Te klein om een tweede pony erbij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:19

als je pony er toch niet de hele dag staat en in de winter al helemaal niet vind ik het groot zat, ik neem aan dat ze op de paddock bijgevoerd krijgen?
en verder ben ik het eens met de stelling; liever 2 pony'sop een klein stukje die bijgevoerd moeten krijgen dan eentje in zijn uppie met zat gras.

Jorex

Re: Te klein om een tweede pony erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:37

idd,ik ben het daar helemaal mee eens. Mijn pony heeft zelf dat grasloze stuk gemaakt, daardoor hij daar de hele nacht op stond en toen groeide er vanzelf niks meer. Het is nu een beetje modderig, maar hij kan droog staan, nu mijn ouders overhalen en een goede prijs zien te bedenken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 19:02

Heb alles even ongeveer opgemeten, maar ben bang dat de stal ietsje te klein is voor twee die is namelijk 3,5 diep en 1,5 breed ongeveer. Stuk zonder gras is 11 bij 11 ongeveer, iets groter. De vier kleinere weilandjes zijn 8 bij 9 ongeveer, waarbij die 8 langs het hek met de buren loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:46

Is dat echt een stal of een uitloopstal

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:09

2 shetties kunnen daar best in schuilen, liggen word wat anders.
miss is het een idee om voor het stalletje nog een stukje te bestraten zodat het stuk waar ze droog kunnen staan wat groter is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 21:15

het is een schuilstal, waar ze kunnen schuilen als het regent en ze in de niet met gras stukkie staan.
Dat zou misschien handig zijn ja, want mijn shet heeft nu blubberhoeven die ik regelmatig controleer op wondjes.

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:20

Ik heb geen idee.. maar hoe zou je er 1 bij willen doen..
Op je profielstaat dat het een hengst is ??

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 21:24

een ruin kan wel. En het is niet voor mezelf maar voor mijn pony en dan van iemand anders die hem nog wel komt verzorgen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:50

Goed dat je verder info vergaart TS. Ik heb geen flauw idee of dat stuk waar je pony op staat genoeg is voor 2. Ik kan me er eigenlijk niet goed een voorstelling van maken. Ik zou hoe dan voor een maatje gaan. Dat kale stuk kan je oplossen door in het voorjaar als je pony er niet op staat in te zaaien.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 21:53

ja, maar dan heeft hij de ochtend en de nacht maar een ruimte van 3,5 bij 1,5 en dat vind ik toch persoonlijk een beetje weinig, dus, houd het mooi zo, het fungeert nu als het droog is als een soort van mini bak waarin ik hem kan laten springen over lage hindernissen. Vind het op zich best handig.
Maar kunnen twee pony's dan goed samen in een ruimte dat maar 8 bij 9 is?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:03

Weet je, als ik het zo hoor lijkt het maar een klein stukkie en zijn er daardoor eigenlijk maar twee opties. En dat is helaas of toch verkopen zodat hij ergens iets meer ruimte heeft en een maatje of een groter stuk land zoeken waar hij met een ander ponytje kan staan. Bij jullie in de regio is toch genoeg land te huur voor een klein prijsje??

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:04

die 3,5 bij 1,5 is toch zijn inloopstal? dus dan staat hij er toch sowieso nooit de hele nacht in?
dat inzaaien zou ik niet doen, is imo vespilde moeite en geld, en het is juist fijn om een paddock te hebben om verschillende redenen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:11

Oh zijn de de afmetingen voor de de inloopstal? Ik dacht het stuk waar ze overdags op kunnen staan. Als het zo'n klein stukkie is lijkt inzaaien wel een goed idee. Ze lopen het vanzelf weer kapot in de winter maar hebben voldoende gras in de zomer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 07:07

de inloopstal is 3,5 bij 1,5
de paddock is 11 bij 11
en de vier stukjes wei zijn 8 bij 9.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:28

Beestje alleen is helemaal niks, als ik jouw was zou ik de paddock voorzien van zand zodat ze daar droog kunnen staan, in de bagger is het maar een sneu zaakje anders in de winter :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:55

Tis best wel klein maar beter met z'n twee dan alleen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:37

't Is wel erg klein. Maar alleen staan is ook niet goed. Ik heb begrepen dat dit een hengst is? Dan is de ruimte te klein om er een andere pony bij te zetten. Die ander moet genoeg ruimte hebben om aan de hengst te kunnen ontsnappen, mocht deze toch vervelend gaan doen (heb daar helaas ervaring mee).

Dus: een grotere wei zoeken/maken (dus je hele wei paddock maken ofzo) en dan je pony met een maatje huisvesten. Zoals het nu is, is niet dierwaardig.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 12:58

dan heeft ie geen gras meer, maar laat het zo want mijn ouders willen absoluut geen tweede erbij, zelfs al is de pony van iemand anders die hem dan hier zet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:25

Jammer dat je ouders geen besef hebben van wat de behoeftes zijn van een pony. Zelfs de dierenbescherming voert hier campagne voor;
Afbeelding
Je ouders zijn in mijn ogen geen dierenvrienden. Daar kan jij niets aan doen hoor. Je bent nu eenmaal niet oud genoeg om hierover te beslissen. De optie verkopen zodat hij bij een maatje kan staan lijkt nu de enige overgebleven optie. Maar dat zullen je ouders waarschijnlijk ook wel niet willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:27

Het schijnt dat paarden zelfs liever 24/7 binnen staan mét maatje dan 24/7 buiten zonder maatje (hoe ze dat onderzocht hebben, geen idee, maar goed).
Ik zou dus eens een goed gesprek met je ouders aangaan. Laat ze desnoods dit topic lezen :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 13:32

ik ga gewoon op zoek naar een maatje voor hem, het kan me niet veel schelen wat ze ervan denken, hoop dat het lukt met hem samen met een ander in zo'n kleine ruimte en anders toch maar kijken of de ballen weer ingedaald zijn/

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:46

Fennadev schreef:
dan heeft ie geen gras meer, maar laat het zo want mijn ouders willen absoluut geen tweede erbij, zelfs al is de pony van iemand anders die hem dan hier zet.

Tja, dat lijkt me minder belangrijk dan gezelschap! Dan voer je meer hooi bij.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 13:49

nee, maar ik kan niet zomaar grote veranderingen aanbrengen in de wei, het is mijn wei niet maar die van mijn ouders.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:51

Is er niet een boer in de buurt met meer grond en waar je er evt. 2 op kan zetten?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 13:57

nee, die gebruiken hun land voor de koeien en wat moeten wij dan met ons eigen land?