Vraagprijs stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij een goeie prijs voor deze beschrijving?

€75
39 (66%)
€100
10 (16%)
€125
6 (10%)
€150
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 59

Sjors

Re: Vraagprijs stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:34

Helemaal niks.
Geen weidegang, en dan ook nog geen paddocks :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:40

Heb dan maar op €75 gestemt omdat dit het minste is, maar eigenlijk is het niks waard.

Hoevel stallen staan er? Sloop er 2, stuk van de bak af en ik weet vrij zeker dat er vast nog wel een aantal m² ongebruikt is die je erbij kan trekken en dan heb je tenminste al 1 kleine paddock... Al beter dan niets ;) Maar da's natuurlijk niet realistisch.

Uitloopjes aan de boxen is trouwens echt niet voldoende. Daar kunnen ze geen sprintje in trekken, niet spelen met andere paarden...

Huur desnoods 's zomers ergens een wei waar ze inkunnen en leg 2 paddocks aan. Dan zal er al veel meer animo zijn.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:18

Als er voor bijna alles nog bijbetaald moet worden, wat is dan het nut van de vraagstelling?
Het is dus in feite de huur van een stalruimte en een rijbaan. Verder niks. Het is heel veel op basis van doe het zelf.
De meeste stallen hebben een prijs waar veel van het apart genoemde al in zit. Tja, en geen weidegang of paddock? is dat tegenwoordig niet wettelijk verboden? (wie weet dit?)
Het klinkt mij niet aantrekkelijk. Voor mensen die eigen weilanden hebben, maar geen stal en rijbaan, is het misschien een optie. Maar dan moeten die mensen wel steeds heen en weer, en dat moet dan qua tijd maar net uitkomen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:24

Flooreke schreef:
Geen weidegang en geen paddocks vrees ik, de paarden kunnen wel eens in de piste losgelaten worden...
Het binnen/buiten zetten kan door ons worden gedaan.

al zou ik gratis bij je kunnen staan zou ik het nog niet doen. Een paard kan toch niet 24/7 op stal staan en er alleen maar uit komen om bereden te worden. Ken je de nieuwe wet nog niet?

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:11

rOcky_lofz schreef:
dus die 4 paarden staan ook zo'n 22-23 uur per dag in de stal ?

Nee, die gaan elke dag op de weides naast het huis. Ik kan er niet aan doen dat de staleigenaar zijn weides niet ter beschikking wil stellen.. Ik plaats deze annonce in zijn naam maar ik mag wel de commentaar slikken!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:48

Waarom voel je je dan aangesproken als het niet jouw plan is? Mensen hier reageren op jouw vraag, jij deed het lijken alsof het jouw plannen waren.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:54

Ik zou zeggen.. Laat de eigenaar bedenken wat hij wil vragen en er zelf achter komen dat niemand er wil staan. Voor jou is dit toch niet relevant...

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:20

Joh, ze stelt een vraag voor de eigenaar van haar verzorgpaarden. Dit is niet haar idee.

Als ik het goed begrijp staan zijn paarden wel op de wei maar wilt hij de wei niet beschikbaar stellen voor eventuele pensionklanten. TS: ik zou doorgeven aan de eigenaar wat je hier hebt gehoord. Ik denk (en hoop) dat er maar weinig mensen een stalling willen voor hun paard waar het niet of nauwelijks naar buiten kan. Ik heb overigens niet gestemd omdat ik ook vind dat het niets waard is.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 21:28

marianr schreef:
Joh, ze stelt een vraag voor de eigenaar van haar verzorgpaarden. Dit is niet haar idee.

Als ik het goed begrijp staan zijn paarden wel op de wei maar wilt hij de wei niet beschikbaar stellen voor eventuele pensionklanten. TS: ik zou doorgeven aan de eigenaar wat je hier hebt gehoord. Ik denk (en hoop) dat er maar weinig mensen een stalling willen voor hun paard waar het niet of nauwelijks naar buiten kan. Ik heb overigens niet gestemd omdat ik ook vind dat het niets waard is.

Bedankt, jij begrijpt me tenminste! Ik leg dit alles voor aan de eigenaar!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:31

marianr schreef:

dat heeft ze in het begin niet gezegt :\ daardoor reageert iedereen op deze manier

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:42

Dat klopt, maar je kunt ook reageren zonder meteen de TS 'aan te vallen' (ik zet het bewust tussen haakjes want ik vind het nog meevallen hier). Even doorvragen en het is duidelijk dat het niet voor haarzelf is. Dat had ze misschien duidelijker in haar beginpost moeten zetten maar heeft ze ws niet zo bij stil gestaan.

TS: dat kun je inderdaad het beste doen. Als hij dan toch zijn stallen wilt verhuren dan komt hij er zelf achter dat daar (hopelijk) maar weinig interesse voor is. Verder niet jouw probleem.
Laatst bijgewerkt door MRV_2016 op 13-07-12 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:42

Iedereen reageerd gelijk dat ze niets willen betalen omdat het paard dan niet naar buiten kan.
Hier op de manege komen de paarden in de winterperiode ook niet buiten, maar toch staan alle stallen vol.
Ik wil mijn paard ook de hele dag het hele jaar naar buiten, maar schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat dus niet belangrijk vinden.
En een stal op de manege kost geloof ik al ronde de €250,- per maand

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:48

Komen de paarden echt de hele winter niet buiten? Ook niet even in de bak of paddock? Ts heeft het hier overigens wel over helemaal niet naar buiten (zomer en winter). Er is wel gesproken over paddocks, maar die zijn er nog niet als ik het goed heb begrepen.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 22:07

marianr schreef:
Komen de paarden echt de hele winter niet buiten? Ook niet even in de bak of paddock? Ts heeft het hier overigens wel over helemaal niet naar buiten (zomer en winter). Er is wel gesproken over paddocks, maar die zijn er nog niet als ik het goed heb begrepen.

Klopt, nog geen paddocks. Ik leg volgende week dot topic aan de eigenaar voor om hem te laten inzien dat er totaal geen interesse is in stallingen zonder weidegang. En heb het ook al gehoord dat manegepaarden nooit buitenkomen in de winter. Maar de onze dus wel, hebben 2 weides naast het huis waar de paarden overdag steeds opstaan. En had het idd misschien duidelijker moeten zeggen in het begin maar had deze reacties dan ook niet echt verwacht doch zijn ze terecht.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:24

marianr schreef:

Paddocks hebben ze niet eens. Ze hebben nu sinds kort wel een stapmolen, maja voorheen was die er dus niet.
En dus kwamen ze de hele winter niet buiten, alleen om te rijden.

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:42

Tja, zo zie je maar dat er toch animo voor is..... mijn plek zou het niet zijn.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:48

denk dat het qua prijs vooral ligt aan de regio, wat zit er in de buurt qua stalling en wat vragen die per maand? Wat zijn daar de faciliteiten en in hoeverre verbeterd/levert deze locatie in op de bestaande stallen? Er zullen vast mensen zijn die hun paard op zo'n stal zetten, het zou mijn ding ook niet zijn maar dat betekent niet dat niemand er zou willen staan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:06

Al kreeg ik er 100 euro in de maand boven op vindt ik het nog niet waard.
Al zullen er zeker mensen zijn die hier wel willen stallen als de prijs hier naar is dus daarvoor moet je kijken wat gebruikelijk is in de regio met weidegang en daar moet je sowieso onder zitten en dan denk ik dat 75 euro nog hoog is omdat je voor alles zowat apart moet gaan betalen.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 00:02

NoekAa_ schreef:
denk dat het qua prijs vooral ligt aan de regio, wat zit er in de buurt qua stalling en wat vragen die per maand? Wat zijn daar de faciliteiten en in hoeverre verbeterd/levert deze locatie in op de bestaande stallen? Er zullen vast mensen zijn die hun paard op zo'n stal zetten, het zou mijn ding ook niet zijn maar dat betekent niet dat niemand er zou willen staan.

Supertoffe regio om lange wandelingen te maken! 100'en kleine paadjes en 2 bossen om in te wandelen.Stal zelf ligt er middenin.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:16

wat zou ik er voor over hebben ? niks.. € 0,00

zou het mijn paard niet willen aan doen ;)

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 06:28

Flooreke schreef:
Supertoffe regio om lange wandelingen te maken! 100'en kleine paadjes en 2 bossen om in te wandelen.Stal zelf ligt er middenin.

Wat bedoel je met wandelen? Mag je hier als ruiter ook met je paard rijden of zijn het gewone wandelpaden?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 07:28

Ik denk dat als de eigenaar wat paddocks en evt weien maakt hij meer kans krijgt op pensionklanten.
De rijbak is te klein voor wedstrijdruiters, dus hij moet gokken op recreatieruiters, hoewel ook die vast wel een keer in de bak willen rijden.

Ik denk dat de eigenaar dus weinig kans maakt op pensiongasten, beter kan hij er een leuk geitenweitje van maken ofzo.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:37

Pally schreef:
Ik wil mijn paard ook de hele dag het hele jaar naar buiten, maar schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat dus niet belangrijk vinden.

Er zijn ruiters die het rijden idd belangrijker vinden dan het welzijn van het paard. Maar zulke ruiters eisen dan wel een binnenbak van 20 op 60 (of twee), een grote buitenbak, goede pistebodem, alles all-in (uitmesten, voer etc.), afspuitplaats met solarium en vul het lijstje zelf maar aan. Die kiezen dan voor luxe voor de mens.

Hoe TS de stal hier beschrijft is er geen luxe voor het paard en geen luxe voor de ruiter. Ik denk niet dat je die stallen zo makkelijk vol krijgt.

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 15:30

Gini schreef:
Pally schreef:

Er zijn ruiters die het rijden idd belangrijker vinden dan het welzijn van het paard. Maar zulke ruiters eisen dan wel een binnenbak van 20 op 60 (of twee), een grote buitenbak, goede pistebodem, alles all-in (uitmesten, voer etc.), afspuitplaats met solarium en vul het lijstje zelf maar aan. Die kiezen dan voor luxe voor de mens.

Hoe TS de stal hier beschrijft is er geen luxe voor het paard en geen luxe voor de ruiter. Ik denk niet dat je die stallen zo makkelijk vol krijgt.

Stallen zijn wel groter dan anders en piste valt goed mee qua grootte hoor, maar inderdaad echte wedstrijdruiters zullen hier niet aan hun trekken komen vrees ik.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:17

Ik zou er niet willen staan omdat ik op zijn minst mijn paard in de zomer een paar uur in de wei op gras wil hebben en in de winter ook elke dag overdag gewoon naar buiten.

Je kunt misschien €75,- kaal per maand vragen als de paarden elke dag, de hele ochtend of middag! in een groepje in de bak vrij mogen lopen en dat buiten, binnen zetten en voeren wordt gedaan.

Als je kosten van hooi en stro er dan bij op telt kom je uit op stallingskosten van:

hooi: 20 pakken per maand zonder weidegang, €50,-
stro: veel op stal, dus meer stroverbruik, 20 pakken per maand €30,-
samen ongeveer: €155,- per maand exclusief krachtvoer.

Het bijhuren van een stukje wei voor de zomermaanden in de buurt zou de stalling al aantrekkelijker maken, en dus het buiten zetten in de bak of een paddock voor enkele uren per dag.