Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Barvrouwke"]
[quote="Wind schreef:het van Hall Instituut heeft GEEN paardenopleiding! Wel kun je binnen de opleiding Diermanagement paardenhouderij als afstudeerrichting kiezen, maar dit is een HBO-management-opleiding en gaat daar dus hoofdzakelijk over.
gijsenkim schreef:Ben het wel met je eens.... gedeeltelijk. Of je het wel of niet red in de paarden in 99% afhankelijk van je eigen karakter. Niet van een opleiding. Je moet van een bepaald hout gesneden zijn wil je het zowizo kunnen. Je kan dus heel veel hebben aan je opleiding, maar aan de andere kant als je die opleiding niet doet en je bent gewoon een paardenmens dan kom je er ook wel zonder die opleiding
). Nooit geen seconde spijt van gehad.... hihihi Barvrouwke"]
[quote="Wind schreef:het van Hall Instituut heeft GEEN paardenopleiding! Wel kun je binnen de opleiding Diermanagement paardenhouderij als afstudeerrichting kiezen, maar dit is een HBO-management-opleiding en gaat daar dus hoofdzakelijk over.
naomi_s schreef:ik raad het absoluut af om een opleiding paardenhouderij te doen. als je graag met paarden wilt werken oke....maar je beperkt jezelf er zo mee. want zoals al eerder genoemd is: na 10 jaar stront scheppen kom je niet verder omdat je diploma buiten de paardensector niets waard is.
sherwood schreef:Vippie ik heb die oplieding ook gedaan, en er zaten leuke momenten tussen, maar dat waren puur de curssusen die je erbij kon doen. Die kan je ook zonder die school wel doen. Verder vond ik het compleet waardeloos, en verpilling van mijn jaren. Het is er een zootje, ze raken veel dingen kwijt die je vervolgens weer opnieuw mag gaan uitvoeren, want JIJ hebt het niet ingeleverd. Na het kwijtraken van mijn stage beoordeling en verslag was ik het beu en ben er mee gestopt!

gijsenkim schreef:wat al eerder gezegd is, ga gewoon eens na school een jaar werken op een handelsstal.......... wedde dat je een gewone opleiding zoekt
Ik doe dan wel geen paardenhouderij (ik was er allang achter dat dat niets is voor mij enzo) maar ik wil DA assistent worden. Mijn school had echter alleen nog maar stages in de paarden, dus moest ik verplicht de paarden in op stage. Nu heb ik een week op een springstal stage gelopen, ben daar weg gegaan omdat het niet werkte met 2 colegas (waar ik alleen mee samen moest werken) en nu werk ik weer op een andere springstal, en daar ist wel leuker, maar nog altijd kei hard werken voor heel weinig (voor mij zelfs niets omdat het stage is) en als een slaaf gebruikt worden. Het is echt niet heel de dag paardjes aaien hoor, het is vooral poetsen, vegen, mesten en van die kleine rotklusjes opknappen!
en ik denk dat met werken als stalhulp je niet aan dat geld kan komen.
Dan ben ik toch al oud
LadyRoS schreef:Ik ben het met Vippie eens. Met een MBO paardenhouderij kan je ook de keuze maken door te stromen naar het HBO. Je krijgt zoveel informatie en de kennis om een eigen bedrijf te starten. Dit eigen bedrijf hoeft niks met paarden te maken te hebben.