is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:15

Tinka schreef:
Mijn paarden staan bij mijn ex en als hij op vakantie gaat past er ook iemand op het huis en de paarden. Als je het leuk vind, zou jij dat misschien ook wel kunnen doen. Het is op Goeree-overflakkee, meebrengen eigen pony geen probleem. Er is een strandje en bos op loopafstand en je kan er erg leuk buiten rijden. Er is genoeg te doen in de omgeving. Het gaat dan om de verzorging cvan 2 paarden die in de wei staan en 1 kat.

klinkt goed! ga vanavond eens kijken hoe lang dat met de trailer rijden is, zou er dan mogelijkheid zijn tot lenen van een paard? en is die dan ook mak genoeg dat ik veilig mijn dochter en haar pony kan begeleiden? zie dat het in zeeland is, is daar ook echt bos? want strand rijden we hier al dagelijks :o

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:34

Mijn eigen paarden zijn nog niet bereden, maar ik zou kunnen vragen aan iemand in het dorp of zij een paard te leen weet. Er is bos, wel aangelegd bos en veel polder, lekker rustig. Je kan ook bij de slikken rijden. Het is trouwens geen Zeeland, maar Zuid-Holland.

odilia

Re: is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:42

Toevallig niemand zin om op mijn dieren in Hongarije te passen zodat mij vriend en ik even naar Ned. kunnen???

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:44

Er is een organisatie waar je je aan kan melden dan kan je ook zien waar ze een oppasser nodig hebben.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:40

Mijn ouders hebben vorig jaar voor het eerst oppas gezocht bij zo'n bemindelingsbureau. Dit was wel een iets luxere dan de 'goedkoopste' die je kunt vinden. De oppassers moesten verplicht 50+ zijn en niet meer werken, zodat ze verantwoordelijksheidsgevoel hadden, geen kinderen meekwamen, tijd hadden en weet ik veel. Ons huis werd ook volledig gescreend (moesten alles schoongemaakt hebben voor die mensen kwamen en huis moest ook aan bepaalde eisen voldoen om die mensen een topweek te geven, haha). De mensen die in ons huis kwamen werkten al jaren voor dat bureau en ze waren ook speciaal uitgezocht op dat ze kennis hadden met de dieren die wij hebben (vissen, 20 konijnen, 2 katten). Tevens hebben mijn ouders eerst kennis met ze gemaakt en gekeken hoe ze met de dieren omgingen.

Het kostte volgensmij wel behoorlijk wat. Vast bedrag per dag, inschrijving en reiskosten van bemiddelaar en de oppassers. Maar het is mijn ouders erg goed bevallen. Ze kwamen ook weer terug in een schoon huis en alle dieren zagen er goed uit.

Ik denk dus zeker wel dat er vraag naar is. Maar inderdaad zijn paarden wel een iets grotere verantwoordelijkheid dan katten/konijnen.
Ik persoonlijk zou ook eerst kennis willen maken voordat ik iemand op mijn beesten zou laten passen. Maar ik zou nooit iemand met mijn paard op stap durven te laten gaan. Paard is volledig te vertrouwen, maar ik zou geen rust kunnen vinden als ik denk aan wat er allemaal zou kunnen gebeuren. Maar dat zit denk ik ook in mijn eigen aard. Ik durf een verzorger ook niet aan, er zijn zat mensen die wel een verzorger hebben en dus misschien ook wel tijdens vakantie de zorg uit handen durven geven.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:31

Ja hoor!
Wij zoeken zo iemand voor in september. Onze paardjes, hond, twee katten en twee nijntjes blijven thuis als wij op reis gaan.
Tis wel in België :-)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:38

Er zal vast vraag naar zijn maar persoonlijk zou ik mijn dieren nooit voor langere periode toevertrouwen aan een (bijna) vreemde
Ik zou me zo veel zorgen maken dat ik niet van m'n vakantie zou genieten :o

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:41

Ik ben zo'n oppasser. Het is een beetje via via gegaan, mijn nicht werkte als secretaresse voor iemand van de rijvereniging. Die vroeg haar of ze niet iemand wist om op het huis te passen en zij noemde mijn naam. En mijn naam kende hij al van de rijvereniging.

Dat gezin is jaaaaaren niet meer met zijn allen weggeweest, maar nu moesten ze wel naar familiegedoe in het buitenland. Dus ik heb een paar dagen opgepast. Dat is ze zo goed bevallen dat ik er nu gemiddeld twee keer per jaar ben voor een paar dagen tot twee weken.

Ik pas dan op een fries, een shet, kippen, katten, twee vogels en twee st. Bernard honden. En het huis natuurlijk. Het is best veel werk, maar wel leuk, en ik verdien een leuk zakcentje bij.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 11:08

odilia schreef:
Toevallig niemand zin om op mijn dieren in Hongarije te passen zodat mij vriend en ik even naar Ned. kunnen???

meen je dat?! :o

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 11:09

Fleur1984 schreef:
Ja hoor!
Wij zoeken zo iemand voor in september. Onze paardjes, hond, twee katten en twee nijntjes blijven thuis als wij op reis gaan.
Tis wel in België :-)

maar dat valt zeker niet in een vakantie dan fleur?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 11:10

unamie schreef:
Er zal vast vraag naar zijn maar persoonlijk zou ik mijn dieren nooit voor langere periode toevertrouwen aan een (bijna) vreemde
Ik zou me zo veel zorgen maken dat ik niet van m'n vakantie zou genieten :o

in principe denk ik dat je de eerste x idd lastig zal vinden, maar als ik een leuke stek vind dan zou ik daar graag vaker oppassen dus dan is t "vreemde" snel af :D

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:12

girlyggirl schreef:
odilia schreef:

meen je dat?! :o

Ja dat meer ik echt :D
Als je meer info wil stuur me een pb of zie: http://www.bokt.nl/markt/ad/53884/oppas ... -hongarije

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 22:18

:D
odilia schreef:

meen je dat?! :o[/quote]

Ja dat meer ik echt :D
Als je meer info wil stuur me een pb of zie: http://www.bokt.nl/markt/ad/53884/oppas ... -hongarije[/quote]

heb gereageerd in je topic :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:02

Bij ons komt een bokker oppassen. Ze is deze maand langs geweest om kennis te maken samen met haar man en dochter.

Wij kunnen met vakantie en zij mogen gebruik maken van ons huis (Eifel) en voor de paarden zorgen.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:09

Als het goed is ben ik al voorzien van een bokker!
Er heeft ook eerder een bokker bij mij op mij dieren gepast voor 2 maanden, dit ging super!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:17

Miisschien maar eens een lijst opstellen van betrouwbare bokkers.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:06

Wij deden het via een organisatie maar bleek ook een bokker te zijn, is heel erg tegen gevallen helaas. Gelijk nooit meet zo iets gedaan, dus kijk wel uit.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:20

ok, positieve en negatieve reacties dus... ms is een lijst idd wel een idee :D

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:26

nou..ik ben al een tijdje aan het twijfelen hoe ik onze vakanties ga regelen. Wij hebben drie ponies, twee honden, twee katten, kippen en een fantastisch (efteling)huisje in de bossen in brabant. Tot nu heeft er een goede vriendin opgepast, omdat ik het best wat vind om vreemden in huis te halen en de verantwoordelijkheid aan een vreemde over te laten. Maar goed, zij kan niet altijd en eigenlijk zouden we best wat vaker wegwillen. Ik zou ook best graag wat ervaringen willen horen van anderen.
Heb ook al eens aan een uitwisseling gedacht, ben benieuwd en volg dit topic ff mee.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:39

Hier ook altijd problemen met de vakantie. Met 2 paarden en 6 honden( okay, 2 chihuahua's en 4 honden) is het niet makkelijk een oppas te vinden en een pension is haast duurder dan onze hele vakantie. Heb helaas ook slechte ervaringen gehad. Een paard met krom ijzer, een oppas die halverwege het uitmaakte met haar vriend en terug naar mama ging ,iemand die totaal niet met honden kom omgaan..etc..Voorlopig blijven we dus gewoon lekker thuis,maar als ik een betrouwbaar iemand zou weten zou dat een uitkomst zijn..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:58

Krom ijzer kan gebeuren. De mijne loopt op het moment ook met een krom ijzer.

Ik heb een buurvrouw waar je altijd op terug kan vallen. Ik heb 1 pony in pension staan, die eigenaar is ook vaak aanwezig.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:12

Jawel..maar ijzer stond haaks en paard liep daar een halve week op..niet fijn kan ik je vertellen en niks in de gaten gehad :) Als ik een vakantie oppas zoek, dan wil ik wel iemand met een beetje "oog " voor dieren, die het opvalt als er iets niet klopt..

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:23

Wij zochten ook een vakantie-oppas. Dat resulteerde in reacties van mensen die graag wilden oppassen, maar reiskosten plus onkostenvergoeding vroegen. Dan zouden we ruim tweehonderd euro kwijt zijn voor drie dagen oppas. Die mensen heb je dus ook: die een gratis vakantie willen en er nog geld bij toe willen krijgen. Enigste wat ze hoefden te doen was onze hond uit te laten. (samen met hun eigen drie honden die ze ook nog mee wilden nemen)

Wij zijn toen helemaal afgestapt van het idee van een vakantie-oppas. Maar ik ga dit topic wel in de gaten houden. Wie weet, voor volgend jaar, zijn er nog wel lieve bokkers :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:30

celticpony schreef:
nou..ik ben al een tijdje aan het twijfelen hoe ik onze vakanties ga regelen. Wij hebben drie ponies, twee honden, twee katten, kippen en een fantastisch (efteling)huisje in de bossen in brabant. Tot nu heeft er een goede vriendin opgepast, omdat ik het best wat vind om vreemden in huis te halen en de verantwoordelijkheid aan een vreemde over te laten. Maar goed, zij kan niet altijd en eigenlijk zouden we best wat vaker wegwillen. Ik zou ook best graag wat ervaringen willen horen van anderen.
Heb ook al eens aan een uitwisseling gedacht, ben benieuwd en volg dit topic ff mee.

Kan die eventuele oppas bij jou ook een eigen paard mee nemen?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:25

catalyst1 schreef:
Jawel..maar ijzer stond haaks en paard liep daar een halve week op..niet fijn kan ik je vertellen en niks in de gaten gehad :) Als ik een vakantie oppas zoek, dan wil ik wel iemand met een beetje "oog " voor dieren, die het opvalt als er iets niet klopt..

Daar heb je gelijk in.
Ik vertrouw erop dat 'mijn bokker'dat wel allemaal ziet. Ook omdat ik daar zelf heel scherp op ben.
Mijn buurvrouw mag mijn pony ook rijden. Ik denk dat ze dat die week ook wel doet.

Mijn buurman zag een poos geleden het veulen bewegingsloos op het land liggen, hij is meteen gaan kijken of het nog leefde.
Bij mij in huis komt Manfredie.
Sumiry is hier al twee x op vakantie geweest (vakantiehuis), die vertouw ik het ook wel toe.