weide en stal en paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 19:43

Ragdollcat schreef:
Bo_Cassey schreef:
Gewoon kijken wat jouw kosten gaan zijn met de verhoogde prijzen, en dat in rekening brengen. Dat is alleen onkostenvergoeding, en het paard staat dan dus eigenlijk gratis omdat je geen winst maakt.

Dat lijkt me redelijk. Je bent geen liefdadigheidsorganisatie, kom nou toch..... Ik wou dat bij mij al het werk voor niets werd gedaan!

Ja vind ik ook.

Ze mogen blij zijn dat de pony tot nu toe gratis stond.

Je kan ook per baal stro/hooi/zaagsel door hun bij jou laten kopen als ze het nodig hebben, dan hebben ze zelf de kosten in de hand en zien ze ook eens dat het jou geld kost, dat jij ook voor die dingen betalen moet bij de leverancier.

Bah ik vind het profiteurs die eigenaars.

weetje eerst had ik er niet zo moeite mee in het begin kwamen ze wel maar nu ik de hoefsmidt ook betaal en alles moet regelen en ze niet zeggen van wij kopen nu wel voer, en ik voor alle kosten ga op draven is het gewoon niet leuk meer ik heb van me zelf 3 ponys nu ben ik 350 permaand kwijt dat is voer zaagsel huur van de wei dan is het wel fijn als hun wat mee betalen toch is het zo raar als ze eerst gratis stonden dat ik nu geld ga vragen ik had in het begin betere afspraken moeten maken maar ik dacht hun te helpen en wie weet doen ze daar ook wel wat voor trug maar nee verkeerd ingeschat

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:47

In feite hebben ze de pony gewoon bij je gedumpt?
Als hun de afspraken niet nakomen die gemaakt zijn dus het zorgen voor kuil. Zou ik toch veel duidelijker zijn en zeggen je gaat volgende maand betalen anders zet ik de pony bij jullie voor de deur. Bedoel je hebt afspraken gemaakt maar als hun die niet nakomen dan blijf je toch niet gek.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 19:53

Tigra_ schreef:
In feite hebben ze de pony gewoon bij je gedumpt?
Als hun de afspraken niet nakomen die gemaakt zijn dus het zorgen voor kuil. Zou ik toch veel duidelijker zijn en zeggen je gaat volgende maand betalen anders zet ik de pony bij jullie voor de deur. Bedoel je hebt afspraken gemaakt maar als hun die niet nakomen dan blijf je toch niet gek.

jav dat had ik ook in me gedachten ik heb al 2x de hoefsmidt betaald nog geen geld terug gezien en ze staan al vanaf december bij mij ik kende ze al een tijdje dacht dit komt allemaal wel goed en het gaat mij er gewoon om als ik nu aan geef dat het duuder wordt zo en alles voor de pony betaal en daarom een vergoeding wil zn ze boos niet reageren ik heb nu zo iets ze kunnen hem beter op halen of is dat raar wacht tot morgen of als ik dan nog niet gebeld ben of dat ze terug hebben gemaild dan wil ik dat ze hem op halen geef ze tot 13 jullie de tijdt om wat anders te zoeken of kan dit niet op deze manier

flashdance4

Re: weide en stal en paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 19:56

sorry van de schrijf fouten kan daar niks aan doen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:58

Helaas gebeurd het wel vaker dat paarden gedumpt worden. Jammer maar ik zou ze echt duidelijk maken om hem zsm op te halen en dat je hem anders bij een bepaalde datum bij hun aan de deur knoopt. Dat jij zo goed was om hem in ruil voor kuil bij jouw op de wei te laten en de zorg op je te nemen hoeven ze niet van te profiteren en ben bang dat dit met vriendelijk en zachte woordjes niet gaat helpen gezien ze nu al te lui zijn om te betalen voor het kuil en hoefsmid.
Dus ik zeg kort maar krachtig en vooral niet in gaan op excuses van hun, het is hun pony dus hun probleem. Als ze zich niet aan afspraken houden ben ik bang dat ze dat in toekomst ook niet gaan doen en je er dus beter een punt achter zet. Want als zouden ze nu wel over de brug willen komen misschien gaat dat goed voor een aantal maanden en zit je weer met de gebakken peren.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:02

Tigra_ schreef:
Helaas gebeurd het wel vaker dat paarden gedumpt worden. Jammer maar ik zou ze echt duidelijk maken om hem zsm op te halen en dat je hem anders bij een bepaalde datum bij hun aan de deur knoopt. Dat jij zo goed was om hem in ruil voor kuil bij jouw op de wei te laten en de zorg op je te nemen hoeven ze niet van te profiteren en ben bang dat dit met vriendelijk en zachte woordjes niet gaat helpen gezien ze nu al te lui zijn om te betalen voor het kuil en hoefsmid.
Dus ik zeg kort maar krachtig en vooral niet in gaan op excuses van hun, het is hun pony dus hun probleem. Als ze zich niet aan afspraken houden ben ik bang dat ze dat in toekomst ook niet gaan doen en je er dus beter een punt achter zet. Want als zouden ze nu wel over de brug willen komen misschien gaat dat goed voor een aantal maanden en zit je weer met de gebakken peren.

ja daar dacht ik ook aan ben te behulpzaam naar hun geweest en het is toch raar dat je nu geen antwoordt krijgt .en daar komt nog bij ik ben iemand die gauw over zich heen laat lopen. maar bedankt voor je advies ik ga morgen proberen weer kontackt te zoeken met ze via telefoon of mail met het veroek of ze voor 13 jullie de pony op willen halen. laat je het wel weten hoe dit af loopt goed meschien heb ik nog advies nodig

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:06

Ik denk dat je beter niet kunt beginnen met zeggen dat alles duurder is geworden. Dat doet er in feite niet toe. Ze moeten gewoon betalen wat is afgesproken, duurder of niet. En anders inderdaad pony eruit.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 16-06-12 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:07

Ben erg benieuwd hoe ze het gaan oppakken succes in ieder geval!
Waar die van mij staat is ooit ook een paard gedumpt. Wel zonde voor het beestje mooie praatjes hebben dat ze het goed voor hadden met het beestje. Naar de slacht kon altijd nog. Uiteindelijk heeft het paard een ongelukje gehad. Gebeld, hij zou zo snel mogelijk komen want hij was erg bezorgd end en zou het paspoort brengen. Nou hij is er nooit meer geweest.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 16-06-12 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:08

LindyH schreef:
Ik denk dat je beter niet kunt beginnen met zeggen dat alles duurder is geworden. Ze moeten gewoon betalen wat is afgesproken, duurder of niet. En anders inderdaad pony eruit.

oke maar of ik alles nog terug kan krijgen dat betwijfel ik

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:09

Okee, hij mocht in principe dus hooguit een paar weekjes logeren totdat ze een ander plekje hadden.
Toen dat niet door ging zouden ze voor kuil zorgen voor het beestje, maar dat hebben ze ook niet gedaan en nu laten ze jou en het diertje gewoon barsten en hebben ze hem eigenlijk bij je gedumpt...wat een waardeloze lui _-:(

Mensen die dit normaal vinden die zijn al niet helemaal sociaal tussen de oortjes dus dit kon wel eens erg lastig worden.

Ik denk dat je een paar opties hebt:

Je kunt gewoon heel simpel zeggen hoe het is: de pony zou hier tijdelijk staan en het is nu lang genoeg geweest, hij moet *datum* weg zijn anders knoop ik hem bij jullie aan het hek.

Of als je hem op zich wel bij jou wilt houden, dan zeg je dat als zij willen dat het diertje nog langer bij jou blijft, ze er wel de kosten voor moeten betalen. En dan noem je je prijs. Willen ze dat niet dan kunnen ze hem op komen halen en zo niet dan knoop je hem *datum* bij hen aan het hek. Wees dan niet verlegen om heel duidelijk te verlangen dat ze voor de 1e van de nieuwe maand, elke keer betalen voor die maand. En ze mogen ook best de kosten vergoeden die je al gemaakt hebt voor het beestje qua stalbedekking / voeding / verzorging.

Vind je dit allemaal maar vervelend om te doen en wil je het diertje zelf houden, stel dan voor dat jij de eigenaar van het diertje wordt, dan zijn zij er vanaf en kun jij hem zelf houden of er eventueel een fijn nieuw baasje voor zoeken zodat je er ook vanaf bent en nog wat van de gemaakte kosten terug kunt krijgen wellicht...?

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:12

Tigra_ schreef:

dankje wel hoop dat het gauw opgelost is kan hier niet zo goed tegen slaap er zelfs niet .

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:15

pmarena schreef:
Okee, hij mocht in principe dus hooguit een paar weekjes logeren totdat ze een ander plekje hadden.
Toen dat niet door ging zouden ze voor kuil zorgen voor het beestje, maar dat hebben ze ook niet gedaan en nu laten ze jou en het diertje gewoon barsten en hebben ze hem eigenlijk bij je gedumpt...wat een waardeloze lui _-:(

Mensen die dit normaal vinden die zijn al niet helemaal sociaal tussen de oortjes dus dit kon wel eens erg lastig worden.

Ik denk dat je een paar opties hebt:

Je kunt gewoon heel simpel zeggen hoe het is: de pony zou hier tijdelijk staan en het is nu lang genoeg geweest, hij moet *datum* weg zijn anders knoop ik hem bij jullie aan het hek.

Of als je hem op zich wel bij jou wilt houden, dan zeg je dat als zij willen dat het diertje nog langer bij jou blijft, ze er wel de kosten voor moeten betalen. En dan noem je je prijs. Willen ze dat niet dan kunnen ze hem op komen halen en zo niet dan knoop je hem *datum* bij hen aan het hek. Wees dan niet verlegen om heel duidelijk te verlangen dat ze voor de 1e van de nieuwe maand, elke keer betalen voor die maand. En ze mogen ook best de kosten vergoeden die je al gemaakt hebt voor het beestje qua stalbedekking / voeding / verzorging.

Vind je dit allemaal maar vervelend om te doen en wil je het diertje zelf houden, stel dan voor dat jij de eigenaar van het diertje wordt, dan zijn zij er vanaf en kun jij hem zelf houden of er eventueel een fijn nieuw baasje voor zoeken zodat je er ook vanaf bent en nog wat van de gemaakte kosten terug kunt krijgen wellicht...?

ik wil best dat beestje over nemen vindt haar zielig voor dat ze bij mij kwam was ze mager nu heeft ze een dik buikje. maar hun zeggen dat ze gek op haar zn en geen afstand willen doen had dit al eerder gevraagt ze kijken alleen niet naar haar om snap dat het raar is dat je om geld vraagt maar hun regelen ook geen kuil betalen de hoefsmidt niet dat is toch ook raar

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:16

flashdance4 schreef:
Tigra_ schreef:

dankje wel hoop dat het gauw opgelost is kan hier niet zo goed tegen slaap er zelfs niet .

Dat snap ik ik hoop ook voor je dat het snel opgelost worden en dat ze de pony gewoon komen halen de rest van het verschuldigde bedrag betalen.
En dat je ze nooit mee hoeft te zien. Sommige zijn nu eenmaal geen paard waard.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:17

Tigra_ schreef:
Waar die van mij staat is ooit ook een paard gedumpt. Wel zonde voor het beestje mooie praatjes hebben dat ze het goed voor hadden met het beestje. Naar de slacht kon altijd nog. Uiteindelijk heeft het paard een ongelukje gehad. Gebeld, hij zou zo snel mogelijk komen want hij was erg bezorgd end en zou het paspoort brengen. Nou hij is er nooit meer geweest.

jeetje dat is toch niet normaal waarom doen mensen zo raar en waarom dumpen ze zo makelijk hun paard

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:18

Welnee joh, hoe kom je er nou bij dat geld vragen raar is :P

Zij willen dat hun pony bij jou staat, dan moeten ZIJ daar voor betalen :j

Willen ze dat niet, dan kunnen ze de pony op komen halen (na betaling van de gemaakte kosten) of jij wordt de eigenaar van het beestje (wel goed op papier zetten met beide handtekeningen).

Heel simpel hoor, ze kunnen dan kiezen.

Ik denk dat die mensen zich nu rot lachen dat jij voor hun paardje opdraait en het hun geen cent kost, je wordt echt ontzettend in de maling genomen door deze nare mensen :=

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:22

flashdance4 schreef:
Tigra_ schreef:

jeetje dat is toch niet normaal waarom doen mensen zo raar en waarom dumpen ze zo makelijk hun paard

Ja en van sommige mensen verwacht je het absoluut niet maar goed is uiteindelijk goed gekomen stalhouder heeft het paard verkocht. En zelfs toen eerst de eigenaar gecontacteerd dus 1 dag voor het dier opgehaald zou worden. Z'n vrouw pakte de telefoon aan hij moest sowieso terug bellen of hij het en nu mee eens was of niet. Je raad het al zelfs dat ene telefoontje was teveel. Maar onder tussen wel allang een nieuw paard die daar in tegen ook nog een op een vrij luxe stal kan verblijven dat dan weer wel.
Sommige kan je toch niet volgen.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:31

pmarena schreef:
Welnee joh, hoe kom je er nou bij dat geld vragen raar is :P

Zij willen dat hun pony bij jou staat, dan moeten ZIJ daar voor betalen :j

Willen ze dat niet, dan kunnen ze de pony op komen halen (na betaling van de gemaakte kosten) of jij wordt de eigenaar van het beestje (wel goed op papier zetten met beide handtekeningen).

Heel simpel hoor, ze kunnen dan kiezen.

Ik denk dat die mensen zich nu rot lachen dat jij voor hun paardje opdraait en het hun geen cent kost, je wordt echt ontzettend in de maling genomen door deze nare mensen :=

ja dat denk ik ook lekker goed koop een pony hebben en je hebt er geen om kijken aan.
ben blij als dit allemaal achter de rug is

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:14

Ik zie het probleem niet :? Als jouw verhaal klopt, dan is het toch zo simpel als wat? Iedereen, ook ik, zegt hetzelfde; het is normaal om een vergoeding te vragen.
Dus waarom blijf je dan terug komen op alle dingen die ze niet goed doen, per bericht komen er weer nieuwe dingen bij? Jij bent degene die het in stand houdt, het is toch jouw weide, dus jouw zeggenschap.
Stoppen met hun de kwaaie piet toe te schuiven en ga voor jezelf actie ondernemen, probleem opgelost.

En schrijffouten?? Iedereen kan punten en komma's zetten. Dat lukte jou in je eerste post ook nog een stuk beter.
Ik ga niet meer de moeite nemen om die ellenlange zinnen te lezen :n
In elk geval succes ermee!

Ik vind trouwens wel dat iedereen erg ver mee gaat in het verhaal over de "slechte" eigenaren, we horen het verhaal maar van een kant he. TS moet gewoon haar zaakjes regelen en dan ligt de verantwoordelijkheid weer bij de eigenaren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:11

Zaakjes goed regelen komt helaas niet van 1 kant Grit. Pony zou er tijdelijk staan....en is niet weggehaald.
Er zou kuil geregeld worden.....is niet gebeurd.
Net zoals je niet zelf het geld uit de portemonnee van iemand kunt trekken, ook al heb je er recht op.

TS heeft afspraken gemaakt maar die zijn niet nagekomen, eigenaars van het beestje zijn ook niet bereikbaar....hoe het verhaal verder precies ook zit, mensen die zo om gaan met hun paardje en degene die ze geholpen heeft om het diertje even tijdelijk op te vangen, dat zijn sowieso geen sympathieke gasten :n

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:14

Je vraagt geld, en als ze niet betelen voor ...... moeten ze verhuizen.
Simpel is simpel...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:16

Jij moet zorgen dat jij jouw kosten eruit hebt van alle spullen die je gebruikt.
Het is toch van de zotte dat je hun pony op jouw kosten aan het vreten moet houden.
En anders kunnen ze per dirrect vertrekken, eens kijken of dit op een andere plaats ook lukt.
Ze zijn gewoon van jouw aan het profiteren, ze vinden het wel lekker zo.
Dan kun je net zo goed een shetje erbij nemen als jouw pony dan alleen zou komen te staan.
Gewoon met die mensen om tafel en zeggen ik wil bijv. 125 euro per maand hebben en als ze dit niet betalen moeten ze vertrekken, punt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:37

Pmarena, klopt helemaal als het zo is gegaan en dat weten we dus niet.

Of de eigenaren nemen hun verantwoordelijkheid niet en maken misbruik van TS omdat ze niet assertief genoeg is of TS heeft destijds met andere afspraken de pony onder haar hoede genomen en wil daar nu op terug komen of het zit daar nog ergens tussenin of het is nog helemaal compleet anders.

Feit blijft dat het over TS haar grond gaat, zij een gesprek aan moet gaan dat er dingen veranderd zijn en ze een vergoeding gaat vragen om die en die reden. En dan is het de keuze van de eigenaren of de pony blijft.

En ik heb het gevoel dat dit het grootste obstakel voor TS is, het gesprek aangaan en op haar strepen gaan staan. En dat zijn ook lastige dingen, maar het zal moeten om de situatie te veranderen.
TS zal duidelijk moeten zijn in haar verwachtingen naar de eigenaren toe, wat betreft bijdragen in de kosten, bijdragen in de zorg, het delen van de verantwoordelijkheid enz. Ik krijg het gevoel dat ze niet eerder niet heeft gedaan en het nu een hele grote drempel is geworden.

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 11:07

ik heb dat wel gedaan en er zn dingen blooft zo als dat hun kuil zouden regelen en als ik ziek ben of in het weekend dat er geholpen wordt met mesten. maar goed ik heb de knoop al door gehakt en geef ze 3 weken de tijdt om de pony op te halen heb er geen zin meer in

flashdance4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 11:11

jesito schreef:
Jij moet zorgen dat jij jouw kosten eruit hebt van alle spullen die je gebruikt.
Het is toch van de zotte dat je hun pony op jouw kosten aan het vreten moet houden.
En anders kunnen ze per dirrect vertrekken, eens kijken of dit op een andere plaats ook lukt.
Ze zijn gewoon van jouw aan het profiteren, ze vinden het wel lekker zo.
Dan kun je net zo goed een shetje erbij nemen als jouw pony dan alleen zou komen te staan.
Gewoon met die mensen om tafel en zeggen ik wil bijv. 125 euro per maand hebben en als ze dit niet betalen moeten ze vertrekken, punt.

ben te aardig geweest naar hun toe denk ik. maar had van hun wel anders verwacht vor dat de pony kwam kende ik de mensen al en waren altijdt aardig maar nu het anders wordt leer je de mensen pas kenen bedankt voor je advies heb de knoop door gehakt en ze moeten voor 13 jullie de pony op halen ik heb zelf 3 ponys dus die staan niet alleen vindt het wel sneu voor die pony maar helaas is het niet anders

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:52

Grit schreef:
Pmarena, klopt helemaal als het zo is gegaan en dat weten we dus niet.

Of de eigenaren nemen hun verantwoordelijkheid niet en maken misbruik van TS omdat ze niet assertief genoeg is of TS heeft destijds met andere afspraken de pony onder haar hoede genomen en wil daar nu op terug komen of het zit daar nog ergens tussenin of het is nog helemaal compleet anders.

Feit blijft dat het over TS haar grond gaat, zij een gesprek aan moet gaan dat er dingen veranderd zijn en ze een vergoeding gaat vragen om die en die reden. En dan is het de keuze van de eigenaren of de pony blijft.

En ik heb het gevoel dat dit het grootste obstakel voor TS is, het gesprek aangaan en op haar strepen gaan staan. En dat zijn ook lastige dingen, maar het zal moeten om de situatie te veranderen.
TS zal duidelijk moeten zijn in haar verwachtingen naar de eigenaren toe, wat betreft bijdragen in de kosten, bijdragen in de zorg, het delen van de verantwoordelijkheid enz. Ik krijg het gevoel dat ze niet eerder niet heeft gedaan en het nu een hele grote drempel is geworden.

Is ook zo, TS zal heel duidelijk op haar strepen moeten gaan staan, en als iemand zich ervan bewust is dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zitten, dan ben ik het wel :j

Maar hoe het ook zit: de eigenaren van deze pony pakken dit zodanig aan dat de TS zich nu klöte voelt, die mensen hadden zelf al het fatsoen moeten hebben om te zorgen voor vergoeding van de kosten, daar hoort de TS helemaal niet achter aan te hoeven zitten :n

Neem daarbij de reden waarom het dier bij haar gekomen is, en dat TS de eigenaar niet kan bereiken....dat zegt natuurlijk wel heel erg veel over de soort mensen waar het om gaat :=