een borstel op je hoofd is eng hoor!!! Maar met de hand vond ze wel fijn. Nu gaat het prima.
Ook de manenspray en vliegenspray en dat soort dingen waren heel erg eng. Nu kan ik alles besprayen, d'r voorpluk en de plukken valk bij haar oren vind ze nog wel eng, maar het gaat beheerst.
Tja, dat was het geloof ik, verder heb ik een heel leuk en lief paardje hoor... ~~}>
).
Maar goed, hij is niet kreupel meer en daar ben ik allang blij om. En voor het scheren; dan maar effies een praam erop
, dan is het redelijk goed te doen. 

. Beest slaat, gilt, plast op de hoefsmid

scheren hebben we (nog) nooit gedaan dus hoe hij daarop reageert weet ik niet. manen trekken vind hij niet zo heel leuk maar hij laat het wel toe. bij de hoefsmid loopt hij af en toe een beetje te klieren door zijn been te laten hangen
mijn stoere man!