poesmoes schreef:Hoe zit het met de stalling? (was niet nodig volgens verkoper)
Wij hebben een stal maar wat met de ondergrond? Momenteel liggen daar tegels, daaronder gewone grond.
Een stal is wel fijn als ze er zelf in en uit kunnen lopen, als het slecht weer is of heel warm dan maken die van mij dankbaar gebruik van de stal. Ik heb rubberen tegels in de stal liggen, in de zomer leg ik er niets op, dan kunnen ze prima in de wei slapen. In de winter is het nat in de wei en heb ik er strokorrels in liggen, zodat ze altijd droog kunnen liggen.
Dan de voeding? (geen extra voeding nodig volgens de verkoper)
In de winter dan ook niet? Wat extra kan toch geen kwaad of wel?
Ik voer het hele jaar hooi bij, maar die van mij lopen beperkt op het gras in verband met hoefbevangenheid. In de winter ga je er niet aan ontkomen, er zit dan te weinig in het gras en je zult hooi bij moeten voeren. Die van mij voer ik een vitamine supplement bij.
Voor in de winter zou geen deken nodig zijn, wat denken jullie?
Een deken hebben de meeste gezonde paarden niet nodig, als ze voldoende ruwvoer hebben en een plek om te schuilen dan kunnen ze het meestal prima zelf regelen. Ik heb nog geen zieke paarden gehad door de kou.
Alvast bedankt!
Julie
Verder zou ik echt kijken of het mogelijk is om er een pony bij te stallen, desnoods een pensionklantje die haar pony bij jullie wil neerzetten. Een jonge pony heeft opvoeding van andere paarden nodig, mijn pony heeft op jonge leeftijd ook alleen gestaan en nu is ze echt een bitch naar andere paarden toe. Gelukkig staat ze nu alweer jaren samen met mijn andere pony's en ze is daar zo door opgeknapt. Een schaap of geit kan dat in mijn ogen niet compenseren, daarnaast vind ik het voor een geit of schaap ook sneu als ze alleen met een pony staan.