Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morrow_Less schreef:Ik lees dat veel mensen een buitenbak willen en later pas een binnenbak (eventuele uitbreiding) maar ik had een ontwerp in gedachten waar de binnenbak centraal gelegen ligt en de stallen er rond ?
Lijkt jullie dit een ideaal ontwerp ?
Morrow_Less schreef:Ik was nog vanplan om buiten de stal thuis te werken half tijds
Dit valt nog te zien of het mogelijk is of om dit te combineren; anders word de stam inderdaad groter
Feanyth schreef:Vind het wel een beetje non-respectvol om zo een vooroordeel te creëren richting de meeste pensioenstallen en ruiters en amazones. Vind dit erg jammer. Resultaat is dat er dus geen gehoor wordt gegeven naar beide kanten toe.
Geef toe dat er erg weinig stallen zijn richting groepshuisvesting. Maar het opbouwen van een gewone stal is al erg kostbaar. Het opbouwen van een stal met voldoende ruimte voor groepshuisvesting is nog veel kostbaarder en nog moeilijker rendabel te krijgen.
Het gaat nu eenmaal om geld. Het is niet bedoeling dat een stal wordt gebouwd, om vervolgens erop het risico te lopen dat je failliet wordt verklaard naar 2 jaar.
Een regionale marktonderzoek is wel erg belangrijk bij het kiezen van de juiste type stalling.
Dit is aan de topicmaster zelf.
Feanyth schreef:Geef toe dat er erg weinig stallen zijn richting groepshuisvesting. Maar het opbouwen van een gewone stal is al erg kostbaar. Het opbouwen van een stal met voldoende ruimte voor groepshuisvesting is nog veel kostbaarder en nog moeilijker rendabel te krijgen.
Het gaat nu eenmaal om geld. Het is niet bedoeling dat een stal wordt gebouwd, om vervolgens erop het risico te lopen dat je failliet wordt verklaard naar 2 jaar.
Feanyth schreef:Groepshuisvesting is naar mijn idee alleen mogelijk met paarden die vanaf jongs af aan in een groep zijn opgegroeid en zijn gebleven. Daarbij hoeft het nog niet geschikt te zijn voor ieder paard. Ons moderne rijpaard is niet meer hetzelfde paard van een x aantal eeuwen (of meer) geleden.
Zeker, ontken niet dat er hier en daar verbeteringen wel handig zijn, ook voor de gezondheid in zowel lichamelijk gestel als mentaal voor het paard. Maar dit is kan niet geforceerd worden veranderd in een periode van bijvoorbeeld een maand of een jaar.
Qua groepshuisvesting is dit voor veel paarden niet meer geschikt doordat deze een zeer lange tijd geïsoleerd zijn geweest van groepshuisvesting.