tamary schreef:Als je de stallen wat verder op het perceel moet zetten kijk dan of de deuren niet aan de andere kant kunnen (rekening houdend met de windrichting). Waar wil je trouwens de mesthoop aangezien de tuin er bijna aan vast ligt?
Ik zou zeker met een paard kiezen voor gewoon 20x40 bak, of je moet amper willen rijden en aan een longeerbak genoeg hebben, maar dan loop je tegen een te krappe ruimte op om je paard even lekker te laten rennen. Die 10m breed is om diezelfde reden af te raden, paard op snelheid kan op die ruimte de bocht niet door. Je shet zal er geen problemen mee hebben, maar alles wat groter is wel. Verder kan is 2200m2 (min bak en stallen) nooit genoeg gras voor het hele jaar, dus je moet altijd bijvoeren en ze er af houden bij nattigheid, te kort, etc. Zorg dus voor genoeg hooiopslag, in 1x genoeg voor het hele jaar inkopen zo juli-aug is het voordeligst. Reken op ong. 1 baal per dag voor winter en 1/2-3/4 voor de zomer.
de wind komt bij ons meestal van het weiland af dus van de achterkant van de stal dus die deuren zitten goed als het deze stal zou worden
en wat betreft die tien meter breed va n het weiland nu heb ik ze op het hele weiland want die moet dan nog door de helft gedaan worden en is nu dus twintig meter breed maar als mijn paard rent dan remt die net voor het hek en maakt die nooit de bocht
maar toch bedankt voor het meedenken