Richtprijs voor pensionstalling met volgende faciliteiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:22

Misschien een idee om hoeveelheid brok als meerprijs neer te zetten?
bijv:

1 kg ('s ochtends en 's avonds 0.5 kg)
2 kg
3 kg enz

Paardne die dan niet bij het stalvoer inzitten kunnen het voor de stal klaarzetten.

En duidelijke voertijden! eventueel ook mogelijkheid om paarden tussen de middag te voeren die binnenstaan (altijd handig onthouden met stalnamen bordjes)

Qua prijs kan je denk ik wel op de 240-250 zitten, want je hebt miss geen binnenbak maar je bied wel diensten en (voro mij persoonlijk niet geheel onbelangrijk) niet te veel regels.

Ken nl ook genoeg pensionstallen waar je zelf niet eens je paard bij mag voeren of uit de wei mag halen (zo'n onzin!)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:27

Ik zou zoveel mogelijk vrij laten. Ik zou zelf de keuze willen hebben over hoefsmid, dierenarts, ontworming,... Nu ben ik iemand die sowieso veel zelf in handen wilt hebben.
De weidegang is zeker een pluspunt dat vindt je niet zo vaak in de omgeving. Maar als ik dan mag muggenziften vind ik de weidegang in de zomer aan de korte kant. Kan gerust nog twee uurtjes aan gebreid worden.
Ik denk dat je stallen zeker snel vol gaan zitten, want zoveel keuze is er hier niet aan rustige prive-pensionstallen. Prijs is moeilijk te berekenen. Die ligt zo rond de 250 euro, dan heb je ook wel een binnenbak, maar weinig tot geen weidegang.
Als die buitenstallen er komen, maak die dan wat groter, kun je daar ook weer een tientje meer voor vragen.

Edit: liefst geen sluitingsuur (natuurlijk wel een ongeschreven regel dat je het 's avonds niet te laat en 's ochtends niet te vroeg maakt). Maar een staleigenaar die om 21 uur achter je met zijn voet staat te tappen te wachten tot jij eindelijk klaar bent, daar word ik niet vrolijk van. :o Een ganse sluitingsdag zou voor mij al helemaal een no go zijn.

amenicora

Re: Richtprijs voor pensionstalling met volgende faciliteiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:33

@ Gini Goed punt die sluitingstijd!!! :D zeker zomers lijkt het mij heerlijk voor de mensen om een lekkere avondrit te kunnen maken zonder een wekker in te stellen :P

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:46

Ik betaal € 210, gratis trailer stalling het hele jaar, trailer huur is € 10 per keer. We hebben alleen geen stapmolen. We hebben een goede buitenbak 30x40 m welke in de zomer en winter goed toegankelijk is en heeft een bodem van stofsnippers. Ook zijn er 2 weides afgezet op 20x60 m zodat de hogere dressuurruiters daar ook kunnen oefenen. Paarden worden in het weideseizoen 's ochtends naar buiten gebracht maar we moeten zelf onderling regelen dat alles weer naar binnen staat. Kun je een keer niet dan word het uiteraard geregeld. Het is ook mogelijk om de paarden in een hele warme periode 24/7 buiten te hebben of alleen 's nachts. Er komt bij ons een stal dierenarts en hoefsmid maar je bent niet verplicht van deze mensen gebruik te maken. De hoefsmid komt om de 2 weken, is een kwestie van de naam van het paard op het bord schrijven en je paard word netjes bekapt. Paarden krijgen 2x per dag brok, mocht je je paard extra willen geven dan kun je het klaarzetten en word het 's avonds of 's ochtends erbij gegeven. Dit is ook het geval wanneer er medicijnen gegeven moeten worden.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 14:49

@ nicolanca: Ja begrijp je helemaal. Dat van de hoefsmid heb ik laten vallen, dacht inderdaad het zo te doen zoals Ragdollcat en Heukeltje
ergens aanhalen.
Citaat:
Maar een hoefsmid is wel handig, bijv. dat die 1 x per week komt en dat de eigenaren zelf op t bord zet als je paard gedaan moet worden, dan moet het wel een goede hoefsmid zijn.

Je bepaald dus zelf hoe vaak en of hoe weinig je paard door een hoefsmid gedaan wordt.

Bij moeilijke gevallen of hoefziekten, natuurlijk een hoefsmid naar eigen keuze.
Ze hoeven er dan uiteraard geen gebruik van te
maken maar moeten wel weten dat ze die mogelijkheid hebben.

Dat van de DA vond ikzelf al onhaalbaar maar mijn vriend doelde hierbij vnl op vaccinaties.

@ Petitparis, zo dacht ik er ook over wat het voer betreft. Wij hooien zelf en waren er ook nog niet helemaal over uit
of we dat bij in de prijs zouden doen of dat je het hier goedkoper kan aankopen? Ik weet niet hoe dit bij jullie pensionstallen
gaat?

@Amenicora: ja niet veel regels.. wil nu wel niet dat ze hier tot 1uur 's nachts zitten aangezien ze via onze oprit (huis) tot
aan de stallen moeten doorrijden. Voor de rest is het echt geweldig gelegen met erg veel uitrijmogelijkheden. En zoals ik al
had aangegeven, liever geen kinderen. Aangezien ik het zelf een enorm minpunt vind als ik mijn paard ergens stal en het
loopt er over van de kinderen. Heb er niets tegen hoor! Maar wil gewoon niet dat iedereen aan mijn paarden en wat eten
toestopt van dit en dat..

@ Gini: ik zeg dit niet om je te liggen paaien ;) maar hier staan ze nu het zolang licht blijft tot ongeveer 22 uur op de weide maar
als het nu weer eerder donker begint te worden komen ze ook wel in. Mijn lieverds komen vanzelf naar me toe in de wei maar
wil dan gewoon vermeiden dat ik in het donker achter iemand zijn paard moet gaan lopen om het binnen te zetten. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:58

Hier op de Veluwe betaal je al snel rond de 200/250 per maand.
Vind het ook fair tegen wat er allemaal geboden wordt. Zeker gezien de ontworming erbij.

Ik zou duidelijk stellen wat jullie stalregels zijn en deze zichtbaar ophangen en overhandigen als mensen een box huren.

Wat betreft de entingen: alle paarden in eens is makkelijk, heb je ook meer controle dat de paarden daadwerkelijk gebeuren. Niet iedereen is er even precies in.

Is de trailerstalling gratis of is dat een extra?

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:06

Laraax schreef:
Hoelang blijven ze buiten? van 9 tot 16 of van 7 tot 22?(bijvoorbeeld) dat maakt nogal een verschil?
Verder ligt het aan de regio natuurlijk maar in mijn regio zou daar wel 250,- per maand voor gevraagd kunnen worden(tussen de 225,- en 250,-)
Hoeveel stallen komen er precies?

In de zomer staan ze van ongeveer 09 uur tot 20 uur op de weide (tot schemering) dus kan
ook langer zijn. :) In de winter minstens 6 uur en indien het weer het toelaat langer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:10

Heb je al berekend wat het op moet leveren om het rendabel te maken? De klant betaalt het liefst zo min mogelijk en is daardoor een slechte raadgever als het de prijs betreft ;)

Sluitingstijd zou ik wel hanteren.. zeker als de paarden bij jou thuis staan. Anders heb je nooit rust.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:12

Inderdaad wel sluitingstijd, maar misschien niet om 21u :) Volledige sluitingsdagen vind ik ook not done, als eigenaar moet je toch elke dag bij je paard kunnen vind ik.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:16

In deze regio zou het zonder binnenbak rond de 175/ 200 euro kosten gok ik.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:20

In mijn regio mag je rekenen op minsten 230 - 300

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:26

meggiemeg schreef:
Hier op de Veluwe betaal je al snel rond de 200/250 per maand.
Vind het ook fair tegen wat er allemaal geboden wordt. Zeker gezien de ontworming erbij.

Ik zou duidelijk stellen wat jullie stalregels zijn en deze zichtbaar ophangen en overhandigen als mensen een box huren.

Wat betreft de entingen: alle paarden in eens is makkelijk, heb je ook meer controle dat de paarden daadwerkelijk gebeuren. Niet iedereen is er even precies in.

Is de trailerstalling gratis of is dat een extra?

Goh of die trailerstalling incl of excl is zullen we nog moeten bespreken. Het was gewoon om aan te geven dat die
mogelijkheid er is. :)

@ Geryon, ik moet toegeven dat we het daar nog niet over hebben gehad omdat dit een extra is die er bij zal komen
moest dit alles goed gaan.

Ik mag niet vergeten te zeggen dat we er voor opteren dat een paard dat bij ons komt te staan wel verzekert gaat
zijn tov 3den. Bij de meeste familiale verzekeringen kun je tot 2 paarden laten opnemen zonder extra bijdrage.

Pletje123 schreef:
Heb je al berekend wat het op moet leveren om het rendabel te maken? De klant betaalt het liefst zo min mogelijk en is daardoor een slechte raadgever als het de prijs betreft

Sluitingstijd zou ik wel hanteren.. zeker als de paarden bij jou thuis staan. Anders heb je nooit rust.

Daarom zit ik ook een beetje met een gemengd gevoel wat die sluitingstijd betreft. Ik weet dat klanten het graag zo goedkoop mogelijk hebben, ikzelf ook. ;) Maar buiten weidegang en een droge stal heb ik erg graag dat er iemand is die een oogje in het zeil houdt wat mijn paard betreft. Alles mag dan nog zo mooi zijn als je wilt, als ze er niet goed voor zouden zorgen zou ik gek worden. Ik vind het ook helemaal geen probleem om medicatie te helpen toedienen aangezien ik DA-assist ben, maar mijn hart ligt toch echt wel in het paardenwereldje. Wil gewoon dat mensen weten dat ze hier goed staan. Wijzelf dachten aan 250 euro en dan zou het goed doenbaar zijn om uit te kosten te komen tenzij er zich allerlei
onvoorzienbare omstandigheden gaan aanbieden.

Ik begrijp ook wel dat sommige mensen zeggen, och er is geen binnenbak dus ik betaal niet veel, maar bekijk het ook
een beetje vanuit ons perspectief, wij willen geen manege worden en ook geen mega stalling. Het moet privé blijven
en onze paarden moeten bewaakt staan zonder dat iedereen er aan zit. En moesten we inderdaad uit die kosten komen is er
uiteraard de mogelijkheid dat de buitenpiste overdekt wordt maar dan zal het nog om een overdekte buitenpiste gaan.
Omdat dit ook maar toekomstperspectieven zijn had ik dit er niet bij gezet omdat, zoals eerder aangehaald, de klant
daar nu niets aan heeft.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:29

Izzy19 schreef:
Inderdaad wel sluitingstijd, maar misschien niet om 21u :) Volledige sluitingsdagen vind ik ook not done, als eigenaar moet je toch elke dag bij je paard kunnen vind ik.

Nee tuurlijk niet! Begrijp ook niet waarom je als pension zoiets zou doen. Maar zie het uiteraard niet zitten als
mensen om 23uur hier nog een bijeenkomst hebben.. Blijven slapen als je paard ziek is of moet werpen uiteraard
geen probleem! Zit zelf ook met fokmerries dus begrijp het wel. :) Maar slaapfeestjes ed uiteraard niet, dan raad
ik de mensen aan zich op een manege te stallen.

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:30

Kijk naar het aanbod van stallen in jullie buurt, probeer je daar van te onderscheiden. Hier zou je er wel €250 voor kunnen vragen door de vele weidegang. Maar in jullie buurt is dat misschien normaal? Kijk dan of er iets anders is waardoor je je kan onderscheiden.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:32

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet berekenen wat je
kwijt bent aan ondehoud en voer/bodembedekking.vergelijk daarna stallen in de buurt en baseer hier de prijs op.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:54

De pensionstallen die ik weet zijn met hooi en stro inbegrepen of anders (vermindering of toelage voor ander stalstrooisel of voordroog). Al denk ik dat inclusief het makkelijkst is en veel problemen voorkomt (stelen onder elkaar) en zowieso is het goedkoper als je in het groot kan aankopen. Je zal alleen goed moeten uitkijken wat een normale portie hooi is en eventueel zo'n weegding aanschaffen en als er een paard bij is dat echt veel meer nodig heeft, een toelage vragen. Zo'n paard zou de eigenaar ook meer kosten als die aan huis stond.

Bij mij op stal zit er buiten gebruik van de accomodatie niets in de stalprijs begrepen en ik betaal 150 euro/maand, tel daar maar stalstrooisel (voor een stal van 4x4), hooi en krachtvoer bij. Dan zit je aan de huidige prijzen makkelijk aan 250 euro/maand voor een sportpaard. zonder vaste kosten zoals hoefsmid, DA, ontworming en supplementen.
Jij kan waarschijnlijk goedkoper aan stro en hooi raken dan wij (per grote baal of kleine pakjes), maar je bied diensten en toezicht aan die toch ook wel wat waard zijn...
Ik kan soms nog om middernacht gaan voeren als ik bv een feestje gehad heb...

Dus dat brengt me tot het aspect sluitingstijd, ik heb nog nooit op een pensionstal gestaan waar een sluitingstijd is. Een sluitingsdag zou voor mij ook absoluut een no-go zijn. Zeker in de zomer zit iedereen om 22u nog op z'n paard en is alles pas afgerond tegen 23.30 ofzo. Onze stallen liggen ver genoeg van het woonhuis af en de opritten zijn gescheiden.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:06

petitparis schreef:
De pensionstallen die ik weet zijn met hooi en stro inbegrepen of anders (vermindering of toelage voor ander stalstrooisel of voordroog). Al denk ik dat inclusief het makkelijkst is en veel problemen voorkomt (stelen onder elkaar) en zowieso is het goedkoper als je in het groot kan aankopen. Je zal alleen goed moeten uitkijken wat een normale portie hooi is en eventueel zo'n weegding aanschaffen en als er een paard bij is dat echt veel meer nodig heeft, een toelage vragen. Zo'n paard zou de eigenaar ook meer kosten als die aan huis stond.

Bij mij op stal zit er buiten gebruik van de accomodatie niets in de stalprijs begrepen en ik betaal 150 euro/maand, tel daar maar stalstrooisel (voor een stal van 4x4), hooi en krachtvoer bij. Dan zit je aan de huidige prijzen makkelijk aan 250 euro/maand voor een sportpaard. zonder vaste kosten zoals hoefsmid, DA, ontworming en supplementen.
Jij kan waarschijnlijk goedkoper aan stro en hooi raken dan wij (per grote baal of kleine pakjes), maar je bied diensten en toezicht aan die toch ook wel wat waard zijn...
Ik kan soms nog om middernacht gaan voeren als ik bv een feestje gehad heb...

Dus dat brengt me tot het aspect sluitingstijd, ik heb nog nooit op een pensionstal gestaan waar een sluitingstijd is. Een sluitingsdag zou voor mij ook absoluut een no-go zijn. Zeker in de zomer zit iedereen om 22u nog op z'n paard en is alles pas afgerond tegen 23.30 ofzo. Onze stallen liggen ver genoeg van het woonhuis af en de opritten zijn gescheiden.

Het voordeel bij ons is dat we het geluk hebben dat we onszelf kunnen voorzien van hooi en stro, alsook bieten moesten ze
dit graag als extra aan hun paard voederen. Wat die sluitingstijd betreft zal ik het inderdaad nog moeten bespreken met
mijn vriend, maar daar komen we vast wel uit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:45

Katia_L schreef:
@ Gini: ik zeg dit niet om je te liggen paaien ;) maar hier staan ze nu het zolang licht blijft tot ongeveer 22 uur op de weide maar
als het nu weer eerder donker begint te worden komen ze ook wel in. Mijn lieverds komen vanzelf naar me toe in de wei maar
wil dan gewoon vermeiden dat ik in het donker achter iemand zijn paard moet gaan lopen om het binnen te zetten. :)

Dat snap ik uiteraard helemaal. Had ik eigenlijk niet aan gedacht. Ik ben ook alleen maar paarden gewend die gewoon naar je toe komen in de wei.
Ik vraag me af hoe dat eraan toegaat bij andere stallen met weidegang.

Sluitingstijd is idd een heel moeilijk iets. Zelf moet ik niet zoveel hebben van een vaste sluitingstijd (en vooral van een staleigenaar die zich daar ten alle tijde strikt aan houdt, ik vind dat je soms flexibel moet zijn en op een kleinschalige pensionstal gaat dat toch vaak beter dan in een grote manege). Al moet het natuurlijk ook niet zo zijn dat er om 23 uur nog iemand je oprit opgetufd komt en uitgebreid zijn paard gaat rijden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:22

Het grote voordeel van een privestal is dat er meer toezicht is en het is kleinschalig. Veel mensen waarderen dat :j en daarmee onderscheid je jezelf van de rest. Ook al heb je dan geen binnenbak.

Sluitingstijd, wij hebben de paarden ook thuis en willen straks misschien wel een pensiongast. Maar, ik wil echt niet dat er dan nog iemand op zn dooie gemakje om 21:30 aan komt kakken. We staan om 06:00 uur al uit te mesten en dat betekent dat de dag hier rond 22:00 gewoon afgelopen is. En met een full time baan moet het toch haalbaar zijn voor 22:00 's avonds je paard gereden te hebben? Dagen dat de eigenaar niet mag komen zou ik nooit doen. Zou er zelf niet aan moeten denken dat ik mijn paard op bepaalde dagen niet mag bezoeken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:31

Ik betaal voor soortgelijke voorzieningen (zonder ontworming) 200 euro per maand.

Is dus incl. binnen en buiten zetten, welke dag weidegang en paddock en ook voeren qua hoeveelheden in overleg.

Schrik altijd van prijzen rond de 300 euro ed maar dat schijnt bv in Nederland in de Randstand vrij normaal te zijn.
Wij wonen in Twente. Bij ons betaal je waarvan ik het weet voor een manege stalling, binnen/buiten zetten en voor de rest ook alles inclusief met stapmolen en 1x per week les rond de 300 euro.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 13:26

Zijn er misschien nog dingen waar jullie van zeggen, dat zou ik er nog bijdoen ed? Wanneer ik kijk
naar jullie prijzen hadden we het inderdaad toch wel goed geschat. Ik moet eerlijk bekennen dat
dit inderdaad een fijnere optie is voor mensen die graag in een rustige omgeving met hun paard
willen werken. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:10

Heb je ook al gedacht of je ook stallen in halfpension of doe-het-zelf stallen wilt aanbieden?
En wat ik altijd een moeilijke vind, hoe doe je dat eigenlijk met het voer? Ik kan me voorstellen dat het ene paard niet hetzelfde voer verdraagt dan de ander, maar ook eigenaars kunnen een voorkeur hebben voor voer. Maar je kan als staleigenaar nou niet voor ieder paard ander voer gaan aanschaffen. Heb je daar al aan gedacht, welke lijn je daarin wilt trekken?