Is er 's nachts iemand op jullie stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 01:21

De staleigenaar woont er echt pal bij, midden op het erf zeg maar, geeft wel een veilig gevoel.
Zadelkamer is ook afgesloten en met goede sloten Nadat er op een of andere manier vorig jaar toch een hoop zadels gejat waren op stal

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 01:25

Hierzo zit de stal aan de boerderij vast maar de eigenaren zijn wel een beetje doof dus stelen zou gemakkelijk zijn.
Mijn zadel ligt ook voor het grijpen.
In dit dorp word niet zo veel gestolen, ik ben dus ook niet zo voorzichtig :)

Sterre

Re: Is er nachtslot iemand op jullie stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 01:57

Mijn vriendin (en staleigenaresse) woont 500 m van stal, midden in het dorp; stal ligt er net buiten.
Er is geen hek om het terrein, wel is de binnenbak 's nacht altijd afgesloten en nog eens een extra slot op de zadelkamer en iedere kast (voor de zadels etc.) heeft ook nog eens een eigen slot.
Misschien naief, maar hier wordt dus echt nooit wat gestolen (hier staan de fietsen ook zo voor het pakken in de tuin :o ).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:57

Frats schreef:
In het dorp waar Liempje het over heeft staan veel paarden. Ook in weide die niet in de gaten gehouden worden. Voor zover ik weet en ik woon er al 7 jaar zijn er nog nooit paarden verdwenen. Eerder paarden terug gebracht die weggelopen waren. Met een paar dorpbewoners paarden vangen is hier normaal.

Het is inderdaad echt een paardendorp. Gisteren renden er nog een losgebroken paard van iemand hier door het dorp, een passerende automobilist nam de eigenaresse mee, en verderop in de straat had iemand het paard alweer ingesloten op de weide, gelukkig allemaal goed afgelopen. De sociale controle is hier groot en de betreffende stal heeft eigenaren die begaan zijn met de paarden. Mijn paarden staan het hele jaar door op de weide ook 's nachts, gelukkig nog nooit vreemd bezoek gehad, en vanuit huis kan ik ook niet de hele weide zien. Mocht een paard 's- nachts iets krijgen dan zal ik daar waarschijnlijk ook weinig van meekrijgen, ik die 's ochtends om 6 uur mijn eerste rondje langs de paarden en 's avonds om 11 uur mijn laatste rondje, kan ze dus ook geen 24 uur in de gaten houden.

XxSultanxX

Re: Is er 's nachts iemand op jullie stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:09

ik woon precies naast de stallen . als er dus snachts wat is hoor ik ze gewoon :)
wij hebben wel camaras op het erf , mischien is dat ook wat voor jullie ? dan kan je wel altijd zien wie er op het erf komt als jullie er niet zijn ;) wij hebben ze via de telefoon lopen . dus kan overal waar ik ben kijken wat er thuis gebeurd als het nodig is :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:09

Nu weet het dievengilde ook meteen waar ze wel en niet moeten komen :D

Paarden staan hier aan huis. Ik heb uitzicht vanuit de bad, slaap en woonkamer op de stallen. Dit ligt ongeveer 20m uitelkaar. Sociale controle is hier hoog.
We hebben een ronde poort waar je door moet om in het hof te komen, deze is volledig afsluitbaar. We slapen met het raam open. Je hoort heel veel, ook als het in stal niet goed gaat.
Mocht er wat los lopen dan worden ze vaak wel gevagen. Veel mensen hier weten ook welke paarden bij welke eigenaren horen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:56

Als ik een eigen stal zou hebben dan zou ik er toch voor zorgen dat er een grote waakhond op het terrein/ in de stal loopt 's nachts.... vind ik nog altijd het allerbeste alarm dat er bestaat.

De stal waar ik sta is 's nachts afgesloten en het terrein zelf ook daarbij wonen er 2 gezinnen op het erf dus ben niet bang dat er iets gebeurt.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:59

mijn pony stal ik bij een goeie vriendin ,
die er ook woont.
Paarden in de achtertuin.

wel zo fijn :j

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:07

Zensation schreef:
Ik woon zelf bij stal. Ik heb camera bewaking met sensoren, dus als er snacht's iemand door de "lijn" loopt, gaat er een zoemer af. Ook is de stal op slot, en is de zadelkamer apart afgesloten. Daarbij ligt er nog een bul van een waakhond om de hoek die zijn mond dichthoudt tot het moment dat je binnen bent..daarna heb je echt pech...;-)

Klinkt paranoia, maar ik kan niet anders. Alles is al een paar keer weggestolen dus beter het zekere voor het onzekere!

Nou ik vind het juist veilig klinken, ik zou er wel een fijn gevoel bij hebben!
Ik heb mn paarden thuis staan, maar ik zou niet zozeer bang zijn voor het stelen maar meer voor dat ze iets wordt aangedaan... je hoort tegenwoordig zulke rare verhalen.. :\

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:51

Mijn paard staat bij een boerderij, er woont een gezin.

Vind ik wel zo fijn, ik zou het niet willen dat er niemand in de buurt zou zijn! :=

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:23

hahahaha, dievengilde...

Onze stal ligt schuin achter het huis. Op 15 meter denk ik. Woonkamer en slaapkamer kijken op de paarden. De paarden lopen rond de stal op klinkers, dus als ze iets drukker zijn met lopen en lawaai maken wordt ik wakker van ze. Ben al een paar keer midden in de nacht gaan kijken (al dan niet met echtgenoot) en met onweer het schrikdraadaparaat uit te zetten en op de onweer-stand.

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:57

Ik heb al 12 jaar mijn eigen stalletje, ook hier woon ik niet bij.
Ik heb eenmaal s morgens pony met koliek aangetroffen, beestje heeft t gered gelukkig, was wel vervelend maar ook al woon je erbij lig je s nachts ook in bed.
Hier is de sociale controle erg goed.
Voor diefstal van mijn paarden ben ik niet zo bang.
Heb s nachts wel alles op slot alleen stal niet want als er brand is of iets wil ik dat iedereen erbij kan.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:51

Waar mijn paard staat woont de stal eigenaar naast de stallen, en hoort ieder geluidje in de stallen ( als ze vast liggen oid.)
Vind ik wel een fijn idee.
Iedereen kan wel op het terrein komen, maar dan slaan de honden meteen aan :)