(spoed) schopt je paard wel eens tegen de stalwand?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schopt je paard tegen stalwand? Oa met voeren/uit verveling

Poll eindigt op

ja
95 (56%)
nee
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 168

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:53

Mijn paard trap tegen de stal wanneer er voer aankomt, en in de ochtend wanneer hij (naar zijn idee) niet snel genoeg op de wei wordt gezet...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:54

Ik heb gestemd, als mijn merrie op stal staat schopt ze inderdaad met etenstijd tegen de wand.
Ze staat nu echter al een paar jaar 24/7 buiten, maar ik weet dat zodra ik haar op stal zou zetten ze het gelijk weer gaat doen.

sjouk_L

Re: (spoed) schopt je paard wel eens tegen de stalwand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:00

3 van de 11 paarden bij ons op de manege doen dit met voertijd, dat is dus 3 keer per dag brok en 3x per dat kuil. De andere paarden doen dit niet.
Mijn eigen paard doet dit nooit, omdat ze dit afgeleerd heeft, eerder wilde ze het nog wel eens tijdens het brokken voeren doen

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 20:29

Bedankt iedereen die heeft gestemd/gereageerd! Ik kan er in ieder geval al wat mee!
Maar anderen, stem vooral! Hoe meer, hoe beter :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:32

Bij ons doen 0 van de ca 25 paarden het. Paarden hebben bijna allemaal onbeperkt ruwvoer en tijdens het voeren ´s avonds en ´s ochtends heerst er rust, omdat ze meestal allemaal nog hebben.
Verder staan ze 10 tot 24 uur per dag buiten (afhankelijk van winter/zomer).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:39

Mijn paard deed het zo erg, dat de hele stal eraan ging.
Nu zijn de tralies tussen haar en haar buurvrouw dichtgemaakt, zodat ze elkaar niet meer kunnen zien.
(wel als ze hun hoofd naar buiten steken door het stalluik).
Gelukkig staan ze alleen 's nachts op stal.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:30

Van de 8 paarden paarden op onze stal schopt er geen enkele tegen de stalwand, ook niet tijdens voedertijd. Er is er wel ééntje die met zijn voorbeen over de vloer schraapt (maar dus niet tegen de wand)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:48

ik heb ja gestemd.

1van de 4 paarden, mijn eigen merrie.
Ze slaat als ze honger heeft en we met voer bezig zijn (voernijd/lelijk tegen nieuwe paarden) en dan slaat ze met achterbeen hard achteruit en raakt dan geregeld de staldeur, stalwand of de paal in de inloopstal.
Ze schraapt ook met haar tanden over de tralies. Ik denk dat ze dit soort onzingedrag heeft geleerd op de pensionstallen waar ze vroeger stond. Hier kan ze vrij heen en weer lopen, dus het is niet omdat ze opgesloten staat in de stal...

khally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:36

Mijn oude pony Loeky deed dat altijd. Hij stond bij mijn andere pony Khalifan op stal. Nu is Loeky er helaas niet meer.. :'( Maar nou heeft Khalifan het van hem 'overgenomen'.Loeky deed het altijd na het voeren als hij het op had, Khalifan nu dus ook.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:52

Bij ons schoppen van de 6 paarden er geen een tegen de wand. Heel soms maar dat gaat dan per ongeluk met rollen of rondlopen. Zijn er 3 vrij lomp :+
Ze krijgen elke dag (wanneer het weer het toelaat) weidegang van 8 tot 6 (slecht weer)of tot 8 à 9 met mooi weer.
De laatste dagen staan er 4 dag en nacht buiten. De andere 2 gaan 'savonds naar binnen wegens koliek gevoeligheid.
'swinters gaan ze per 2 in de paddock of op het koeienpad :D
Als ze op stal staan krijgen ze 3x per dag hooi (halverwege de ochtend, halverwege de middag en 'savonds rond 10 uur.)
Brok krijgen ze bijna niet (sobere rassen of bejaard) Wanneer ze wel brok krijgen is dit pas na gedane arbeid ;)
Mijn merrie krijgt momenteel wel brok / muesli bijgevoerd omdat zij met een veulen aan de voet staat.
De rest krijgt dan een klein handje muesli of een gedroogde boterham, zodat ze niet gaan zeuren ;)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:58

Mijn paard doet het om aandacht te krijgen. Als ik van hem wegloop of als ik eerst een ander paard meeneem. Hij staat verder de hele dag met een vriendje op het land. Ook als ik voorbij loop als hij buiten staat wil hij nog wel eens driftig gaan staan schrapen bij de uitgang. Aandachttrekkerij dus...

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:30

Van de drie heb ik er 1 die het doet, waarom? Hij staat 24/7 buiten met de mogelijkheid om binnen in de stal te gaan staan. Hij kan zomaar uit het niets met zijn voorbeen tegen de wand "kappen". Er zit geen regelmaat.

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:09

Bij ons schopt 1 van de 4 tegen de deur. Als meneer niet op tijd zijn eten krijgt, dat een ander paard een te lange knuffel of aandacht krijgt. Maar er zijn ook dagen dan doet hij het niet.