Tips om een schimmel echt wit te krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:46

Er zijn echt zoveel topics over volgens mij, maar altijd leuk om ervaringen van andere te lezen.

ik heb zelf ook een schimmel.

- Iedere dag de drollen uit de stal
- dekentje
- iedere dag goed poetsen
- glansspray werkt vuil aftotend
- reinigingsspray (voornamelijk cowboy magic green spot remover werkt heel goed en ik ben ook te spreken over leovet) ik poets eerst het meeste vuil er af, dan spray ik de vlek nat en dan wrijf ik het op met een droge handdoek. zo gepiept
- zo'n schuursteen/poetsblok
- wassen met biotex(poeder) en warm water (niet te vaak ivm huidvet)
- wassen met zilvershampoo (kan je kopen bij de drogist) wel goed insmeren anders krijg je paarse vlekken.

Ik vind een schimmel echt ideaal. Ze zijn niet viezer dan andere paarden, je ziet de eventuele vlekken alleen beter. Maar dingen zoals stof zie je weer niet zo goed op een schimmel, bij mijn andere paard irriteer ik me altijd aan het stof op zijn vacht, ik kan wel aan de gang blijven met poetsen haha

XxXHorsezXxX schreef:
Bij houden is al het halve werk. Goed poetsen, en inspuiten met antiklit wil ook weleens helpen, dan blijft er minder vuil op plakken. Als hij echt schoon moet zijn (bv voor een keuring of wedstrijd): wassen met Zilvershampoo van de Kruidvat, en de overgebleven gele vlekjes insmeren met talkpoeder (terwijl de haren nog vochtig zijn) kan helpen.

Hey die tip ken ik nog niet! mag je er daarna dan niet meer overheen met een borstel? Want die talkpoeder blijft zeker een beetje los op de vacht liggen? Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het er dan uit ziet!

Heeft iemand een foto?

AlexVB

Re: Tips om een schimmel echt wit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:54

Insmeren met houtskool en dan rustig uitpoetsen. Goedkoop en leuk voor het paard.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:57

Ja, zo doe ik dat ook in de winter. In de zomer wassen en in de winter met houtskool.

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:39

Mijn vriendin gebruikt gewoon een spons voor haar witte pony. En dan gewoon met water..

Andries24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 03:31

ik heb een jaar bij een haflinger stal stage gelopen en daar gebruikten ze blauwsel om de staarten zuiver wit mee te krijgen.maar ik vraag me af of dat wel goed is voor het haar.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:59

houtskool daar worden ze toch pikzwart van?

In de zomer spoel ik haar gewoon af met water en een spons maar nu en in de winter? Nu ze een deken op heeft wordt ze wel minder smerig. Ben blij dat ik geen wedstrijden rijd, zou niet weten hoe ik haar weer echt wit moet krijgen zonder af te spoelen met water?!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:18

Van Houtskool pikzwart? Alleen als je het laat zitten. Wel afborstelen natuurlijk..:)

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:31

Ik gebruik steentje en producten van leovet.
Maar elke dag rolt die haar behalve nu de piste modderig ligt