oneven getal 'kudde' komt niet overeen.... zeggen ze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

Re: oneven getal 'kudde' komt niet overeen.... zeggen ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:50

Mijn paard stond eerst met ze 3e in het land ze is 27 stond samen met haar vriendinnetje van 23 en nog en paard van 4 ging altijd goed en nu staat er een pony bij van 11 dat gaat overigens ook super goed :) het is wel heel belangrijk dat ze met een hoor maatje gekoppeld staan vind ik

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:45

Tijn8 schreef:
ik heb ook 2 ruinen (pony en paard van 10 jaar) en 1 merrie (paard van 22 jaar en de moeder van één van de ruinen) en dat gaat super. De merrie maakt de dienst uit en de ruinen schikken zich daarin.
de ruinen spelen vaak samen en de merrie is om mee te knuffen. Ze staan ook vaak bij elkaar te suffen.

Dat lijkt mij toch wel een andere situatie, aangezien de moeder hier baas zal zijn over haar zoon... Bij een onbekende merrie en twee onbekende ruien zal het wel even anders gaan. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:57

Heeft niets te maken met aantal of geslacht gewoon hoe de paarden samen in een groep zijn. Er zijn mensen die ik minder mag en die mijd je en dat is bij paarden ook zo. Wij hebben al allerlei verschillende groepen gehad nooit geen probleem echt problemen. Sommige mogen elkaar wat minder maar altijd wel een geschikt maatje erbij.
Moet even denken hoe ze hier allemaal al hebben gestaan nu is de groep alweer een tijd stabiel. Ze hebben eerst een aantal jaren gestaan met 2 merries en 3 ruinen. Daarna hebben we 1 merrie met 3 ruinen gehad volgens mij. Daarna 1 merrie met 2 ruinen. Toen 2 ruinen samen en een merrie met 1 ruin samen. Toen weer 1 merrie met 2 ruinen. En 1 ruin met 1 merrie. Toen ook nog eens 3 merries samen, daarna 2 merries samen en de 2 ruinen samen daarna weer bij elkaar gevoegd zo hebben ze een tijd gestaan dus 2 merries met 2 ruinen en nu sinds 1 jaar staan ze weer met 3 ruinen en 2 merries.
De paarden waren ook wisselend wel een aantal vaste maar door de jaren heen zijn er weleens andere paarden bij geweest ruinen en merries en paar overleden en verhuisd of verkocht of stonden er tijdelijk.
De enige waar welke zelf wat minder sociaal is dat is de laat gecastreerde ruin. Maar inmiddels met goede introductie met andere paarden ook weinig problemen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 30-07-12 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:59

Paarden kunnen niet tellen, dus die hebben hebben er geen idee van of het oneven of even is :)

Maakt niets uit, een stabiele kudde kan bestaan uit even of oneven aantal. Maakt opzich niets uit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:53

Angela schreef:
Ik heb hier ook 3 paarden bij elkaar staan, en dat is heel mooi in balans. 2 spelen er graag samen, en de derde kan weer heel fijn rustig staan te dromen samen met 1 van de andere 2. Het is echt een drietal, en soms staat de ene alleen, dan de andere. Eentje is er niet zo van het spelen, dus fijn dat de andere 2 dat wel samen doen. Ze proberen hem wel mee te laten doen, maar dat wijst hij altijd af.

Ook heel fijn: als ik er 1 meeneem, dan zijn de andere 2 nog samen :)

Dat was hier ook de bedoeling, maar helaas is nr. 3 niet speels genoeg (te oud?). Heb dus een beetje een 2 + 1 ipv 3 pony kudde en dat is erg jammer. Voor nr 3 goed huisje zoeken is echter lastig, minishetten zijn er meer dan zat nl.

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:06

Wij hebben altijd met 6 gestaan, en dat ging hartstikke goed.
Nu staan we met 5, en dat gaat ook hartstikke goed.
Er zijn er wel twee die echt beste vriendjes zijn, maar die staan ook al 10 jaar samen, dan hebben we er nog eentje die nergens bij past, en dan nog twee die het met iedereen wel kunnen vinden.
De 6e die we nu niet meer hebben staan, was ook altijd een loner.
Maakt dus niet uit denk ik, ligt aan het paard.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:08

vuurneon schreef:
Paarden kunnen niet tellen, dus die hebben hebben er geen idee van of het oneven of even is :)

_/-\o_

Citaat:
Maakt niets uit, een stabiele kudde kan bestaan uit even of oneven aantal. Maakt opzich niets uit.

Inderdaad :j

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:18

kan me niet voorstellen dat dat wat uitmaakt, mijn ene paard staat in een groep van 7 en de ander in een groep van 6. Met beide groepen gaat het uitstekend.