Stallingskosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:18

Spetterrr schreef:
ik betaal ongeveer voor het zelfde 175.. boven 200 veeeel te veeel

Dus ook weer een totaal andere regio (tenminste, neem aan Friesland?)

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:32

Wooow wat veel allemaal! Ik heb bijna dezelfde faciliteiten en betaal veel minder. Wij hebben daarnaast nog een longeerring, een buitenbak met verlichting alleen dan 20x60, een binnenbak van 20x40 met beide eb en vloed bodem, waterbak en springweide. Alleen moeten wij wel zelf het stro bekostigen, wel zit wormekuur erbij in. We moeten ze wel zelf binnen en buiten zetten, maar ze mogen gewoon 24/7 buiten staan. In de winter worden ze gevoerd, en zit voer er dus bij in [ruw en kracht voer]. Zomers moet je het zelf doen, maar die van ons staat over het algemeen 24/7 buiten dus die krijgt enkel naar het rijden wat krachtvoer voor de mineralen en dergelijk.. Ook is onze box 3x5 en hebben wij 3 hele ruime kasten voor onze spullen. Wij betalen 125 voor een paard per maand.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:35

kuijsje2010 schreef:
het is een richtprijs voor wat de gemiddelde pensionklant er voor over heeft,
in vergelijking met ongeveer dezelfde faciliteiten op andere pensions
hier kan ik dan mijn prijs op afstemmen voor de pensionklanten

persoonlijk vind ik stro een betere bodembedekking dan vlas, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Dat kan zijn, maar stro is goedkoper en makkelijker af te voeren

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 18:38

[quote="xWildrose"]Wooow wat veel allemaal! Ik heb bijna dezelfde faciliteiten en betaal veel minder. Wij hebben daarnaast nog een longeerring, een buitenbak met verlichting alleen dan 20x60, een binnenbak van 20x40 met beide eb en vloed bodem, waterbak. Alleen moeten wij wel zelf het stro bekostigen, wel zit wormekuur erbij in. We moeten ze wel zelf binnen en buiten zetten, maar ze mogen gewoon 24/7 buiten staan. In de winter worden ze gevoerd, en zit voer er dus bij in. Zomers moet je het zelf doen, maar die van ons staat over het algemeen 24/7 buiten. Ook is onze box 3x5 en hebben wij 3 hele ruime kasten voor onze spullen. Wij betalen 125 voor een paard per maand.[/quote

€ 125 lijkt me wel erg weinig voor een stalhouder, maar goed alles is mogelijk

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:39

Celiien schreef:
Spetterrr schreef:

Dus ook weer een totaal andere regio (tenminste, neem aan Friesland?)

Klopt inderdaad . woon in friesland :+

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:41

kuijsje2010 schreef:
xWildrose schreef:
Wooow wat veel allemaal! Ik heb bijna dezelfde faciliteiten en betaal veel minder. Wij hebben daarnaast nog een longeerring, een buitenbak met verlichting alleen dan 20x60, een binnenbak van 20x40 met beide eb en vloed bodem, waterbak. Alleen moeten wij wel zelf het stro bekostigen, wel zit wormekuur erbij in. We moeten ze wel zelf binnen en buiten zetten, maar ze mogen gewoon 24/7 buiten staan. In de winter worden ze gevoerd, en zit voer er dus bij in. Zomers moet je het zelf doen, maar die van ons staat over het algemeen 24/7 buiten. Ook is onze box 3x5 en hebben wij 3 hele ruime kasten voor onze spullen. Wij betalen 125 voor een paard per maand.[/quote

€ 125 lijkt me wel erg weinig voor een stalhouder, maar goed alles is mogelijk

Klopt, het is ook weinig. Maar om dan 250 euro te vragen vind ik persoonlijk veel te veel. (; Eerder iets van 180 ofso ;p

kuijsje2010

Re: Stallingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 18:47

dat ben ik met je eens ik vind 250 ook veel te veel gezien de faciliteiten die er aanwezig zijn.

daarom heb ik dit ook als onderwerp gebruikt om te kunnen zien wat de mensen zoal betalen.

het valt me dan ook op dat de bedragen nogal uiteen lopen ook als je niet regiogebonden kijkt

groetjes

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:58

Als ik het goed begrijp zit brok er niet bij in? En staan de paarden overdag buiten altijd in paddocks, of kunnen ze ook de wei in?
Ik weet dat de prijzen in dit gebied veelal tussen de 200 en de 240 euro liggen, maar dat is vaak wel incl brok en entingen e.d. En weidegang bij de stal.

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:59

Indd (: Ik woon bijvoorbeeld in Gelderland, grofweg tussen Tiel en Arnhem in. Heel veel stallen in onze buurt zijn de prijzen bijv rond de 300 euro. Of nog meer. Dan heb je wel alles, maar is gewoon meer dan het dubbele wat wij betalen en wij komen ook niks te kort. (:

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 19:10

in principe kan de pensionklant zelf kiezen voor volledige weidegang 24/7 of alleen weidegang overdags voor de paarden, aangezien er zeer veel weidegang is kunnen de paarden buiten staan wanneer dit mogelijk is met het weer. bij slecht weer en in de winter beschikken we over paddocks. paddocks worden nu ook regelmatig gebruikt als het echt te slecht weer is.

nee brok en mesten zitten er niet bij in

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:06

Wat een prijzen... Ik sta in dezelfde regio, volpension, bijna dezelfde faciliteiten. Ik zou er max 200 aan uit willen geven, maar dan moet de rest ook tip top in orde zijn.
Oh, brok zit er ook niet bij zie ik net. Dan nog minder.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:59

Goede uitrijmogelijkheden, veel weidegang, eigen voer vind ik ook een pluspunt.
Als er een goede gedraineerde en verlichte bak aanwezig is die bijna het hele jaar door te rijden is. Zou ik wel 200 a 225 euro per maand willen betalen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:08

Spetterrr schreef:

Ik zou er dan weer zo 300 voor neerleggen als er zo´n stal was hier in de regio (Delft of omg Haarlem, randstad dus).

Aan stro/hooi en krachtvoer alleen was ik al zo'n 130 euro in de maand kwijt toen ik dat zelf inkocht. Ligt dus totaal aan de regio...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:10

Ik zie dat de meeste mensen nog steeds niet door hebben dat over een paar jaar alleen nog maar pension stallen bestaan die dik over de 300 euro vragen per maand.
Voor 200 tot 250 euro euro per maand kan je als pension houder niet meer uit de kosten komen.
Degene die nu nog die lage prijzen vragen, komen er ook achter dat er geld bij moet.
Vergeet niet dat twee derde van de pension prijs 19% btw afdracht is.
De andere één derde is 6% ( voer en stro)
Sta je bij een boer, die de landbouw regeling heeft, dan hoeft hij geen btw af te dragen.
Haalt hooi van eigen land, kan goedkoper aan stro komen.
Maar ook die pension boertjes sterven uit.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:22

reiziger schreef:
Als ik het goed begrijp zit brok er niet bij in? En staan de paarden overdag buiten altijd in paddocks, of kunnen ze ook de wei in?
Ik weet dat de prijzen in dit gebied veelal tussen de 200 en de 240 euro liggen, maar dat is vaak wel incl brok en entingen e.d. En weidegang bij de stal.

Paarden kunnen overdag (of ook snachts net wat je wil :) ) gewoon heerlijk gebruik maken van ruime weides, waar indien nodig als het gras te kort wordt/is altijd onbeperkt hooi is.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:35

Dat is maar net hoe je het splitst Ariebren, kan me herinneren dat ik ineens een rekening kreeg waar nog maar 20€ ipv 60€ btw op stond omdat de rekening was opgesplitst in gelegenheid bieden tot sport, verzorging en boxhuur (ofzoiets). Ik moet ook wel zeggen dat ik stallen echt uitkies op een boer (oud boerenbedrijf) met veel land. Zelf hooi winnen, goedkoop aan stro kunnen komen, meer weidegang etc. Allemaal voordelen qua prijs maar het zorgt er ook voor dat er op zulke dingen minder snel bezuinigd wordt.
Stallen met vlas vallen af bij mij, ik wil dat mijn paard lekker de hele nacht dat hij binnen staat zichzelf bezig kan houden met stro.
Toen ik verhuisde naar regio Den Bosch vielen de stallingsprijzen me enorm mee (zeker in vergelijking met de huizenprijzen ;)). Denk ook wel dat ik de stal van TS ben tegengekomen met het zoeken naar een stal, en als ik het zo lees klinkt het eigenlijk wel heel goed. Denk dat ik toen ben afgehaakt op het zelf mesten, ik heb daar gewoon echt geen tijd voor en zoek echt volpension zodat ik ook als het nodig is tot half 10 's avonds op mijn werk kan zitten en dan niet nog naar stal hoef.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:38

Een uurtje stallen mesten rekent een Poolse gastarbeider ook al minimaal 20 euro voor.

Vrijheid blijheid.

Een paard in pension nemen kost voor de pensionhouder ook heel veel geld.

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:41

Voor een nette stal is 350 euro een gunstige prijs

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:41

in overleg kan er ook door ons gemest worden fleurtje100 ;)

En Ariebren.. het kost idd allemaal een hele hoop geld. TS zijn pa (mijn schoonvader ;) ) doet het ook meer voor de hobby als dat hij er echt een mega dikke boterham mee verdient

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:46

Het ligt er totaal aan wáár in Nederland de stal zich bevind. In Friesland zou ik er iets van €175 voor betalen terwijl je in de Randstad, regio Den Haag/Leiden ligt de prijs véél hoger. Afhankelijk van de staat van de stallen, kwaliteit van de bak/brok/ruwvoer e.d., betrouwbaarheid van de aangeboden diensten, locatie van de stal (uitrijmogelijkheiden?) zou je prijs in laatstgenoemde regio van ongeveer €250 tot €300 kunnen laten variëren :j

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:48

ik sta op een vergelijkbare stal in de randstad, ok de boxen zijn kleiner er is geen kantine en de uitrijmogenlijkheden zijn minder maar bix zit wel bij de prijs in, hier betaal je voor een pony 225euro per maand en voor een paard 260euro per maand, dat ligt puur aan de grote van de box; een ponybox is 2,5m bij 3,5m en een paardenbox 3m bij 3,5m, voor die grotere box heb je best wel wat meer stro nodig +dat een pony toch wel iets minder eet.

Tos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:51

Ja spetterr JIJ zit in Friesland! Ik in Drenthe noord en daar is het gewoon goedkoper dan elders in het land. Het is enorm regio gebonden en de faciliteiten Ik snap dat er alleen een buitenbak is? Dus dat is dan voor een aantal een klein minpuntje. Hier zit je op all in op 250 a 300 euro met gebruik van binnen en buitenbak binnen en buiten zetten voeren goede uitrijmogelijkheden enz enz.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:54

Ik vind dat de goede uitrijmogelijkheden ook geld mag kosten! Stallen waarbij je ergens aan de rand van een stad staat, dan kan je wel een binnenbak hebben, maar naar het bos zal dan nauwelijks zijn en daar zal dat makkelijker zijn. En ook bovendien, drunese duinen zijn geweldig. Ik betaal 305 euro, dan heb ik:
Mooie ruime binnenbak, buitenbak, overdag hele dag weidegang en zomer dag en nacht buiten (als je wilt) er wordt gevoerd/gemest/buiten binnen gezet. 5 min stappen van een gigantisch bos met hele grote plassen waar je kan zwemmen met je paard. Leuke gezellige kantine waar je drinken en eten kan kopen (automaat) en koffie/thee. Er is ook een koelkast waar je zelf drinken in kan zetten en er is natuurlijk een toilet. Binnenkort een grote wasmachine waar we ook onze dekens en dekjes kunnen wassen, ideaal. Spuitplaats met warm water en solarium, je hoeft voor niks bij te betalen behalve het eten en drinken dan. Stal staat er pas sinds november en ze zijn nog behoorlijk aan het bijbouwen/opknappen terwijl de prijs blijft zoals het is. Stallen zijn 4 bij 3,5. Ideale stal in regio west brabant

Voor hetzelfde had ik ook ergens anders voor 210 kunnen staan, alleen wel een stuk verder weg. Bij de bezichtiging totaal geen klik met de staleigenares. Ik vond haar zelfs eng en dacht eraan dat er misschien wel ruzie kon komen. En dat we daar niet konden doen wat een reden was waarom we wilden verhuizen: les van eigen instructeur

On topic: 225 excl mesten en 250 incl. Dat heb ik er voorover

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:04

veel service, goede uitrij mogelijkheden.. ik zeg 275,=
bij ons dito maar dan met eigen stal in plaats van groepstal 375,= en 475,= voor een extra grote stal..
ennuh in de zomer / avond op stal kost je 25,= extra...
Tja tis veel geld maar dan ook een super lokatie... de onderlinge sfeer is perfect.
en dat met 140 paarden...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:12

kuijsje2010 schreef:
dat ben ik met je eens ik vind 250 ook veel te veel gezien de faciliteiten die er aanwezig zijn.

daarom heb ik dit ook als onderwerp gebruikt om te kunnen zien wat de mensen zoal betalen.

het valt me dan ook op dat de bedragen nogal uiteen lopen ook als je niet regiogebonden kijkt

groetjes

Prijzen lopen ook uiteen, want ik woon ook in Friesland (zuid-oosthoek) en hier betaal je voor stalling met alleen buitenbak inclusief mesten en krachtvoer toch wel snel tussen de €150,- en €175,- voor een paard, soms zelfs richting de €200,- !
En voor een stal met binnenbak(je) tussen de €175,- en €270,- per maand. Heel af en toe een goedkopere stal die op een bedrag zit van €125,- of €150,- Hoe die dat voor dat geld kunnen doen is de vraag... Lijkt me dat je dan meestal ergens op in moet leveren.