Wat vind jij een reële prijs voor deze stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Re: Wat vind jij een reële prijs voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:38

Hier kost een stalling met eigen uitmesten en buiten en binnen zetten 230 maar dat is met binnenbak denk dat je wel rond die prijs kan zitten

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:40

Ik ga mee met Superpony, ik zou ook niet te hoog starten qua prijs. Ik heb op meerdere stallen gestaan in de omgeving van de TS en voor hetgeen zij bied wordt gemiddeld 180,- gevraagd. Voor 40e meer heb je hier stallen met Aghterbergbodems en/of binnenbak.

Ben benieuwd waar de stal precies komt TS, klinkt nl erg goed en ik ben zoekende :D

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:16

Dandir, het gezellige westvlaanderen is ook niet mis hoor ;-). Maar wie weet ooit in de toekomst. Limburg te paard was alvast super! ;-)

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:08

inesje15 schreef:
Dandir, het gezellige westvlaanderen is ook niet mis hoor ;-). Maar wie weet ooit in de toekomst. Limburg te paard was alvast super! ;-)

weet ik wel, zit iedere zomer rond Lissewege, Uitkerke, Zuienkerke ; benijd je daarvoor zeker ! Heb altijd gezegd dat als ik de lotto win, ik me zo'n prachthoeve in die omgeving aanschaf...... :j

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:38

Tis nu ook niet die coté dat ik zit, eerder Roeselare / Ieper. ;-)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:51

Ik zou er toch wel 250 a 300 euro voor over hebben hoor. Ik de omgeving waar ik woon, zijn prijzen verschrikkelijk duur en wat je er voor krijgt is ook niet alles. Ik zou direct naar jou verhuizen TS, het is alleen wat ver, vanuit Antwerpen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:04

Ik wil niet flauw zijn, maar voor die prijs verhuur je het niet. Je moet wel weten wat er in deze buurt is en wat je voor mensen wilt hebben. Ik vind het dus onzin om vanuit Antwerpen iets te roepen als je deze omgeving niet kent.

Als je hier in de randstad zit en wat kan bieden zijn die prijzen zeker normaal. het kan zelfs nog hoger.

Kom je een beteje achteraf ergens en is je stal simpel, zijn de prijzen hier vrij laag. Ligt er ook aan wat je bied.

Kom je weer in een mooiere omgeving en is je stal simpel kom je op genoemde prijzen. Komt er van allerlei luxe bij zoals binnenbak stijgt de prijs enorm.

Je kan hier staan vanaf 100 euro voor een kale stal, 175 all in tot 300+ met alles erop en eraan.

Dan komt erbij wat voor mensen je wilt trekken. D ene vind 175 echt genoeg om paardje overdag buiten te hebben en een bosritje te kunnen maken en de ander heeft 350 euro over voor paarden 4 uur op een paddock, dagelijks in de molen en een grote binnenbak met all in zorg.

de behoeftes liggen anders, dus ook wat men wil of kan uitgeven. Wil niet zeggen dat het 1 beter of slechter is dan het ander.

Zat stallen die betaalbaar zijn en toch teveel verloop hebben of geen beste naam. Anderen vinden het misschien geweldig, maar het trekt niet nieuwe klanten.

Een vaste groep mensen en paarden is ook wat waard als alles fijn verloopt. Kun je beetje een paar euro minder vragen en wel vol staan zonder slechte naam. Teveel stallen die continu op mp staan en boxen leeg hebben, dat moet wel betaald worden.

Ik heb in Almere gewoond en dan ben je verplicht om meer te betalen. Nu hebben wij 3 jaar in Drenthe gewoond en daar zijn de prijzen stukken lager. Nu dus in Ermelo en het is wisselend, maar er is ene redelijke vanaf prijs.
vanuit Almere zoekende naar stalling in Drenthe vond ik alles goedkoop. Maar in Drenthe is men die prijzen gewend en vond men 20 euro meer echt veel. Je kan dus nooit vanuit je eigen plaats oordelen over een andere plaats, daarvoor zijn de verschillen echt te groot, zeker in Nederland.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:08

Sorry superpony, je voelt je precies aangevallen. TS vraagt dan ook wat wij deze zouden geven. Hoef je echt geen drama over te maken :-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:09

Ik denk aan 225,00, klinkt goed, zou zo bij je willen staan

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:15

Tuurlijk is het zo dat TS vraagt wat een ieder er voor zou willen betalen, maar denk dat de vraag dan niet geheel reëel te beantwoorden is, daar een ieder vanuit zijn eigen omgeving zal antwoorden. Zoals Superpony ook zegt verschilt dat enorm per regio.

Hier op de veluwe hebben wij de luxe dat het hier prachtig is en relatief veel ruimte, maar hier vindt een ieder het ook heel normaal dat een paard de hele dag buiten staat en wordt dat niet gezien als iets extra's waar ook voor betaald moet worden.

Gesproken vanuit mijn eigen ervaring hier in deze omgeving en dat het om een particuliere stalling gaat, wordt er meestal rond de 180-200e gerekend.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:15

Je voordelen: Elke dag naar buiten, dichtbij het bos, lekker thuis, niet 100 pensionklanten, inclusief mesten.
Nadelen: Geen binnenbak.

Hier in de omgeving betaal je daar rond de +/- €240 - €260 voor.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:39

inesje15 schreef:
Sorry superpony, je voelt je precies aangevallen. TS vraagt dan ook wat wij deze zouden geven. Hoef je echt geen drama over te maken :-)

Overdrijf niet zo zeg. Ik reageer op een reactie waar niet over nagedacht is. Is geen drame, maar leg wat uit. Ik ken meerdere regio's in Nederland, ken de prijzen en veel stallen. Daar hangt gewoon alles vanaf. mensen die alleen vanuit hun eigen paats kijken zijn niet objectief. Ik voel me totaal niet aangevallen, want is niet mijn stal. En een drama is heel wat anders. Beteje kinderachtig deze reactie, want het voegt niks toe aan de vraag van de ts.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:42

superpony schreef:
inesje15 schreef:

Overdrijf niet zo zeg. Ik reageer op een reactie waar niet over nagedacht is. Is geen drame, maar leg wat uit. Ik ken meerdere regio's in Nederland, ken de prijzen en veel stallen. Daar hangt gewoon alles vanaf. mensen die alleen vanuit hun eigen paats kijken zijn niet objectief. Ik voel me totaal niet aangevallen, want is niet mijn stal. En een drama is heel wat anders. Beteje kinderachtig deze reactie, want het voegt niks toe aan de vraag van de ts.

Ik excuseerde mij alleen maar, ik laat het hier maar bij.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:46

Daar betaal je in mijn buurt snel 300 euro voor (per maand). Moest er een binnenbak zijn zit je snel aan meer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:49

TS, ga eerst na wat de kostprijs is, check dan je concurrentie en trek dan je conclusie. Je krijgt hier de meest uiteenlopende adviezen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:55

Pletje123 schreef:
TS, ga eerst na wat de kostprijs is, check dan je concurrentie en trek dan je conclusie. Je krijgt hier de meest uiteenlopende adviezen..

Inderdaad je zult moeten weten wat er in jouw omgeving zit dus zeg een straal van 10 km aan stallen zit en wat daar gevraagd wordt voor het geen wat ze bieden.
Ik zou zelf zeggen een max van 200 voor mij. Maar geen idee wat normaal is in jouw regio misschien even marktplaats checken?
Om een aantal hele simpele reden voeren wil ik zelf doen, dekens gebruik ik niet dus daar heb ik gewoon niets aan.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:56

Mijn paard staat ook aan de Veluwe, vind € 200 excl brok/muslie / € 220 incl wel reeël.

Ik betaal € 270 en dan heb ik een 30 x 70 binnenbak met agterbergbodem, 20 x 60 buitenbak geopadbodem, 2 longeercikels en 20 x 20 én paddocks waar mag loslaten/vrijspringen. Wat ik niet heb is dekenwisselservice, maar wel heel veel pensionklanten die het onderling voor je willen doen.

Mag je in jouw buitenbak longeren?
Mogen de paarden ook naar buiten bij slecht weer: regen/harde wind/vorst?

Waar staat je stal? Toevallig omgeving Arnhem...want dan heb ik miss wel interesse hihi...

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:04

Ramzi schreef:
Je voordelen: Elke dag naar buiten, dichtbij het bos, lekker thuis, niet 100 pensionklanten, inclusief mesten.
Nadelen: Geen binnenbak.

Hier in de omgeving betaal je daar rond de +/- €240 - €260 voor.

En in welke omgeving is dat dan? :)

Sta ook op een kleinschalige pensionstalling (4 paarden) bij de Veluwe, zelfde regio als TS.
Hier heb ik beschikking over een binnen- en buitenbak en alles wat TS verder aanbiedt, alleen wat minder service (geen dekenwissel bijvoorbeeld) en ik betaal € 220,-.

Voor stalling zonder binnenbak maar met de service die TS aanbiedt zou ik in deze regio ongeveer € 200 tot € 220 willen betalen maar meer ook echt niet, er is vrij veel keuze hier in de omgeving.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:07

Ik zou idd ook eens gaan bedenken hoeveel je kwijt bent aan kosten en dan nagaan wat ze in de omgeving vragen :)
vind niet dat je laag moet beginnen om klanten te krijgen want denk niet dat hun het waarderen als je daarna omhoog gaat met de prijs en ik vind je service ook heel wat waard en denk wel meer paardeneigenaren :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:08

Er zijn stallen die all in bieden. Maar je hebt ook stallen die voor alles rekenen en dan loopt het alsnog behoorlijk op.
Vroeger op onze manege werd er niet gerekend voor dekens wisselen en een trailer neerzetten. Nu lees ik af en toe stallen die al 250 vragen en alsnog geld willen voor het buiten en binnen zetten, de molen apart abonnement wat vaak erg duur is en trailer en menwagen apart.
Natuurlijk moet een stal rondkomen en er valt bijna geen winst te behalen, maar het gaat ten kosten van de paarden. Als iemand een stal kan betalen van 200 euro en niks extra's wil betalen, betekent het vaak dat het paard eronder lijdt. Zou ene reden zijn om te zeggen, een paard kost geld en anders moet je maar verkopen, maar dat gebeurt in de regel erg weinig.

Wij wilden jaren geleden ene pension beginnen, zijn er echt mee bezig geweest, maar gemeente werkte totaal niet mee. We hebben kosten en opbrengst naast elkaar gehad. Dit was in de randstad. Nu hebben we dat in Drenthe nog eens gedaan en kwamen al heel anders uit.

maar je zit ook met andere mensen, andere mentaliteit en dara moet je je wel op aanpassen. Ik kan wel in Drenthe een stal beginnen en mijn regels willen doorvoeren met prijzen, maar als de mensen daar andere dingen belangrijk vinden, komen ze niet en leeg staan levert ook niks op.

Als je nieuw bent, moet je sowieso nog je naam bevestigen. Mensen zijn huiverig als ze al wat ervaring hebben met ( slechte ) stallen.

En dan nog is het per persoon verschillend. Er zijn overal stallen met een slechte naam, maar ook die hebben nog steeds klanten die wel tevreden zijn of simpelweg qua kosten, afstand geen keus hebben.....

Niemand heeft stal van ts gezien, dus het blijft nu nog moeilijk beoordelen natuurlijk

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:14

Via Bokt kan je gewoon niet oordelen over de kwaliteit van een pensionstal, of er moeten wel heel opvallende dingen aanwezig zijn of juist afwezig. Maar dan nog. Daarbij komt dat lang niet iedereen hier kaas van gegeten heeft en die zouden je dan gaan adviseren over de prijs?

Wij hebben ook wel pensiongasten gehad. Vroegen meer dan de meesten in de regio, maar toch nooit toestanden om gehad. Het moet wel haalbaar zijn. Ik kan mij mateloos irriteren aan adressen die onder de kostprijs gaan zitten. Daarmee wordt de markt echt verziekt.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:16

Ik zelf vind 200-230 hier wel gepast :j als de buitenbak groot genoeg is om goed te kunnen rijden.
Is er verlichting in de buitenbak?
Ik vind het wel een min punt dat je je paard alleen buiten kan afspuiten eigenlijk en dat weegt toch ook voor mij.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:17

200-230 inderdaad :j de uitrij mogelijkheden doen het hem bij mij!

wij betalen hier rond 250 - 300 voor binnenbakken, solaria, springweide, volpension :j

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:07

Pletje123 schreef:

Hier ga ik helemaal in mee. Je kostprijs weten is heel belangrijk! En denk dan echt aan alles (onderhoud stal, extra onderhoud bak, extra onderhoud weiland, kosten van hooi, stro, mestafvoer, water, electriciteit enz.). Je komt snel hoger uit dan je denkt. Om je een voorbeeld te geven: wij hebben net stro aan moeten schaffen voor 5,30 euro per baal. In 1 stal gaat 3/4 baal per dag. Dat betekent dat we alleen aan stro al 120 euro per maand per stal kwijt zijn op dit moment. Dat is dus echt puur en alleen stro! Mestafvoer betalen we 15 euro per paard per maand voor, zit je dus op 135 euro. Ruwvoer kost zo'n 40 euro per paard per maand, dan zit je op 175 euro per paard per maand. Maar dat is puur en alleen omdat we het van eigen weide afhalen. Afgelopen winter kostte een baaltje hooi van 20/25 kilo hier 8 euro, dus reken maar uit... Komt nog bakonderhoud, weide-onderhoud, stalonderhoud (stallen worden bij ons ieder jaar ontsmet en geverfd met een goede verf), electriciteit, water enz. enz. bij. Natuurlijk kunnen we 's zomers het stro goedkoper inkopen (gelukkig), maar zo zie je hoe ontzettend hard het kan gaan, zeker als de prijzen van hooi en stro hoog zijn.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:10

Hmm ik sta nu op ongeveer hetzelfde, alleen dan altijd buiten met de mogelijkheid om hem binnen te zetten. Het ene dat anders is dat ik iets minder bos heb om in te rijden ;)
Wij betalen nu 170 euro, en ik denk dat dat ook het bedrag is dat ik er voor over zou hebben. Ik zou tot 200 euro per maand betalen.