ik heb zelf ook een schimmel.
- Iedere dag de drollen uit de stal
- dekentje
- iedere dag goed poetsen
- glansspray werkt vuil aftotend
- reinigingsspray (voornamelijk cowboy magic green spot remover werkt heel goed en ik ben ook te spreken over leovet) ik poets eerst het meeste vuil er af, dan spray ik de vlek nat en dan wrijf ik het op met een droge handdoek. zo gepiept
- zo'n schuursteen/poetsblok
- wassen met biotex(poeder) en warm water (niet te vaak ivm huidvet)
- wassen met zilvershampoo (kan je kopen bij de drogist) wel goed insmeren anders krijg je paarse vlekken.
Ik vind een schimmel echt ideaal. Ze zijn niet viezer dan andere paarden, je ziet de eventuele vlekken alleen beter. Maar dingen zoals stof zie je weer niet zo goed op een schimmel, bij mijn andere paard irriteer ik me altijd aan het stof op zijn vacht, ik kan wel aan de gang blijven met poetsen haha
XxXHorsezXxX schreef:Bij houden is al het halve werk. Goed poetsen, en inspuiten met antiklit wil ook weleens helpen, dan blijft er minder vuil op plakken. Als hij echt schoon moet zijn (bv voor een keuring of wedstrijd): wassen met Zilvershampoo van de Kruidvat, en de overgebleven gele vlekjes insmeren met talkpoeder (terwijl de haren nog vochtig zijn) kan helpen.
Hey die tip ken ik nog niet! mag je er daarna dan niet meer overheen met een borstel? Want die talkpoeder blijft zeker een beetje los op de vacht liggen? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het er dan uit ziet!
Heeft iemand een foto?