jackyline schreef:Heerlijk lijkt mij.
Zeker als je zelf ook mag komen kijken hoe het met hem gaat en de winter kan je afwachten hoe het gaat.
Mijn fjord(24) staat ook gewoon buiten met bomen en een muur als schuil mogelijkheid en ik heb voor in de winter nu een regendeken
gekocht omdat ze veel energie stopt in de wintervacht en daardoor wat schraal de winter uit komt.
Mijn pony komt altijd wel goed de winter door. Maakt een goede vacht aan, maar behoudt daarbij wel genoeg energie. Het is een welshje en een hele sterke pony. Hij is af en toe nog best druk, maar hij vind werken onder het zadel gewoon niet leuk meer. Elke dag als ik hem naar het weiland breng staat hij te popelen, en langzaam lopen kan hij dan niet. Voor mij een hint dat hij gewoon graag buiten wilt blijven. Als ik hem haal komt hij wel, alleen maar omdat hij weet dat er dan voer in zijn bak ligt. Het gras daar is niet veel soeps en mag ook niet dag en nacht buiten blijven, dus hij krijgt nu wel krachtvoer. Maar dat is daar niet nodig, neem ik aan alleen ruwvoer