Hoe doen jullie dat met dit warme weer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:36

ik rijd met dit warme weer ook niet , ze staan lekker in het land met genoeg schaduw . als ze het erg warm hebben zet ik ze ff onder de tuinslag of ga zwemmen met ze , wij hebben namelijk naast een huis een plas waar je kan zwemmen . alleen dan moeten er niet veel mensen zijn want dan krijg je weer comentaar dat je met je paard het water in gaat :7

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:40

Gisteren heb ik les gehad aan het begin van de middag. En ik weet nog steeds niet of dat heldhaftig van mij is geweest of volslagen gestoord. Mijn paard vond in elk geval het laatste :=

Verder zet ik 'm als het even kan een uurtje in de schaduw met een bak hooi. Op de paddock heeft hij geen schaduw, in de wei ook minimaal. Hij lijkt er niet heel veel last van te hebben (gister ging hij met z'n hoofd in de schaduw staan en de rest in de zon terwijl hij helemaal in de schaduw had gekund) maar schuilgelegenheid zou toch wel erg fijn zijn... van dazen en andere beesten trekt hij zich weinig aan, hij vindt ze niet leuk maar wordt er ook niet ongedurig van. Mijn paard heeft de eerste paar jaar van zijn leven in Noord-Brabant gewoond, ik denk dat hij het hier bij mij nog wel mee vindt vallen met de dazen :p Zondag heb ik 'm ingevlochten, hij heeft zulke dikke manen dat die echt te warm zijn met deze temperaturen. Afspuiten doe ik niet, hooguit de onderbenen maar niet waar spieren zitten. De stoep spuiten doe ik wel, dan is de omgeving afgekoeld en dat vindt hij prettig. Ik heb zo'n paard dat ook op zomeravondbuitenritten stil blijft staan naast de tuinsproeiers in de woonwijk :D

Verder zo lang ik geen les heb maar gewoon rustig aan met 'm, denk dat ik straks even een kwartiertje in de bak ga werken met 'm (niet rijden) en verder zet ik 'm op een koel plekje neer waar hij z'n hooi kan eten. En daarna mag hij weer op de wei :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-07-12 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Re: Hoe doen jullie dat met dit warme weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:42

Ik rij ook niet.
Ze staan lekker op de wei en kunnen daar de schaduw in.
Dus daar zijn ze beter af dan onder zadel.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:53

Ik rijd 's ochtends in de binnenbak, die is koeler dan buiten. Het liefst heb ik ze nu binnen, op de wei is geen schaduw. Veel te heet en allemaal dazen. De zon is nu ook heel fel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:04

XxSultanxX schreef:
ik rijd met dit warme weer ook niet , ze staan lekker in het land met genoeg schaduw . als ze het erg warm hebben zet ik ze ff onder de tuinslag of ga zwemmen met ze , wij hebben namelijk naast een huis een plas waar je kan zwemmen . alleen dan moeten er niet veel mensen zijn want dan krijg je weer comentaar dat je met je paard het water in gaat :7

Dat is luxe met dit weer! Lijkt je ook wel lekker, zwem zo mee *\o/*

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:13

Ik laat mijn paard in het weiland staan met de anderen.
Ik kan sochtends niet rijden dan moet ik werken.
Dus ik ga 's avonds na 7 uur rijden of niet!

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:23

Ebony170511 schreef:
Ik heb toch het zwembad gebeld en aan dochter lief door gegeven dat ik even met water naar de paardjes ben.
Blijf me anders toch schuldig voelen...

Nou ze stonder er heerlijk bij gelukkig.
En er is tcoh wel shaduw dus zorgen om niks...hihihi

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:29

friesiszwart schreef:
ik vermijd de heetste periode van de dag en geef aangepast beweging. Net zoals je zelf zou doen.

Helamaal mee eens!
Na 20.00 uur koelt het al aardig af en dat is dan voor mij de tijd om wat te gaan doen met de paarden.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:39

Mijn bijrijdpaard staat in Den Haag dus wellicht wat koeler dan rest van het land, maar ik rij wel gewoon hoor, 's ochtend als het nog koel is of 's avonds na 7 uur. Rustig buitenritje of naar het strand. Na het rijden lekker afspoelen en zorgen dat ze genoeg drinkt.
Paarden kunnen best wel een beetje warmte hebben zolang ze genoeg te drinken hebben en ze zich niet teveel inspannen.
In Frankrijk en Spanje is een stuk warmer hoor! Daar staan paarden ook gewoon buiten en wordt er ook mee gereden.
Nou zijn Nederlandse paarden wat minder gewend aan warmte maar als je alles met beleid doet en zorgt voor genoeg water dan komt het wel goed. Zo vreselijk heet is het nou ook weer niet. Een beetje schaduw in de wei is natuurlijk wel prettig voor ze trouwens en ik zou wel witte neusjes een beetje insmeren met zonnebrand!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:41

Ik rij of 's ochtends heel vroeg of ik rij savonds tussen 7 en 8 uur. Dan is het voor mezelf goed uit te houden en voor paardlief ook. :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:42

Ik rij 's ochtends rond 6 uur of 's avonds rond 10 uur. Paarden staan nu 's nachts in de wei (lekker koel en geen dazen) en overdag op stal (waar het iig een heel stuk koeler is dan in de wei). In onze weilanden is helaas geen enkele schaduwplek, dus hele dagen buiten in deze zon durf ik niet aan.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:45

1 dag ben ik er heel vrieg, dat gaat best
Maar na mn werk is het toch wel te warm
Mijn tinker heeft toch wel last van de wamte,
Lekker tutten afspoelen en wandelen, daar houd het met dit weer toch wel aardig mee op
En overdag staat ze op de wei

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:48

Ben nu trouwens ook wel enorm blij met de elektrische drinkbakken op de wei.
Op de vorige stal kregen ze weinig tot geen water op de wei en dan geeft dit toch wel heel wat meer rust.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:50

Gewoon lekker doortrainen. Vanmorgen nog les gehad om half 12 hij liep er geen pas minder om.
Paard is superfit en gezond dus waarom laten staan? Op concoursdagen blijf je toch ook niet thuis als het 28 graden is?
Tussendoor iets vaker stappen om even op adem te komen en na het werk lekker de slang erop, electrolyten bijvoeren en niets aan de hand. Ze zijn niet van suiker....

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:52

Ik rijd gewoon maar dan wel wat later in de avond, en rijdt ook maar een halfuurtje.
ik ga op ponykamp en daar zal ze ook in de warmte moeten rijden, beter dat ze dan al een beetje gewend is.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:53

Ik ben gewoon op standje "Portugal" blijven staan, 's ochtends vroeg en 's avonds laat lekker aan de gang en voor de rest vooral rustig aan. Nu heb ik hier meer last van de warmte dan in Portugal, waar het overigens nog een stukje warmer was dan hier, niet te vergelijken.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:54

Paard heeft geen last van de warmte dus ik rijd wanneer het me uitkomt :) vandaag toevallig vanavond les en ga vaak 's ochtends heen omdat ik vroeg wakker ben. Maar als ik straks weer aan het werk moet en met mooi weer 's middags heen ga dan ga ik gewoon rijden hoor.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:56

Die van mij staat met een heerlijke zeebries in stal, lijkt wel airco. Dus ik maak me echt geen zorgen of het nu te warm is ja of nee, ben er net even geweest.
Heb niet afgespoten, omdat ik anders het gevoel krijg dat ze levend verbrand in stal. Dat water word ook warm door de zon..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:53

Paard staat op het land, als het mij tegek wordt zet ik haar overdag een paar uurtjes op stal, uit de zon, maar gisteren vond ze dat zelf totaal niet nodig...
Rijden doe ik wel, maar niet in de bak want die is veel te droog-zwaar en in de brandende zon. Lekker het bos in gaat prima! Jammer van die irritante vliegen en dazen, dat wel...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:55

Ik train 's morgens of 's avonds, dan is het wel te doen.
En ik hoop dat het het weekeind flink afkoelt anders heb ik een probleem met concours....

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:59

ik rij altijd in de avond, mijn paard is altijd vol energie, dus nu is ze fijn te rijden :D
meestal stop ik na een half uurtje met dit weer, mits ze fijn braaf is.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:01

Ik rijd de paarden 'S ochtends of 's avonds. Vind ik zelf fijner.
Normaal staan ze overdag buiten en 's nachts binnen. Met dit weer doe ik het andersom omdat ze eind van de middag in de wei geen schaduw meer hebben als de zon gedraaid is. :)

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:03

ik moet nu 4x in de week s'morgens werken.

s'morgens moet ik om 8 uur beginnen en om 12 uur ben ik klaar, dus dan is het al aardig warm

en dus vanmorgen heb ik om 6 uur me pony gelongeerd.

en s'avonds om 8 uur rijd ik nog op de pony van iemand anders.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:04

Ik rijd 's morgens vroeg, probeer rond een uur of 8 op stal te zijn dan.
Het is dan wel warm maar op zich nog wel te doen, doe wel rustig aan.
Moet er wel goed op letten dat ik goed drink en na het rijden spuit ik hem lekker af. :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:07

Ik rijd ook gewoon :j liefst 's morgens of 's avonds, anders even kort, na het rijden spuit ik hem lekker af en laat hem lekker rollen. Water word allemaal geregeld :)