ANKY pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:10

SinelliB"]
Ik heb zelf een ANKY-pad, het is echt een super-ding, je ziet ook dat als je paard zweet dat de plekken waar het zadel het meest op de rug drukt droog blijven.
[/quote]

Die droge plekke ontstaan op plaatsen waar het zadel "knijpt" dat is juist slecht en heeft niets met je onderlegger te maken.

[quote="mandybeauty schreef:
Aan een schapenvachtshabrak heb ik ook al een lopen denken, maar wordt het dan niet heel warm om dat dek met rijden en dan vooral in de zomer of valt dat allemaal wel mee. Of bedoelde je met schapenbontje gewoon een onderlegger?


Ik heb een onderlegger van echt schapenvacht die ik tussen mijn zadel en dekje heb liggen zodat ik hem niet zo vaak hoef te wassen.
Echte vacht ventileerd erg goed en is volgens de Bit de beste drukverdeler.

Jetta

Berichten: 3989
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 20:35

Ik vraag me eigenlijk af, of zo'n PAD ook lekker zit bij paarden met een hoge schoft...?

callippo

Berichten: 3218
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 21:40

Hee Mandy, ook al hier Knipoog

Ik heb geen Anky of Polypad, maar een CAMA ofzow. 2de hands gekocht en bevalt ook prima. Wel heb ik de ANKY pads gezien bij een winkel in belgie en het bovenmateriaal voelde erg stevig en mooi aan. Dekje was ook lekker dik! maar ik kan geen vergelijking maken met de polypad, want die ken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:08

Ik heb een Polypad en mijn katten zijn er heel erg blij mee. Ik gebruik hem nu namelijk als kattenslaapplaats Haha!.

Ik kocht hem toen mijn zadel wat iets ruim zat (paard was toen heel erg teruggevallen). Nu hij weer is bijgekomen past de Polypad simpelweg niet meer onder het zadel. Het zadel past perfect en als dat het geval is kun je juist beter maar kiezen voor een zo dun mogelijke onderlegger. Ik rijd daarom ook altijd met een gewoon shabrak. Anders maak ik mijn zadel als het ware smaller, waardoor het misschien gaat knellen...

Die Ankypad schijnt dunner te zijn dan de Polypad. Daarom zou ik eerder voor de Ankypad gaan. Ik vind ze wel heel mooi trouwens, en lekker makkelijk want je hoeft niet telkens je shabrak vast te maken (liever lui dan moe Bloos)

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 22:19

Ik heb sinds vorige week een Anky Pad gekocht en ben er onwijs over te spreken! Ik heb de babyblauwe kleur gekocht!! Ze liggen goed en blijven mooi tot nu toe, heb er ook al in het bos mee gereden, geen probleem hoor!

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 09:20

callippo schreef:
Hee Mandy, ook al hier Knipoog

Ik heb geen Anky of Polypad, maar een CAMA ofzow. 2de hands gekocht en bevalt ook prima. Wel heb ik de ANKY pads gezien bij een winkel in belgie en het bovenmateriaal voelde erg stevig en mooi aan. Dekje was ook lekker dik! maar ik kan geen vergelijking maken met de polypad, want die ken ik niet.


Ja ik zit hier toch al weer een tijdje. Maar kun je voor mij een foto maken van die CAMA (is zeker voor je barefoot) en dan naar mij mailen?
Dus jij denkt dat die Anky wel geschikt zou zijn voor buitenritten.
de meningen zijn hier zeel verdeeld.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 09:34

Zelf rij ik met een polypad en dat bevalt goed, behalve dat ik inderdaad merk dat de pad erg nat en dus ook snel vies wordt door het vele zweten van mijn Tinker. Interessant topic voor mij ook want ik ben erover aan het denken er een ANKY pad bij te kopen.

callippo

Berichten: 3218
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:21

mandybeauty schreef:

Ja ik zit hier toch al weer een tijdje. Maar kun je voor mij een foto maken van die CAMA (is zeker voor je barefoot) en dan naar mij mailen?
Dus jij denkt dat die Anky wel geschikt zou zijn voor buitenritten.
de meningen zijn hier zeel verdeeld.


Ehm, zou kunnen maar heb nu ff geen digicam.
Hij ligt inderdaad onder mn barefoot.

Voordeel van de pad is dat hij veel vocht opneemt en het paard onder het zadel vrijwel droog is. Nadeel is dat je hem zeker in de winter 2 dagen moet laten drogen (alstie buiten ligt) voor je hem weer kan gebruiken Boos!

Heb je de pads zelf nog niet in het echt gezien?

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:29

Ik heb de hele dikke variant van die Polly pads. Een heerlijk ding maar sinds Den nog wat meer spieren gekregen heeft en dus wat breder geworden is past z'n zadel niet helemaal lekker meer met dat Polly pad. Dus zodra mijn portemonai dat toe laat ga ik op zoek naar een wat dunner Polly pad of misschien een Anky pad. Maar ik ben bang dat Dennid z'n zadel veel te klein is voor een Anky pad(een 15" vhz zadeltje op een shet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 12:44

Ik heb een Ankypad gehad maar weer verkocht, ik vond het absoluut geen prettig ding.
Hij bleef niet mooi in de kamer getrokken zitten maar trok steeds strak over de schoft, bovendien vond ik hem veel zweteriger dan een normaal schabrak.

pantarhei

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:05

Anky pad schijnt niet goed te passen onder zadel met lange zweetbladen als de Passier GG, heb ik vorige week begrepen.

Samantha_

Berichten: 10847
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:08

Past een anky pad wel onder een vz zadel?

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 13:55

Ik heb Lia's pad onder mijn vzh zadel gehad.
Hij bleef op zich wel zitten, maar ik vond Bill er wel behoorlijk onder zweten
Afbeelding
Dit was na een half uurtje springen, niet eens intensief

Samantha_

Berichten: 10847
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:39

O dat is wel erg nat ja.
Wat kost een anky pad eigenlijk, weet iemand dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:44

Ik heb er 52 euro voor betaald, maar heb hem ook al voor 49,95 zien liggen.
Ik vind de keluren en de stof er wel erg mooi uitzien.

Samantha_

Berichten: 10847
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:46

O dat scheelt wel ja. Ik kan er 1 tweedehands kopen, en ze wil er 45 euro voor hebben. Ik vind t dan best veel als je ze in de winkel kan kopen voor 49,95!

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 15:51

callippo schreef:

Ehm, zou kunnen maar heb nu ff geen digicam.
Hij ligt inderdaad onder mn barefoot.

Voordeel van de pad is dat hij veel vocht opneemt en het paard onder het zadel vrijwel droog is. Nadeel is dat je hem zeker in de winter 2 dagen moet laten drogen (alstie buiten ligt) voor je hem weer kan gebruiken Boos!

Heb je de pads zelf nog niet in het echt gezien?


Ja dat is dan wel minder. De Poly pad heb ik wel in het echt gezien en mijn oom heeft er zelf ook 1, maar die heeft 'm nog niet veel gebruikt dus kan mij daar nog weinig over zeggen. De anky pad heb ik alleen nog in de winkel zien, maar er toen niet veel aandacht aan besteed.
Vandaar dat ik nu de menigen van anderen vraag.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:19

Je paard zweet wel erg ja, maar da's niet alleen onder het zadel zie ik, ook op de hals enzo.

Maar ik ben BR shabrakjes gewend, die zijn heel dik. (lijkt mij ook fijner voor de rug) maar ik vind de anky pad er gewoon heel dun uitzien. Of dat ook zo is weet ik niet.

callippo

Berichten: 3218
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:44

Billy schreef:
Ik heb Lia's pad onder mijn vzh zadel gehad.
Hij bleef op zich wel zitten, maar ik vond Bill er wel behoorlijk onder zweten
Afbeelding
Dit was na een half uurtje springen, niet eens intensief


haha, hij zweet ook over de rest van zijn lichaam!
Maar het zweet is duidelijk niet opgenomen door de pad.

Wel zie ik een zorgelijk droog plekje net naast de schoft. Dit kan een teken zijn dat het zadel daar knelt! (al is het op de foto moeilijk te beoordelen of het echt een droge plek is of slechts haren die de andere kant op staan) FF in de gaten houden!

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 16:51

Zijn er verder geen meningen meer over de Anky en poly pad?
Nu blijkt dat er bij de poly pad verschillende diktes zijn, dus daar moet je dan ook weer rekening mee houden.

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:19

mandybeauty schreef:
Nu blijkt dat er bij de poly pad verschillende diktes zijn, dus daar moet je dan ook weer rekening mee houden.


Idd, ik heb echt een super dikke. En dan past mijn zadel niet meer. Met een dun sjabrakje wel. Dus mijn dikke Poly pad ligt in de kast.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 18:00

pantarhei schreef:
Anky pad schijnt niet goed te passen onder zadel met lange zweetbladen als de Passier GG, heb ik vorige week begrepen.

Ik heb een GG en een Daaleman, beide met extra lange zweetbladen en het past goed hoor.

Belker

Berichten: 15384
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:41

Ik wil graag zo een donkerbruine ANKY pad, maar helaas voor mij, Boos! als ik zo een pad op Joris leg is Joris bijna verdwenen. Wel een goedkope oplossing, Ipv een ANKYdeken, een ANKYpad als deken *LOL*
Even een stukje uit een mail van de ANKYsite:
"Op dit moment hebben wij helaas geen zadeldekje in de Cobmaat. Deze staan ook nog niet op het programma, omdat we er niet veel vraag naar hebben."

Dus jongens, ga zeuren om de ANKYpad in Cobmaat Haha!

callippo

Berichten: 3218
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:22

Kheb gister ff de ANKY-pad opnieuw bekeken en hij viel me eigenlijk heel erg tegen! De bovenstof is prachtig, maar hij doorstaat de "vingernageltest" absoluut niet (veel te dun dus) Misschien heb ik in Belgie per ongeluk 2 dekjes op elkaar getest ofzo :S

Ik zag net op een website http://www.paardenshop.nl/polypads voor 26,70 euro.

mandybeauty
Berichten: 595
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 11:42

callippo schreef:
Kheb gister ff de ANKY-pad opnieuw bekeken en hij viel me eigenlijk heel erg tegen! De bovenstof is prachtig, maar hij doorstaat de "vingernageltest" absoluut niet (veel te dun dus) Misschien heb ik in Belgie per ongeluk 2 dekjes op elkaar getest ofzo :S

Ik zag net op een website http://www.paardenshop.nl/polypads voor 26,70 euro.


Hmm dat valt dan weer tegen, maar misschien zijn er hier ook wel dikte varianten.
Maar die poly pads van €26,70 had ik ook al gezien, maar vraag mij af waarom hun ze voor bijna de helft kunnen verkopen. Denk zelf omdat het een extra lang model is. Het komt zelfs onder de singel te zitten. Lijkt mij nou ook niet bepaald fijn.