Is hier vraag naar als stalling in de randstad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:20

hé jij begon hier dingen te suggereren hè.
Laatst bijgewerkt door barbar op 03-06-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:20

barbar schreef:
maar word er ook bij jullie alles gedaan?
en wie werkt er van jullie gezin allemaal in het bedrijf?

We mesten 18 stallen per dag, en opstrooien. Vegen.
2x per dag brok, 2/3x per dag kuil.
's Morgens naar buiten, 's avonds weer naar binnen.

Wij winnen zelf hooi, daar is veel werk mee.
De banen moeten onderhouden worden, alles eigenlijk.

Mijn vader werkt denk ik 70 uur sowieso wel per week. Mijn moeder is ziek en kan niet werken. Mijn zusje studeert en ik help waar ik kan om mijn baan heen. Maar het meeste werk komt neer op paps. :j

barbar

Re: Is hier vraag naar als stalling in de randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:23

kijk dat bedoel ik.
vaders 70uur en jij zeg 15uur? komt toch op 85uur per week.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:24

Ik heb ook nooit gezegd dat we er niet hele dagen druk mee waren.......

:)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:24

Laten we het vooral gezellig houden dames!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:27

Chaos schreef:

ik bedoel hier ook alleen maar mee naar TS en anderen toe dat paarden heel hard werken is.
en dat onder de 300euro blijven + alles voor je pensiongasten willen doen niet erg realisties is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:29

Stalgeld onder de 300€ kom je tegenwoordig bijna niet uit. Wij vragen het nog niet, maar de komende jaren zullen we daar haast wel naartoe moeten. Alles blijft duurder worden en de andere stallen in de regio zijn ook alle prijzen aan het opschroeven. We bieden een hoop dus daar mag dan ook naar betaald worden natuurlijk.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:29

Ik heb een kudde ponys, zeg de ene helft staat altijd buiten met inloop, heb 6 stallen ik heb geen rijbak, maar ik heb het geld niet om me sport pony op een stal in de buurt te stallen!
Wat ik kwijt ben kwa tijd. Met 14 paarden is 4 uur, en dan kan je bij ons echt van de grond eten!
Dit is gewoon je werkzaam heden, je kan nooit zeggen jij eerkt harder of niet?
Ik vind het doel van de Ts een prima idee, alleen denk ik, doe het met de eigenaren zelf in ploegen diensten,
Je kan als eigenaar ook bakjes voer klaar zetten , en dat de stal houder dit in de bakken gooit, de stal houder geeft hooi.
Maar mesten en los gooien doe je onderling, of zelf!

Zo 'n stal zoek ik eigeijk hier in de buurt.
Daar wil ik zo tussen de 100 -160 euro voor betalen .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:31

barbar schreef:
Chaos schreef:

ik bedoel hier ook alleen maar mee naar TS en anderen toe dat paarden heel hard werken is.
en dat onder de 300euro blijven + alles voor je pensiongasten willen doen niet erg realisties is.

Maar wat is dan jouw defenitie van "alles voor de pensiongasten doen"?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:32

Nee niet weer de zoveelste randstad stal met boxen, binnenrijbaan, solarium en kantine -O- -O- -O- -O- -O-

PLEASE een keer een groepsstalling of paddock paradise.

Steek je licht eens op bij deze mensen www.27ranch.be ze zitten niet ver van de grens. Prachtlocatie, superfaciliteiten én paardgericht huisvesten. Plus dat pensioneigenaren alleen maar hun paardje hoeven te pakken, de rest wordt gedaan :j

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:34

Ik denk dat bijna overal wel vraag is naar een stal die ook zorgt dat de paarden in de winter buiten komen. Ook al is er veel weide dan is er vaak een gebrek aan paddocks en komen de paarden toch in de winter niet buiten. Of maar heel even, of je miet het zelf regelen of zonder ruwvoer etc. Voor mij is dat ook geen optie vanwege drukke baan. Denk dat veel mensen bereid zijn daar extra voor te betalen.
Verder denk ik dat je voor een stal met 15 paarden inderdaad geen hulp nodig hebt, ik deed op zaterdag weleens helpen op mijn oude pensionstal. Half 8 paarden buiten zetten, en rond tien uur waren (met 2 personen) klaar. Alle +/- 15 stallen helemaal leeggehaald, tot de knieën opgestrooid (zondag werd er niet gemest), hooi gevoerd, alles geveegd en stonden de paarden van de 1e ronde binnen en van de 2e ronde alweer buiten. Deden het ook wel erg handig, niks met kruiwagen, maar gewoon 1 grote kar met stro en een grote kar voor de mest waar een tractor voor stond. Op mijn stal wordt ook gemest gevoerd en binnen en buiten gezet (alleen op zondag zelf buiten zetten, en ik regel zelf dat hij een gevulde drinkbak heeft op de wei), ik betaal minder dan 300 euro, met binnenbak en de paarden krijgen véél stro en ruwvoer, daar wordt echt niet op bezuinigd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:36

ikke schreef:
Als je je paard in de winter serieus buiten wil hebben, zul je moeten verhuizen naar het zuiden of het oosten, waar de hoge zandgronden zitten. In de veenprut van de randstad zul je in de winter je paard niet serieus op het land kunnen zetten.
Daar kun je dus wel van dromen, maar die droom zal nooit uitkomen. Dat is simpelweg niet mogelijk.

Onzin. Ik ken zo al een aantal stallen op natte kleigrond waar de paarden wel de hele winter buiten lopen, 24/7 zelfs! Als je land groot genoeg is kan het prima. Ik heb maar 1 jaar meegemaakt dat het zo lang regende achter elkaar dat het niet meer ging, toen hebben ze een maand in paddocks gestaan. Nadeel van dit soort stallen is dat het vaak gericht is op de meer natural/recreatieruiter en er dus een binnenbak, agterbergbodem, kantine etc ontbreekt en dat je veel zelf moet doen. Maar buiten staan in de winter in de randstad kan wel degelijk!

Zoals iemand hier al eerder zei: het gat in de markt is een combi van 24/7 buiten én faciliteiten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:40

Waves schreef:
Zoals iemand hier al eerder zei: het gat in de markt is een combi van 24/7 buiten én faciliteiten.

Uitvergroten en op groen bord met paarse letters geprint en ophangen op bokt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:40

Waves schreef:
ikke schreef:
Als je je paard in de winter serieus buiten wil hebben, zul je moeten verhuizen naar het zuiden of het oosten, waar de hoge zandgronden zitten. In de veenprut van de randstad zul je in de winter je paard niet serieus op het land kunnen zetten.
Daar kun je dus wel van dromen, maar die droom zal nooit uitkomen. Dat is simpelweg niet mogelijk.

Onzin. Ik ken zo al een aantal stallen op natte kleigrond waar de paarden wel de hele winter buiten lopen, 24/7 zelfs! Als je land groot genoeg is kan het prima. Ik heb maar 1 jaar meegemaakt dat het zo lang regende achter elkaar dat het niet meer ging, toen hebben ze een maand in paddocks gestaan. Nadeel van dit soort stallen is dat het vaak gericht is op de meer natural/recreatieruiter en er dus een binnenbak, agterbergbodem, kantine etc ontbreekt en dat je veel zelf moet doen. Maar buiten staan in de winter in de randstad kan wel degelijk!

Maar klei is geen veen! Op kleigrond kun je inderdaad wel 24/7 buiten of zoiets realiseren. Op het veen kun je het vergeten.

Arabesk schreef:
Nee niet weer de zoveelste randstad stal met boxen, binnenrijbaan, solarium en kantine -O- -O- -O- -O- -O-

PLEASE een keer een groepsstalling of paddock paradise.

Maar hoe wil je dat, zeker in de winter, realiseren middenin die veenprut die de randstad is? Tegen de duinen heb je nog enige kans van slagen, maar zeker in het groene hart kun je zoiets op je buik schrijven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:41

Volgens mij zitten die gasten van 27ranch ook op veen oid, in elk geval sowieso de mensen van paardnatuurlijk en die paarden staan ook niet in hokjes.

barbar

voeren, mesten dekens wisselen buiten en binnen zetten evt beenbeschermers indien nodig, hoefsmid assisteren, en natuurlijk met bijv koliek stappen tot de DA en de eigenaar kwam.
maar dat waren niet mijn enige werkzamheden, daar zat ook het terein de kantine het toilet de bak de mesthoop het onkruit enz bij.

Chaos

Ik heb de paarden liever elke dag in de wei het gehele jaar en 's nachts binnen dan heel jaar dag en nacht in de paddock!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:43

barbar schreef:
voeren, mesten dekens wisselen buiten en binnen zetten evt beenbeschermers indien nodig, hoefsmid assisteren, en natuurlijk met bijv koliek stappen tot de DA en de eigenaar kwam.
maar dat waren niet mijn enige werkzamheden, daar zat ook het terein de kantine het toilet de bak de mesthoop het onkruit enz bij.

Ben zoooo blij dat ik mijn brood hoog en droog verdien, half jaar paardenwereld en ik wist DIT wil ik NIET :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:46

Mocht je opzoek zijn naar een gat in de markt, dan moet je inderdaad iets vinden waar er bijna NIETS van is. En dat is bovenstaand..
En nu we toch aan het suggereren zijn.. Ik heb een klein vermoeden in welke omgeving je bedoeld. Daar zijn dus al mil-joen-nen stallen die hetzelfde aanbieden.

Ga opzoek naar iets unieks.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:50

Been beschermers doen we niet aan tenzij het tijdelijk is ivm medische nood.
Bijvoeren doen we ook niet, we voeren de brok die wij inkopen en evt. kunnen eigenaren een bakje voor de stal zetten dan voeren we dat mee.
Dekens wisselen doen we niet. Tenzij er een kapot is of enorm onder een dek staat te pompen/deken is doorgeregend.
Assisteren bij hoefsmid komt wel voor, maar de bedoeling is dat de klanten hier zelf bij zijn. In praktijk moeten we echter regelmatig paarden voor de smid uit de wei trekken.
Als de smid voor onze eigen paarden komt zijn we ff een halve dag kwijt.

__
Verder heb je natuurlijk alle voorkomende werkzaamheden, en dat zijn er nogal wat.
En denk je een dagje een wat rustiger schema te hebben lopen er paarden door de draad waardoor je de hele omheining kunt nalopen oid. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:51

barbar schreef:

Onze stalbaas runt een stal, geen horeca-uitspanning! Dat is een wezenlijk verschil!
Paarden gaan 's morgens naar buiten en komen 's avonds weer binnen (of niet) en krijgen goed te eten. De rest kennen we niet.

Zoals al eerder gezegd: het maakt nogal uit wat je allemaal moet doen voor je klanten. Sommige mensen stellen wat minder exorbitante eisen.........

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:54

Ik zou ook eerder aan een ruime paddock paradise denken met flinke schuilstallen met stro erin. Of een soort groepstalling denkend aan de opfok stallen in de winter, alleen dan voor sport/recreatie paarden en met een grote uitloop/zomers weidegang

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:55

Dekens wisselen vind ik wel een beetje onzin om te doen als stalhouder, misschien een keer als het echt niet anders kan (paard staat te zweten onder dek, natgeregende eczeemdeken etc.). Peesjes omdoen is echt geen werk, ik betaalde daar vroeger altijd 5€ extra voor per maand. Voor dekens wisselen zou ik als stalhouder ook extra vragen. Stel ik zou een eczeem paard hebben dan zou ik het best 30€ per maand waard vinden om in de zomermaanden die deken op en af te doen. Door er wat extra's voor te vragen bied je klanten wel de mogelijkheid en houd je er vaak in praktijk maar een paar over die het écht belangrijk vinden. Was op die stal met de 5€ voor peesjes ook. Eerst wat het gratis en toen was de stalhoudster iedere dag bij alle paarden peesjes om aan het doen terwijl de eigenaren ze soms zelf zonder gingen opjagen in de paddock. Toen het 5€ ging kosten hoefde de helft ineens niet meer.
Verder denk ik ook dat een pensionhouder best wat kan winnen door een schema te maken voor je klanten met voer-en binnen/buiten zet beurten.
Ik zou het echt prima vinden om bijvoorbeeld 1 dag in de week te voeren en binnen of buiten te zetten. Met 15 klanten heb je dan de hele week zo ongeveer geregeld op het mesten na. En met goede stallen (waar het vocht weg kan) en veel buiten kun je ook best dagelijks alleen opstrooien en één keer per week leeghalen op wat viezerikken na.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:57

Peesjes om- en afdoen is net zo veel werk, + dat het onnodig is + dat meeste paarden niet helemaal toppie zijn opgevoed en het dus vaak juist wel veel tijd komt.

De meeste paarden die elke dag naar buiten gaan kennen de staleigenaar heel goed en weten dat het tijd is naar buiten te gaan. Ken zat paarden die dan met moeite geduld op kunnen brengen om een vliegenmasker aan te krijgen, laat staan als je ze rondom in de bescherming zou moeten zetten.

Alles kost tijd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:58

ikke schreef:
Maar klei is geen veen! Op kleigrond kun je inderdaad wel 24/7 buiten of zoiets realiseren. Op het veen kun je het vergeten.

Oh pardon, ik wist het verschil niet. Ik heb het even opgezocht en bedoel ook veen. (zie plaatje: http://www.freewebs.com/belevenissen-va ... dsoort.htm) In dat paarse gedeelte onder A'dam ken ik een paar stallen met winter weidegang en zelfs 24/7, als je land maar groot genoeg is kunnen ze het niet stuklopen en je hebt ook op veen altijd stukken die net wat hoger liggen en relatief droog blijven. Wel doe-het-zelf stallen en je moet als eigenaar niet bang zijn voor blubber :) Er is overigens ook een hit-actief stal in het gooi ook in het paarse veengedeelte. Kan ook nog! :j