Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:ikke schreef:Men huren een minigravertje voor een weekend, gaven 200m sleuf, leggen 200m PE waterleiding, inkl tracing en voor het gemak gelijk een YMvK-as 4x2,5mm2 (of beter 4x6mm2) erbij, sleuf weer dicht gooien en klaar is kees.
Elke andere oplossing is op de lange termijn duurder omdat het veeeeeeeeel meer tijd kost........
I'm lost![]()
Kan wel even doorsturen naar de handyman, want die snapt het ongetwijfeld welMaar bevriest het dan in de winter niet te snel?
anneliesdj schreef:Haha ik zie nu echt zo'n rij strakke paddock's met houten omheining, rijp op de hekken, bevroren grasjes, bij elke poort een lampje, waterbakjes met lichte dampwolkjes erboven
Vreet zo'n systeem niet superveel energie?
siskeh schreef:Myca schreef:Ik werkte voorheen met een watertank van 1000 liter:
[ Afbeelding ]
Die vulde ik af en toe met slangen water, maar zoiets zou ook op een aanhangwagentje passen.
Deze hebben wij dus ook, maar dan op een karretje,
in de zomer gewoon kwestie van zo af en toe bijvullen.
In de winter rij je met het karretje er gewoon heen 2x per dag.
Ik denk dat het wel de goedkoopste oplossing is.
(mist je een auto/trekker/quad hebt die het kan trekken)
Sjors schreef:H2O-bag![]()
[ Afbeelding ]
Echt reuze handig. Ik moet ook elke winter 2/daags met emmers sjouwen (we hadden ze op een rollator staan) en ow elke dag had ik weer een ijsbaan liggen vanaf huis tot stal.
Heb toen later dus een H2O-bag gekocht, reuze handig, en ik kon mijn schaatsen thuis laten staan
Stybba schreef:Als het puur over de afstand zou gaan dan loop je alsnog een heleboel km's toch? En dan moet je ze ook nog eens terug zettenIk denk dat het makkelijkst zou zijn om een goed water-geef-systeem te hebben dan dat je de paarden 4x per dag versleept van stal naar paddock en terug.
belle_boef schreef:Grote jerrycans vullen terwijl ze al in de kruiwagen staan. Ik had 1,5/2 nodig voor een speciekuip. Konden 3 jerrycans in een grote kruiwagen.
amyz schreef:Hahaha we hebben sowieso al 3 hengsten dus die staan apart, dan 2 hele grote merries die al jaren dikke vriendinnen zijn dus die staan met zn 2en in een paddock, een vermoedelijk (vrijdag uitsluitsel) drachtige en inmiddels behoorlijk chagrijnige merrie die nu nog alleen staat... En dan nog een paar boxen vrij en een hoop interesse van mensen met hengsten![]()
Vandaar zo veel paddocks
stef schreef:Kan je niet gewoon een waterleiding trekken en elke paddock voorzien van een automatische drinkbak? Wij hebben hier in elke wei gewoon een drinkbak, niks geen gezeur, alleen in de winter, want dan gaat het water eraf ivm bevriezing, maar in de winter worden de weides toch niet gebruikt