Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anastasia24 schreef:Kun je niet stukjes afzetten met prikpaaltjes en een draad? Dan krijgen ze bijv. iedere week een metertje. Een grasmaksertje op kan ook best helpen. Als ik jou was zou ik een kleinere paddock afzetten en zo nodig even omspitten, hoeft echt niet groot te zijn, van het voorjaar, als het fucaan lager is in het gras zou je strookbegrazing kunnen doen.
Lees je je even goed in mocht je je shetlanders aan schaffen? Er gaat een hoop meer verzorging, tijd en energie in zitten dan je zou denken en veel shetlanders hebben een andere verzoring nodig dan grote paarden.(zoals brokken, hooi behoefte, meer beweging, etc).
Poekkie schreef:Anastasia24 schreef:Kun je niet stukjes afzetten met prikpaaltjes en een draad? Dan krijgen ze bijv. iedere week een metertje. Een grasmaksertje op kan ook best helpen. Als ik jou was zou ik een kleinere paddock afzetten en zo nodig even omspitten, hoeft echt niet groot te zijn, van het voorjaar, als het fucaan lager is in het gras zou je strookbegrazing kunnen doen.
Lees je je even goed in mocht je je shetlanders aan schaffen? Er gaat een hoop meer verzorging, tijd en energie in zitten dan je zou denken en veel shetlanders hebben een andere verzoring nodig dan grote paarden.(zoals brokken, hooi behoefte, meer beweging, etc).
Dat lijkt mij een beter idee.
Want sorry TS - ik lees gewoon aan alles in je posts dat je nog erg jong bent en die shet op een wei absoluut niet goed gaat komen.
Norah_horses schreef:Hoii!
Ik wil dus graag 2 shetlanders kopen.
Maar het enige wat we kunnen doen als huisje voor de shetlanders zijn : 1 stalletje waar ze in kunnen staan, en het stalletje staat in een wei. Is dat genoeg voor 2 shetjes? Ik geef ze te eten, gewoon hoe je een normaal paard verzorgd, alleen hebben ze een wei en een stalletje. Ze krijgen gewoon de zelfde verzorging als grote paarden en ik ga ze ook leren springen en vrijheidsdressuur leren. Maar is een weitje en een stalletje genoeg voor 2 shetjes? Alvast bedankt als iemand antwoord.
Doeggg!