het leed wat een stal zoeken heet!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: het leed wat een stal zoeken heet!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:40

Weet je, als je niet open staat voor andere meningen en zienswijzen, dan moet je hier geen topic plaatsen. -O-
Meerdere mensen weten er meer dan 1 en jij kunt zelf al wel een keuze gemaakt hebben, maar vaak is er een algemeen beeld over opfok en als jij daarop je oordeel hebt gebaseerd, hoeft het niet de waarheid te zijn.
Een aantal hier proberen juist wat voordelen in te laten zien van een opfok. Wat jij ermee doet is aan jou, maar om dat meteen af te doen als 'doorzagen over het in een opfok zetten', sorry dat vind ik niet eerlijk tegenover de mensen die hier met je mee proberen te denken en diverse opties aandragen.

Zoveel mensen, zoveel wensen, maar sta iig open voor de mogelijkheden en doe er verder mee wat jij wilt. +:)+

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:45

Jibbel schreef:
Weet je, als je niet open staat voor andere meningen en zienswijzen, dan moet je hier geen topic plaatsen. -O-

Hier ga(an) jij/jullie de fout in.. Zij staat juist wel open, maar jullie staan niet open voor haar keuze dat het paard niet naar de opfok gaat. Keer op keer dat zij het meld, hebben jullie er weer een maar op.

Ik snap het ook niet waarom de opfok juist de beste keuze zou zijn. Ik zou mijn veulen dan liever tussen wat oudere paarden zetten, zodat het veulen opgevoed en gecorrigeerd word door die paarden. Dat kunnen veulens nou niet altijd.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:49

Vealosz schreef:
Jibbel schreef:

Hier ga(an) jij/jullie de fout in.. Zij staat juist wel open, maar jullie staan niet open voor haar keuze dat het paard niet naar de opfok gaat. Keer op keer dat zij het meld, hebben jullie er weer een maar op.

Ik snap het ook niet waarom de opfok juist de beste keuze zou zijn. Ik zou mijn veulen dan liever tussen wat oudere paarden zetten, zodat het veulen opgevoed en gecorrigeerd word door die paarden. Dat kunnen veulens nou niet altijd.

TS heeft een vraag, ik draag een optie aan. Dat heeft niets met het niet open staan voor haar keuze te maken.
Ok, misschien had ik geen reactie geplaatst als ik de eerdere berichten grondig had gelezen, maar zodra het woordje opfok genoemd wordt, wordt er gesteigerd door de TS. Jammer en onnodig.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:58

Om heel eerlijk te zijn geef ik TS gelijk... Tegenwoordig moet je je zo verdedigen en alles 10x blijven zeggen voordat het eens duidelijk word wat je wel / niet doet. Tegenwoordig kunnen ze allemaal door de beeldschermen heen zien hoe een paard is, en hoe het loopt enzv.
Ben je een beetje bekend op bokt, och dan word je de hemel helemaal ingeprezen..

Is geen fijne manier van omgang met elkaar denk ik zo.. Nu weet ik ook weer waarom ik een lezer en geen poster ben.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:06

Daar kan ik me helemaal in vinden Vealosz. Het is jammer dat alles op een forum met geschreven woorden gaat. Je kunt dingen op vele manier en interpreteren en anders lezen dan bedoelt, maar ook lekker anoniem wegkruipen en flink rellen zonder (echte) consequenties.

Maar weet je, ik bedoel het ook alleen maar goed naar de TS en dan is het niet tof om zo'n reactie te krijgen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:10

En daar kan ik me weer helemaal in vinden. Het is allemaal zo dubbel :')!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:20

Ik dacht dat ik al op jouw advertentie of topic had gereageerd. Maar weet het dus niet meer zeker.

Ik woon zelf in Oudenbosch en heb ook een jaarling. En een volwassen paard waar ik mee rij.
Ik zocht voor deze twee ook een stalling. Ik heb me echt gek gezocht. Mijn jaarling is ook nog een hengstje dus extra moeilijk.
Ik heb nu een hele fijne plek gevonden. Mijn merrie staat daar in pension en mijn hengstje staat in de opfok. Op dezelfde stal. Ik zie mijn jaarling dus dagelijks en kan hem ook regelmatig even eruit halen om te poetsen wandelen enz. '

Misschien ook wel wat voor jou. We hebben zowel een hengsten als een merrie groep. Staan zomers 24 uur buiten en s'winters worden ze om 9.00 aan de hand buiten gezet en'rond 5en weer aan de hand binnen gezet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:54

Jibbel schreef:
Daar kan ik me helemaal in vinden Vealosz. Het is jammer dat alles op een forum met geschreven woorden gaat. Je kunt dingen op vele manier en interpreteren en anders lezen dan bedoelt, maar ook lekker anoniem wegkruipen en flink rellen zonder (echte) consequenties.

Maar weet je, ik bedoel het ook alleen maar goed naar de TS en dan is het niet tof om zo'n reactie te krijgen.

Ik snap dat mensen ervaringen willen delen, maar een opfok wordt het gewoon niet en die zitten hier niet in de buurt. Na de eerste keer legde ik uit waarom niet, niet negatief en niet aanvallend of bot bedoeld. De 2e keer meldde ik dat een opfok hem gewoon niet wordt. Ik heb ook geen oordeel over de opfok, een opfok zit hier gewoon niet in de buurt en ik wil hem toch graag in de buurt hebben en niet aan de andere kant van nederland wat toch ook is aangeboden via marktplaats terwijl er in mijn advertentie stond: stalling OMGEVING breda voor een jaarling en ik kreeg van iemand een bericht met een opfok in groningen... uhmm toen slikte ik wel even, dat is wel erg ver weg en heb ook vriendelijk bedankt dat ik echt iets dichterbij zoek.

Ik wijs dus geen enkele optie direct af, ik leg eerst uit waarom. Volgensmij heb ik ook duidelijk vermeld waarom en blijkbaar is dat niet genoeg en wordt het toch meer verteld over een opfok. Heel leuk en aardig, maar ik wil het gewoon niet en dat is niet na aanleiding van discussies hier op bokt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:56

felicity schreef:
Ik dacht dat ik al op jouw advertentie of topic had gereageerd. Maar weet het dus niet meer zeker.

Ik woon zelf in Oudenbosch en heb ook een jaarling. En een volwassen paard waar ik mee rij.
Ik zocht voor deze twee ook een stalling. Ik heb me echt gek gezocht. Mijn jaarling is ook nog een hengstje dus extra moeilijk.
Ik heb nu een hele fijne plek gevonden. Mijn merrie staat daar in pension en mijn hengstje staat in de opfok. Op dezelfde stal. Ik zie mijn jaarling dus dagelijks en kan hem ook regelmatig even eruit halen om te poetsen wandelen enz. '

Misschien ook wel wat voor jou. We hebben zowel een hengsten als een merrie groep. Staan zomers 24 uur buiten en s'winters worden ze om 9.00 aan de hand buiten gezet en'rond 5en weer aan de hand binnen gezet.

Dat klopt en als het goed is had ik ook weer een bericht terug gestuurd? Ik had gezegd dat dat ook te ver weg was om vaak te rijden...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:25

Ik denk dat als je je optie´s zo beperkt houdt je niet snel iets vind.
Mijn des tijds veulen heeft wel in de opfok gestaan en heb later mijn merrie verhuist naar een stal aan de zelfde weg als de opfok.
Na daar ruim een jaar te hebben gestaan ben ik toch terug verhuisd de andere kant op omdat ik dwars door de stad heen moest en steeds meer frustratie´s kreeg van het ophoudende verkeer.
Na een goed half jaar heb ik toen mijn nu 3 jarige (toen bijna 3 jarige) verhuisd naar de zelfde stal als mijn merrie en we staan hier prima. En eerlijk is eerlijk omdat ik dat ene jaar met zeer veel regelmaat naar de opfok ging heb ik nu een paard die aan mij hangt. Dit omdat hij op een stal staat die hij natuurlijk niet kent en hier heel onzeker door is. Om nou te zeggen dat ik een super paard uit de opfok heb ? Nee hoor ik heb een paard die helemaal niks kent en dat is te merken.
Laatst bijgewerkt door moyra op 18-07-12 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:25

Heb je al eens bij jou in de buurt een rondje gemaakt en gevraagd bij de wat kleinere pensionstallen. Vaak adverteren die niet echt maar willen wel eens een stal overhebben.... Succes, het is inderdaad vaak best lastig om een plekje in de buurt te vinden..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:28

moyra schreef:
Ik denk dat als je je optie´s zo beperkt houdt je niet snel iets vind.
Mijn des tijds veulen heeft wel in de opfok gestaan en heb later mijn merrie verhuist naar een stal aan de zelfde weg als de opfok.
Na daar ruim een jaar te hebben gestaan ben ik toch terug verhuisd de andere kant op omdat ik dwars door de stad heen moest en steeds meer frustratie´s kreeg van het ophoudende verkeer.
Na een goed half jaar heb ik toen mijn nu 3 jarige (toen bijna 3 jarige) verhuisd naar de zelfde stal als mijn merrie en we staan hier prima. En eerlijk is eerlijk ondanks ik dat ene jaar met zeer veel regelmaat naar de opfok ging heb ik nu een paard die aan mij hangt. Dit omdat hij op een stal staat die hij natuurlijk niet kent en hier heel onzeker door is. Om nou te zeggen dat ik een super paard uit de opfok heb ? Nee hoor ik heb een paard die helemaal niks kent en dat is te merken.

Nou ja opties, de enige optie die ik heb afgeslagen is de opfok. Verder is er niet veel nee.. maar heb wel na aanleiding van dit topic bericht gehad van iemand die ik ken die op een stal staat 5 min verder dan waar mijn huidige pony staat :D een topic heeft dus meer zin dan een advertentie op bokt :o dat was ook deels mijn doel, veel mensen lezen of komen langs een topic en zo ook mensen uit de buurt :j

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:35

nouja met optie´s bedoelde ik opfok en het niet ver reizen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:39

moyra schreef:
nouja met optie´s bedoelde ik opfok en het niet ver reizen.

Ja ik kan er niks aan doen, heb nou eenmaal geen rijbewijs :n

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:14

Ben je al rond gaan fietsen? Weet je direct of het op de fiets te doen is. :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:16

Ga dit weekend bij een andere stal kijken die vandaag is aangeboden, deze lijkt me perfect aangezien deze in dezelfde straat ligt waar mijn andere pony staat op de manege!

BillyBubbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:10

shilady schreef:
Ik heb vorig jaar een van mn paardjes verkocht was een jaarling
en zij staat op een opfok waar ze hem gewoon eruit mag halen en dingen ermee mag doen wanneer ze wilt
je moet gewoon goed zoeken...

De meeste pensionstallen laten de paarden niet voldoende buiten en het is juist belangrijk dat een jong groeiend dier veel buiten komt en kan lopen elke dag. Dus ik zou het toch in overweging nemen .

150 is een hele lage prijs voor waar jij zoekt
hier in limburg is dat makkelijk te realiseren maar in bv de stad of randstad een hele moeilijke opgave
daar ben je tussen de 200 of 300 kwijt soms zelfs meer
om een paard te stallen....

typ op marktplaats bij stalling en weidegang je postcode in en de afstand die je wenst en kijk is wat daar allemaal uitrold... En hier op bokt word er ook geadverteerd met stallingen...

Daar ben ik het niet mee eens, ik woon ook in de stad, en mijn paarden staan net buiten de stad, en ik betaal voor een shet en een tinker samen 150.. dus 200-300 vind ik wel erg veel hoor!
En ik sta op een stal waar ze 24/7 buiten staan, een bak beschikbaar is, water, poetsplek, en een leuke omgeving waar je buitenritten kan maken.
Als je goed zoekt vind je wel iets leuks voor niet al te veel geld.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:42

Ik heb een stal gevonden. Hij komt met mijn andere pony 24/7 buiten in een kudde. 165 per paard en in de winter nog hooi, is prima zo :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:10

super! gefeliciteerd!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:49

Polly schreef:
ik heb de mijne ook als jaarling gekocht en ondanks heel veel (betweterige) protesten ook geen opfok gezocht. Ik zie niet waarom het beter is om een jaarling met een berg leeftijdsgenootjes op een land te mikken, ik vergelijk het met een kleuterklas zonder juf, dat gaat ook niet goed. Die van mij heeft ook in een gemengde groep gestaan en af en toe rondjes gewandeld, lekker gepoetst en gewend aan andere 'enge' dingen.
Inmiddels heb ik een superstabiele 5-jarige die nog steeds in de groep staat, braaf is met rijden maar ook een enorme berg vertrouwen heeft in mensen.
TS Succes met zoeken, het is niet makkelijk maar ik heb respect voor je beslissing!

Mee eens! Een gemengde groep is mi beter, zeker in een groep van allemaal hengstjes kunnen ze te weinig grenzen leren. In een gemengde groep is het natuurlijk wel leuk als er ook nog meer jonge paarden zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 11:50

Hij komt in een grote gemengde kudde inclusief mijn 21 jarige welsh pony :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:52

Jibbel schreef:
Meerdere mensen weten er meer dan 1 en jij kunt zelf al wel een keuze gemaakt hebben, maar vaak is er een algemeen beeld over opfok en als jij daarop je oordeel hebt gebaseerd, hoeft het niet de waarheid te zijn.
Een aantal hier proberen juist wat voordelen in te laten zien van een opfok. Wat jij ermee doet is aan jou, maar om dat meteen af te doen als 'doorzagen over het in een opfok zetten', sorry dat vind ik niet eerlijk tegenover de mensen die hier met je mee proberen te denken en diverse opties aandragen.

Zoveel mensen, zoveel wensen, maar sta iig open voor de mogelijkheden en doe er verder mee wat jij wilt. +:)+

Nou ik begrijp ts wel, ze geeft heel duidelijk aan dat ze naar iets anders op zoek is dan opfok en alle antwoorden zijn vervolgens ´doe hem in de opfok´ wat heeft ze daar nou aan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:58

Batlow schreef:
Hij komt in een grote gemengde kudde inclusief mijn 21 jarige welsh pony :D

Fijn dat je iets gevonden hebt wat bij jou en je paard past. Veel plezier!