Hoe krijg ik haar staart nou wit?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:37

LisaLuna schreef:
Ja inderdaad. Ik betaal 'maar' 160 euro. Maar wel zelf voeren en mesten. Mag mijn paard alleen op stal zetten met écht klote weer (onweer).

Als ik dit zo typ.. vraag ik me af waarom ik er nog sta. :+

Huh waarom is dat dat, verhuurd ie het soms dubbel. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:39

wat betreft het wit krijgen van de staart.
De voetjes van mijn paard (enorme smeerkees wat mesten betreft,en dat heeft niks met voer te maken) en de manen van mijn pony worden altijd stralend wit (en lekker zacht :)) ) door white horse shampoo. o.a. bij agradi verkrijgbaar: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 039105/127

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 00:39

Nee maar volgens hem kost het in de zomer meer om het paard in de stal te zetten? Nu ben ik er niet van om bij een spatje regen mijn paard gelijk binnen te zetten of een 100000 grams deken op te doen hoor :)) maar als ik mijn paard binnen wil wil ik dat eigenlijk wel graag zelf bepalen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 00:41

xJitskee schreef:
wat betreft het wit krijgen van de staart.
De voetjes van mijn paard (enorme smeerkees wat mesten betreft,en dat heeft niks met voer te maken) en de manen van mijn pony worden altijd stralend wit (en lekker zacht :)) ) door white horse shampoo. o.a. bij agradi verkrijgbaar: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 039105/127

Ik heb nu White horse shampoo van een ander merk maar ga die dan maar eens aanschaffen kijken of er verschil is. Als je zegt dat de voetjes er goed schoon van worden en jouwe ook zo'n viezerdje is dan moet dat wel werken hihi!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:48

Jee lekker zeg, ik ben toch zo blij met waar we nu staan.

Misschien moet je toch gewoon eens rustig rond gaan kijken naar wat anders,
wat fijner voor jou en je paard is.
En ik weet dat er bijna overal wel wat is, maar misschien vind je toch het geschikte fijne pension voor jou en je paard.
Wie weet nu is het toch ook niet alles?

LisaLuna

Re: Hoe krijg ik haar staart nou wit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 00:51

Ja heb je wel een goed punt.

Maar ik klik misschien lekker penny nu :') Maar vind het zo 'sneu' voor m'n paardje, heeft ze net vriendjes gemaakt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:53

Wanneer je je paard zomers binnenzet moet er natuurlijk ook stro in de stal en dat kost weer geld. Dan weet ik ook nog wel een argument voor goed ruwvoer, paarden met diarree maken veel meer stro vies :Y)

Overgens kan een vette wei natuurlijk net zo goed als kuil voor diarree zorgen als je paard daar gevoelig voor is.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 00:55

Wij hebben ontzettend slecht land dus denk niet dat het een vette wei is. We hebben een groot stuk maar in mijn ogen kun je het veel beter benutten als je het in stukken verdeeld zodat het even kan herstellen. Maar ik ga niet alles in m'n eentje lopen doen daar.

Ze staat overigens op vlas i.p.v stro!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:59

LisaLuna schreef:
Ja heb je wel een goed punt.

Maar ik klik misschien lekker penny nu :') Maar vind het zo 'sneu' voor m'n paardje, heeft ze net vriendjes gemaakt.

Tuurlijk is dat wel weer een overgang voor ze, maar dit is ongezond, dus moet je maar denken dat je het beste voor het paard doet.
Dan ebt vanzelf je schuldgevoel weg, want je doet het beste voor het paard.

En trouwens ik vind het best veel geld voor wat je maar ervoor terug krijgt.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 01:00

Dat is waar..
Ja als ik er over na denk 160 euro voor alles zelf doen..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 01:01

Ik betaal een stuk minder en alles wordt voor me gedaan :')

(Ik heb alleen geen stal beschikbaar, klein detail hihi)

Het zal heel goed kunnen dat een andere stal beter voor je paard én jou is

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 01:04

Weet je misschien moet eens niet alleen bij een pension kijken maar bijv. bij een boer of iemand anders die een lapje grond over heeft.

Misschien minder luxe, maar je krijgt er veel voor terug.

Grote kans ook dat het nog goedkoper is ook.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 01:06

Mijn vriend kon misschien iets regelen wat ik gratis mocht gebruiken dus dan ga ik daar wel achteraan, koop ik wel een shetvriendje voor haar erbij. Kan ik alles mooi op mijn manier doen. Ik bedoel geld kost het toch wel anders had ik geen paard moeten nemen :)) .

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 01:10

Nou dan is de keus makkelijk toch?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 01:12

Als het doorgaat wel ja. Maar ga sowieso verder kijken. Hartstikke bedankt!

Kan dr ook ergens plaatsen met geiten maar daar ben ik niet zo van.. Blijf van m'n manen af!!! :))

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 01:13

Maarre je hebt geen vieze staart meer. :+

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 01:13

Dan heb ik helemaal geen staart meer :') .

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 01:15

Probleem opgelost, ha, ha.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:50

Je paard krijgt dus slecht te eten op de stal (wat imo het meest belangrijkste onderdeel is van stalling), staat op slecht land, en je paard mag niet altijd de stal in? Klinkt in mijn oren niet echt alsof er geen betere stalling te vinden is.. Ik zou dan ook echt op zoek gaan naar iets anders. Slecht voer voeren is echt not-done.

Over de staart: Was het in ieder geval 1 of 2 keer in de week, anders trekken de vlekken er weer helemaal in. Biotex en zilvershampoo (zo'n paarse of blauwe shampoo) werken goed, net als groene zeep. Wel is het zo dat als de viezigheid in de staart getrokken is, het heel moeilijk is om het weer echt wit te krijgen. Vaak wassen is de beste oplossing.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:42

Allereerst zorgen dat je paard van de diarree af is, maar daar ben je al mee bezig heb ik begrepen.

Om de staart wit te krijgen moet je hem 2/3 x per week wassen. Eerst het meeste vuil uitspoelen met water, daarna de staart goed weken in een emmer met groene biotex en daarna wassen met zilver shampoo voor mensen. 5 minuten in laten trekken, eventueel dit nog een x herhalen. Je kunt daarna de staart wassen met creme spoeling, de staart word er zacht van en het stoot een beetje vuil af.

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:40

Ik was de staart van mijn tinkert altijd met zilvershampoo... gewoon van de kruidvat.. moet ik dan wel een paar keer achter elkaar doen voordat hij echt wit word.
Maar hij word wit haha

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:27

zilvershampoo kun je gebruiken , wat ook goed werkt is dreft :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:29

betadine shampoo met water vermengd, Biotex groen en zilvershampoo !

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:32

safirlover_x schreef:
betadine shampoo met water vermengd, Biotex groen en zilvershampoo !

Inderdaad betadine shampo en biotex doen wonderen net als zachte zeep.

Maar ik heb hetzelfde probleem gehad als jij jaren terug een merrie die net als een aantal andere paarden van die stal niet tegen het kuil konden.
Ondanks dat we ruwvoer dus apart afnamen van de boer (en dus gewoon betaalden wat we verbruikten) en hij ook hooi had is het een hele heisa en ruzie geweest om over te kunnen schakelen op hooi (de baaltjes kosten meer opslagruimte denk ik). De beste man beledigd, want er was niks mis met zijn kuil..etc. Nogmaals duidelijk gemaakt dat MIJN merrie er niet tegen kon en dat als we niet tot een andere oplossing konden komen ik gedwongen was mijn paard te verhuizen.
Vanaf dat moment mocht ik dus wel gewoon hooi van hem kopen en heb er nog een hele tijd met veel plezier gestaan.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 23:29

Ik heb betadine scrub! Werkt dat ook goed?

Heb laatst met Witte Reus en van die doekjes die het vuil uit je was halen in een sop emmer gedaan werkte ook erg goed! Moet wel meerdere keren gebeuren uiteraard want het is er inmiddels erg erg ingetrokken maar er is een begin!! :D

Ja ik ga denk ik verhuizen van stal. Er naast hebben ze altijd hele goeie hooi! :j
Maar super bedankt voor de tip :D .