shetlander kapsels!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:16

mijn verzorg shet heeft lange manen maar ... we doen er niks aan beetje borstelen meer niet het is wel mooi als het in een vlechtje zit je kan zoveel met de manen als het lang is,, missien gewoon een stuk er af zodat de manen geen dode punten meer hebben ,,,? als het dan niet beter wordt een manen kam maken staat altijd lekker stoer bij een shet

[url]C:\Users\Anne\Pictures\2012-06-04\111.jpg[/url]
[url]C:\Users\Anne\Pictures\2012-06-04\101.jpg[/url]

Flynn00

Re: shetlander kapsels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 22:55

mij lijkt een kort kapsel wel leuk!maar toen ik het aan mijn moeder voorstelde zei ze: waarom denk je dat paarden manen hebben? als ze ze niet nodig hadden hadden ze ze niet gehad...

dus nu zit ik te twijfelen of ik het wil doen.

lotteenjoy: ik kan je foto's helaas niet zien ;(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:14

Mijne krijgt niet echt lange manen, blijft op 1 lengte hangen en zijn enorm dik. Ik heb toen ik haar net had de boel helemaal eraf geknipt, omdat ze door schuren van die smerige sprietjes over hield. En dan op sommige plekken en niet de hele manen kam. Toen heb ik alles ala rasta-coop geknipt en laten groeien. Nu gaat het redelijk qua jeuk (geen muesli of bix krijgt ze meer).

Zo was het (werd nog erger door het schuren en opeten van de grote merrie)
Afbeelding

Geknipt
Afbeelding
Afbeelding

En nu si het zo ongeveer, heel veel langer wordt het niet. wel enorm dik.
Afbeelding

Helemaal als bezem houden heb ik wel aan gedacht, maar vond het niet mooi bij haar. Langere manen spreekt mij meer aan. Ik zou ze niet weer kort knippen, of het moet weer moeten vanwege echt lelijk en ongelijk zijn.

daisyhot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:31

bij mijn shet was het eerst heel kort! uiteindelijk hebben we het lang laten groeien :) en het is nu superlang! :')

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:37

dieuwertje_ schreef:
mij lijkt een kort kapsel wel leuk!maar toen ik het aan mijn moeder voorstelde zei ze: waarom denk je dat paarden manen hebben? als ze ze niet nodig hadden hadden ze ze niet gehad...

dus nu zit ik te twijfelen of ik het wil doen.

lotteenjoy: ik kan je foto's helaas niet zien ;(

Nee dat klopt, ze kunnen de vliegen er mee wegjagen. Maar anderszijds, mijn pony staat met 4shetten op de wei, en onder die dikke manen zweten ze zo ontzettend erg dat ze gewoon kale broeierige plekken krijgen. Dat lijkt mij nou ook niet echt fantastisch. Je kan ze in principe het beste na de zomer dan knippen (kort) en voor de zomer sterk uitdunnen.. 's Winters hebben ze de manen niet nodig om vliegen weg te jagen, in de zomer wel maar een hele dikke bos is dan ook niet prettig. Dan is het wel zo fijn als je ze uitdunt.

SecretMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:20

ik zou het zonde vinden om het helemaal kort te knippen want het duurt aardig lang voordat het weer is aangegroeid :j
misschien een klein stukje eraf?

marjan1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:25

HTM schreef:
die van mij heeft het ook rechtop gehad

[ Afbeelding ]

zijn nu, na een jaar weer helemaal lang, maar wel mooi en dik

dat is leuk!

marjan1991

Re: shetlander kapsels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:26

kort knippen of echt lang laten groeien, en dan nu vlechten of iets dergelijks:)