Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barbar schreef:maar word er ook bij jullie alles gedaan?
en wie werkt er van jullie gezin allemaal in het bedrijf?
barbar schreef:Chaos schreef:Ik heb ook nooit gezegd dat we er niet hele dagen druk mee waren.......
ik bedoel hier ook alleen maar mee naar TS en anderen toe dat paarden heel hard werken is.
en dat onder de 300euro blijven + alles voor je pensiongasten willen doen niet erg realisties is.
ikke schreef:Als je je paard in de winter serieus buiten wil hebben, zul je moeten verhuizen naar het zuiden of het oosten, waar de hoge zandgronden zitten. In de veenprut van de randstad zul je in de winter je paard niet serieus op het land kunnen zetten.
Daar kun je dus wel van dromen, maar die droom zal nooit uitkomen. Dat is simpelweg niet mogelijk.
Waves schreef:ikke schreef:Als je je paard in de winter serieus buiten wil hebben, zul je moeten verhuizen naar het zuiden of het oosten, waar de hoge zandgronden zitten. In de veenprut van de randstad zul je in de winter je paard niet serieus op het land kunnen zetten.
Daar kun je dus wel van dromen, maar die droom zal nooit uitkomen. Dat is simpelweg niet mogelijk.
Onzin. Ik ken zo al een aantal stallen op natte kleigrond waar de paarden wel de hele winter buiten lopen, 24/7 zelfs! Als je land groot genoeg is kan het prima. Ik heb maar 1 jaar meegemaakt dat het zo lang regende achter elkaar dat het niet meer ging, toen hebben ze een maand in paddocks gestaan. Nadeel van dit soort stallen is dat het vaak gericht is op de meer natural/recreatieruiter en er dus een binnenbak, agterbergbodem, kantine etc ontbreekt en dat je veel zelf moet doen. Maar buiten staan in de winter in de randstad kan wel degelijk!
Zoals iemand hier al eerder zei: het gat in de markt is een combi van 24/7 buiten én faciliteiten.
Arabesk schreef:Nee niet weer de zoveelste randstad stal met boxen, binnenrijbaan, solarium en kantine![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PLEASE een keer een groepsstalling of paddock paradise.
barbar schreef:voeren, mesten dekens wisselen buiten en binnen zetten evt beenbeschermers indien nodig, hoefsmid assisteren, en natuurlijk met bijv koliek stappen tot de DA en de eigenaar kwam.
maar dat waren niet mijn enige werkzamheden, daar zat ook het terein de kantine het toilet de bak de mesthoop het onkruit enz bij.
barbar schreef:voeren, mesten dekens wisselen buiten en binnen zetten evt beenbeschermers indien nodig, hoefsmid assisteren, en natuurlijk met bijv koliek stappen tot de DA en de eigenaar kwam.
maar dat waren niet mijn enige werkzamheden, daar zat ook het terein de kantine het toilet de bak de mesthoop het onkruit enz bij.
ikke schreef:Maar klei is geen veen! Op kleigrond kun je inderdaad wel 24/7 buiten of zoiets realiseren. Op het veen kun je het vergeten.